AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 og mener at likestillingen har gått for langt? Hva legger du egentlig i det? Anonymous poster hash: f5a47...91e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 og mener at likestillingen har gått for langt? Hva legger du egentlig i det? Anonymous poster hash: f5a47...91e http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/17/509196.html http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Far-taper-kampen-om-barna-fordi-han-er-mann-6848257.html#.UyNdjIX5mr8 http://www.dagbladet.no/2014/02/08/kultur/skillsmisse/kronikk/hovedkronikk/foreldrerett/31696238/ Mer svart på hvitt kan du ikke få det. Menn diskrimineres. Det er alltid slik at særinteresser skyver barnas interesser foran seg. Kvotering. Bot for å kjøpe sex. Skole som fremmer damer og holder menn tilbake. Listen er lang. Anonymous poster hash: 4c883...ccd
BlendaSensitive Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Nå er jeg ikke mann, men dette er kvinneguiden så tar meg friheten. - Dårlig selvbilde - Skilt, der kona har gått fra han. (egentlig er han sint på kona, men det tør han ikke innrømme ovenfor henne/seg selv/andre) - Bitter sur jævel. Så da skyller man på kvinner for alt det fæle, dumme og håpløse i verden. Og ikke fordi man behandler alle rundt seg som dritt og DERFOR blir møtt med alt det fæle, dumme og håpløsee. AB#2: bekrefter dette. 1. kvinner er dumme som ønsker, vil beholde ungene. ( for ALLE kvinner er jo sånn, eller var det bare ex'en til AB#2??) 2. Kvotering: om dett er en årsak til å bli bitter på alle kvinner da bør du oppsøke psykologhjelp. Kanskje heller bli bitter på de som inførte det...? OG praktiserer det? 3. Kjøpe sex: rammer da både menn og kvinner. (at det er flest menn som kjøper sex, kan du virkelig ikke klandre kvinner for! ) Du som er forfatter til artiklene du siterer? To anonyme og en med navn. Ingen av de holder mål i kvalitet eller dokumentasjon. 3
Gjest Corto Maltese Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Jeg er ikke sint på kvinner. Det er alt jeg har og si om denne saken Endret 14. mars 2014 av Rhaegar Targaryen
Gjest Thai clinch Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Jeg er heller ikke sint på kvinnen. Man er ikke sint hvis man stiller seg skeptisk til deler av feminismen. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Feminister er sinte på menn, menn er igjen sinte på det feministene mener. Likestillingen er kommet for langt i det at det går inn i det personlige liv. For mye av livet skal bli styrt av det. I tillegg til at likestilling ikke er likestilling, men ren kvinnesak. Problem som rammer menn får ingen fokus i denne politikken. Eksempelvis når det gjelder foreldreskap, skolen og når det kommer til verdsettingen av liv. At en mann er like mye verdt som ei kvinne. Anonymous poster hash: d9ad9...e04 3
Alina X Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Spørsmålet er vel heller hvorfor de som kaller seg feminister hater menn? Og hvorfor later de som de er for likestilling når de motarbeider menns rettigheter og bagatelliserer mannlige problemer? 2
Drizzt Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Jeg er heller ikke sint på kvinnen. Man er ikke sint hvis man stiller seg skeptisk til deler av feminismen. Nå er jeg ikke en mann, men jeg er helt enig med deg. Likestillingen har gått for langt når det ikke handler om likestilling mer, men om hevn og det å ødelegge det for mannen. Dessverre er det en del radikale feminister der ute som ødelegger det noe kraftig for feminismen og gjør til og med andre kvinner (som meg) oppgitt. Jeg er mot kvotering og mener at kvinnenes posisjon i samfunnet kan styrkes på andre måter enn å totalt ødelegge det for menn. Det er bare å høre på enkelte i for eksempel SV for å se at likestillingen handler ikke om likestilling likevel, men om noe helt annet. 2
