Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til sammen får jeg og min samboer utbetalt 32 tusen i måneden. Virker som en grei lønn når vi er to. Utgiftene våre for tiden er på 21 400kr fant vi ut. Vi har 20 000 i kredittgjeld og to ting på anbefaling vi føler vi aldri blir kvitt. Jeg vil ikke melde meg på luksus fellen, vi jobber jo med å betale ned litt og litt så det går fremover. Men å klare oss med penger til neste lønning er det dessverre verre med. Får litt hjelp av foreldrene. Spør egentlig ikke om råd men bare vil høre hvordan andre klarer seg med lite penger etter at er betalt. Eller om det er flere som oss i samme situasjon ☺️

Føler vi tjener lite men gjør jo egentlig ikke det heller, folk klarer seg med 20 tusen i måneden og gudene må vite hvordan de får det til ! :)

Anonymous poster hash: 3f114...2c3

Videoannonse
Annonse
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Hva bruker dere 11 000 i mnd på egentlig? Det skulle jo holde det?

• Liker 6
Skrevet

Hva bruker dere det resterende 10000 kr som er igjen på?

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å kjøp brus, sjokolade, potetgull og øl utenom lørdager! Det koster utrolig mye penger!

Anonymous poster hash: 9e520...8f2

• Liker 4
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Sett opp et budsjett og bruk kontanter. Da ser dere hva dere bruker og hva dere har igjen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kunne spare/bruke mindre penger hver måned:

- handle stort på billige matbutikker, unngå småhandling

- kutt vaner med kaffe latte, brus, sjokolade, tyggis etc som man ofte kjøper hver dag

- selv sportsutstyr, møbler etc som dere ikke trenger, kjøp brukt hvis mulig

- inngå shoppestopp - ikke kjøp klær, sko, sengetøy, håndklær etc på et år

- opprett sparekonto og spar til ferier og uforutsette utgifter. Det er dyrt å handle på kreditt!

Anonymous poster hash: 5de4b...5d4
  • Liker 4
Skrevet

Om dere bruker 4 til 5000 kr i mnd på mat i butikken.. som er veldig mye mat har dere fortsatt 6000 igjen så hva går de til??

• Liker 3
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Jeg tipper det går til røyk, 3000 i mnd per pers, de 6000 som blir tullet bort etter mat er handla inn

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke dere hadde den beste lønna, men det skulle jo holde dersom dere ikke har barn og slikt. Kutt ut dyre luksusvaner, begynn å spare ved å se over hva dere faktisk ikke trenger å bruke penger på hver mnd.

• Liker 4
Skrevet

Det er ofte fryktelig deilig å lukke øynene for livets harde realiteter, men de er der likevel.

1) Selg møbler på finn.no til gjelden er betalt bort.
2) Ta en ekstrajobb i helgen inntil gjelden er borte.

3) Dropp alt ekstra.

Når man tjener så mye som dere to gjør er det ingen grunn til å ha gjeld på 20.000 kroner. Dere er noen late jævler og fortjener en skjennepreken av foreldrene deres, for å si det hardt og brutalt. Voks opp! Få kontroll!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes, må dere virkelig ha hjelp av foreldre til utgifter. Dere har jo veldig god inntekt. Så dere bør virkelig gå gjennom økonomien deres hva pengene brukes til. Faste utgifter på 21400 hørtes veldig mye ut.

Anonymous poster hash: 82a63...1c3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare ca 2000 kr mer enn det i måneden utbetalt. Og vi har to store barn som krever sitt. Likevel klarer vi å spare 3500 fast hver måned, noen ganger mer. Likevel så syns jeg slett ikke vi lever knagert.

Anonymous poster hash: f958e...c20

AnonymBruker
Skrevet

Bruker han penger på andre damer?

Anonymous poster hash: 80d69...81b
Skrevet

Jobber dere 100% begge? 32 000,- er isåfall godt under snittet!

• Liker 3
Skrevet

Selg tingene dere har på avbetaling så dere kommer ajour der og betal ned kredittkortgjelden gradvis. Selv har jeg cirka 15.000 i kredittgjeld og det er jo ikke snakk om så mye i måned for at det skal gå nedover i en ok fart.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber dere 100% begge? 32 000,- er isåfall godt under snittet!

Er dette lavtlønn jobber så er dette normalt. Jeg og xen hadde ca 31000 utbetalt til sammen da vi bodde sammen for to 100 prosent stillinger i 2012.

Anonymous poster hash: 86b7b...789

Skrevet

Hvis de 21 000 inkluderer kredittgjeld og avbetaling, så burde jo dette gå veldig bra. Hørtes ikke ille ut for meg

• Liker 1
Skrevet

Hva bruker dere resten av pengene på? Har dere satt opp budsjett?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Dere kan jo sette av penger til regninger innpå en fast regningskonto? Så ser dere hvor resten blir av. Mye går helt sikkert på sløsevarer, som kantinemat, tamedkaffe, tyggis, en sjokolade her og der, dyre avtaler dere kan kutte på osv. Dere får sikkert til å spare noen tusenlapper i måneden med en super vilje, men dere må innse at livsstilen deres må endres litt bare:)

Anonymous poster hash: 18793...7eb
AnonymBruker
Skrevet

en minstepensjonist har utbetalt 13924,-

og minstepenjonister er ikke alltid over 70 år, er mange under 50 også - uføreminstepensjonister, som da har utgifter til behandling og medisiner, er avhengig av bil og må gjerne betale bompenger også,

kutt ut luksusen sett tæring etter næring

to vokne personer klarer seg med 3000 max 3500 ti mat og hygiene artikler i mnd, jeg som enslig klarer meg med 1500 det er inkludert telefon, men til gjengjeld bruker jeg 2500 i mnd på behandlinger og medisiner, da har jeg driftsutgifter og bompenger til bilen igjen når alle faste utgifter er betalt

Anonymous poster hash: 11dce...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...