Jalp Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Likestillingen har ikke gått for langt. Men den har vært ensidig og kun på kvinners premisser. Det er et paradoks å kalle det likestilling når det til nå har vært slik. Men vær så snill: Selv om man kan være kritisk til den politikken som har blitt ført, betyr det slettes ikke at man er sint på kvinner. Tvert imot, og jeg reagerer også på urett som rammer kvinner. Men jeg skjønner ikke at kjønn skal være avgjørende. Urett er uakseptabelt uansett hvem det rammer. DET har feminismen ikke forstått.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Nå er jeg ikke mann, men dette er kvinneguiden så tar meg friheten. - Dårlig selvbilde - Skilt, der kona har gått fra han. (egentlig er han sint på kona, men det tør han ikke innrømme ovenfor henne/seg selv/andre) - Bitter sur jævel. Så da skyller man på kvinner for alt det fæle, dumme og håpløse i verden. Og ikke fordi man behandler alle rundt seg som dritt og DERFOR blir møtt med alt det fæle, dumme og håpløsee. AB#2: bekrefter dette. 1. kvinner er dumme som ønsker, vil beholde ungene. ( for ALLE kvinner er jo sånn, eller var det bare ex'en til AB#2??) 2. Kvotering: om dett er en årsak til å bli bitter på alle kvinner da bør du oppsøke psykologhjelp. Kanskje heller bli bitter på de som inførte det...? OG praktiserer det? 3. Kjøpe sex: rammer da både menn og kvinner. (at det er flest menn som kjøper sex, kan du virkelig ikke klandre kvinner for! ) Du som er forfatter til artiklene du siterer? To anonyme og en med navn. Ingen av de holder mål i kvalitet eller dokumentasjon. At man er sint på en del av de aspektene som moderne kvinnekamp har ført til betyr jo ikke at man er sint på enkeltkvinner. Og en av grunnene underbygger du helt fint selv, dette med at man som mann ikke blir møtt med noen form for forståelse når man forsøker å diskutere saker som _menn_ opplever som problematiske i dag, men kun avvisning og forakt. Om du selv gidder å søke litt på nettet så vil du kunne finne dokumentasjon bla på at: - Mange menn opplever det problematisk ved samlivsbrudd fordi fordelingen av samvær med barn oftest går i kvinners favør. - Skoleverket er i stor grad tilpasset jenter. Det er selvfølgelig bra at man utviklet seg fra den rene "gutteskolen" slik den fremstod i gamle dager, men det betyr ikke at det er bra at pendelen har svingt tilbake for langt. I dag er det flere gutter som sliter i skolen uten at spesielt mye gjøres med det. - Snevre kjønnsroller: Kvinnefrigjøringen har gitt kvinner flere arenaer å spille på, og den moralske Anonymous poster hash: 5e510...de8
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Det er enkelt. Han får seg ikke no! Det er 100 % sikkert. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Det er enkelt. Han får seg ikke no! Det er 100 % sikkert. Men er det da rart at han blir sint? Anonymous poster hash: 84bfc...682
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Men er det da rart at han blir sint? Anonymous poster hash: 84bfc...682 Ja det er det, det er patetisk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Ja det er det, det er patetisk. Når en mann er sint på en kvinne da er det patetisk Når en kvinne er sint på en mann er det da også patetisk ? Anonymous poster hash: 540de...3c8
Gjest Coolaid Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er heller ikke sint på kvinner. De er noen herlige skjønne vesener. Noen av dem er ikke fullt så herlig og skjønne, og gjør en del dumme ting som skader andre kvinner. Noen ganger skader de også menn eller barna sine. Kvinner er som mennesker flest, de kommer i mange farger, fasonger og med ulike personligheter. Noen bra, andre mindre bra. 'Hemmeligheten er å ikke rote seg bort i de som er mindre bra.
halvors Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er heller ikke sint på kvinner. De er noen herlige skjønne vesener. Noen av dem er ikke fullt så herlig og skjønne, og gjør en del dumme ting som skader andre kvinner. Noen ganger skader de også menn eller barna sine. Kvinner er som mennesker flest, de kommer i mange farger, fasonger og med ulike personligheter. Noen bra, andre mindre bra. 'Hemmeligheten er å ikke rote seg bort i de som er mindre bra. Når skal fornuften ta over og folk forstå at personer er individ? Når? 2
Gjest Coolaid Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Når skal fornuften ta over og folk forstå at personer er individ? Når? Tja, i hvert fall ikke akkurat nå får jeg en følelse av...
gnuffe Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Den delen om sexkjøp; Man vet ikke om kvinnen er tvunget inn i prostitusjon, eller om det er frivillig, men mannen som kjøper gjør det frivillig. Jeg er for at sexkjøp blir lovlig, og staten kan ha kontroll på situasjonen, i stedet for å legge lokk over det, lukke ørene og late som at det ikke er der. To filmer om hvorfor feminisme enda trengs i vårt samfunn; http://www.buzzfeed.com/marietelling/this-powerful-video-shows-men-what-it-feels-like-to-be-subje 1
gnuffe Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Den delen om sexkjøp; Man vet ikke om kvinnen er tvunget inn i prostitusjon, eller om det er frivillig, men mannen som kjøper gjør det frivillig. Jeg er for at sexkjøp blir lovlig, og staten kan ha kontroll på situasjonen, i stedet for å legge lokk over det, lukke ørene og late som at det ikke er der. To filmer om hvorfor feminisme enda trengs i vårt samfunn; http://www.buzzfeed.com/marietelling/this-powerful-video-shows-men-what-it-feels-like-to-be-subje Oi, den siste kom ikke opp? www.youtube.com/watch?v=-K2kfgW7708
BlendaSensitive Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 At man er sint på en del av de aspektene som moderne kvinnekamp har ført til betyr jo ikke at man er sint på enkeltkvinner. Og en av grunnene underbygger du helt fint selv, dette med at man som mann ikke blir møtt med noen form for forståelse når man forsøker å diskutere saker som _menn_ opplever som problematiske i dag, men kun avvisning og forakt. Om du selv gidder å søke litt på nettet så vil du kunne finne dokumentasjon bla på at: - Mange menn opplever det problematisk ved samlivsbrudd fordi fordelingen av samvær med barn oftest går i kvinners favør. - Skoleverket er i stor grad tilpasset jenter. Det er selvfølgelig bra at man utviklet seg fra den rene "gutteskolen" slik den fremstod i gamle dager, men det betyr ikke at det er bra at pendelen har svingt tilbake for langt. I dag er det flere gutter som sliter i skolen uten at spesielt mye gjøres med det. - Snevre kjønnsroller: Kvinnefrigjøringen har gitt kvinner flere arenaer å spille på, og den moralske Anonymous poster hash: 5e510...de8 Og dette er jeg helt enig i! I allefall de to siste punktene. MIn kommentar var til den ene AB over. Det förste om barn og samlivsbrudd: OM barna går til moren, bare fordi hun er mor - så er det like urettferdig som når menn får en jobb bare fordi han er en mann! Men ER det slik da, generellt sett? Klart det finnes forstokkede dommere som gir moren 100% fordi hun er mor, men jeg håper da virkelig dette er på vei bort. Og at retten (når foreldrene en gang ikke klarer å bli enige selv) kan se individene foreldrene er. Ser gjerne dokumentasjon på at fedre blir diskriminert på dette punktet. Av individtilfeller jeg kjenner til: de gangene mödrene har fått 100%/mest så er det altid fordi fedrene ikke kjemper. De gir opp med en gang og lar hennes bestemme, synes det er lettest. Og skylder på mor. De innrömmer det, ikke men synes det er litt deilig å ha barnefri igjen. Spesielt om de har fått ny kjäreste. Og samme menn klager på at ex'en er sååå slem som ikke lar de treffe/ha ungene. Og jeg selv har sett og hört de komme med dårlige unnskyldninger på hvorfor de akkurat idag, ikke kan treffe ungene. (kjäresten er syk/har bursdag, jobbet så mye, sliten, syk, annen plan, skal hjelpe mor/kompis/ut med kompis, etc) Uten at jeg påstår at alle fedre er slik! Tviler ikke på at det finns drittkjärringer som bruker sitt kjönn som argument for å ha ungene 100%/mest. Forövrig anser jeg at likestilling går vegge veier. Vi er individer med ulike interesser og behov. Vi ER ikke vårt kjönn! Vi er oss selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå