AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Kom over en interessant post i en annen tråd der folk skriver noe som er veldig sant: for å lykkes med datingen er det viktig at du som jente er positiv, glad, fornøyd med livet osv. Virker jo logsik, men det er her MITT problem ligger. Jeg er veldig opptatt av utseende mitt og det er mange mener som er intressert i meg pga det. MEN mitt problem er følgende: Jeg er en veldig seriøs og "hard" person. Jg har humor, men den er litt sarkastisk, noe som går bra for de fleste. Men så er jeg som sagt veldig seriøs,mtenker veldig kjapt og er ganske streng på jobb og ellers med folk uten å mene noe vondt med det. Jeg har bodd alene siden jeg var 20, langt borte fra familie og tidligere venner. Jeg har derfor et lite nettverk og måttet kjempe "alene" i alle år nå, er snart 30. Dettte har ikke akkurat gjort meg mykere da.... Jeg kan være veldig myk og gjør alt for andre når man først har kommet inn på meg, men det tar jo litt tid. I tillegg er jeg veldig utålmodig og tenker og planlegger ting ofte lenge før andre en gang har tenkt på det. Det er sååååå frustrerende, for jeg vil ikke være sånn. Jeg vil være rolig, poaitiv og avslappet, men det har jeg aldri vært. Jeg VIL endre noe på det, men føler jeg trenger hjelp av noen... Så er jeg ikke den rikeste i verden heller, slik at jeg har råd til psykolog eller lignende. Jeg føler det er nettopp det jeg trenger da... Er veldig negativ og det blir bare verre med årene, så før det er for seint vil jeg virkelig ha hjelp. Noen som har et forslag hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 5adb6...555
Meline37 Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Jeg har vært singel i ett år.... Har en fast date nå, men kjenner at jeg er veldig negativ. Noe andre sier at de ikke legger merke til.... Er veldig få som vet om det utad. Jeg prøver å late som om jeg er glad, Men jeg er glad for mye og... Jeg vet hva som hjelper meg: Trene, gå turer i skog, mark , og fjell, driver mye med bildefotografering i naturen.., reise, oppleve spennende ting. Det er også beroiggende å se en film og høre musikk iblant også. Endret 14. mars 2014 av Meline37
Silfen Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Det er relativt vanskelig å endre personlighet.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 "Harde kvinner" lykkes sjelden i kjærlighetslivet. Anonymous poster hash: 88eeb...fb4
TooHawt Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 "Harde kvinner" lykkes sjelden i kjærlighetslivet. Anonymous poster hash: 88eeb...fb4 Hva legger du i harde kvinner? Nysgjerrig, ikke ute etter å ta deg. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Hva legger du i harde kvinner? Nysgjerrig, ikke ute etter å ta deg. Streng, tilknappet, anspent, redd for å vise svake sider, viser lite følelser, nebbete, altfor direkte-sårer folk, alt skal være perfekt, skal "ta folk" etc Veldig få som har alt dette. Men noen har halvparten, og det er nok...til at de ikke lykkes i kjærlighetslivet. Anonymous poster hash: 88eeb...fb4 2
TooHawt Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Streng, tilknappet, anspent, redd for å vise svake sider, viser lite følelser, nebbete, altfor direkte-sårer folk, alt skal være perfekt, skal "ta folk" etc Veldig få som har alt dette. Men noen har halvparten, og det er nok...til at de ikke lykkes i kjærlighetslivet. Anonymous poster hash: 88eeb...fb4 Kjenner en slik, men hun er ganske pen. Muligens derfor hun har kjæreste?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Tja. Kanskje det. Men utseende kan du ikke flyte så lenge på. Har hun alle disse egenskapene og kjæresten har holdt ut i årevis.. Da er han unik som finner seg i slikt. Anonymous poster hash: 88eeb...fb4
Edvarda Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Jeg tror du fint kan lese litteratur og utvikle deg selv på egen hånd, hvis psykolog er for dyrt. Noe av det det er naturlig å se på er vel underliggende og grunnleggende holdninger, og se om du kan bytte ut noen av dem med mer hensiktsmessige. For eksempel har endel perfeksjonister en holdning om at de er smartere enn andre (eller at det gjelder andre regler for andre). Å få dem frem i lyset og revurdere dem er en liten snarvei til å fungere bedre i livet Dette er hentet fra kognitiv terapi.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Streng, tilknappet, anspent, redd for å vise svake sider, viser lite følelser, nebbete, altfor direkte-sårer folk, alt skal være perfekt, skal "ta folk" etc Veldig få som har alt dette. Men noen har halvparten, og det er nok...til at de ikke lykkes i kjærlighetslivet. Anonymous poster hash: 88eeb...fb4 Det er som å lese om meg selv bortsett fra at jeg er mann. Er slike menn like uatraktive mon tro? Anonymous poster hash: 7cb5c...235
Gjest black nailpolish Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Jeg synes en litt kynisk og sarkastisk dame er langt artigere enn en myk boblepike, jeg. Er nok ikke mye du kan gjøre for å endre personlighet men dess morsommere blir det når du finner en det klaffer med ^^ 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Jeg tror ikke du har møtt riktige mannen enda. Som regel har det ikke særlig mye å si om du kanskje virker litt trist eller noe slikt, om du bare fokuserer på personen du er i kontakt med. Deg og hvordan du er, er som regel i bakgrunnen når man har en samtale. Hva du tenker vil i stor grad bli automatisk reflektert i ansiktsuttrykket ditt, det er ikke noe du trenger å tenke på. Fokuser på det viktige, på den andre personen og samtalen. Tenk på det artige med å være sosial. All psykologi går stort sett ut på det å tenke fornuftig og rasjonelt, så det er ofte lurt å prøve å ha fokus på det. Om du føler du har lyst å prate med en psykolog, jeg vet ikke om du trenger å betale noe for det, da kan du ta en prat med fastlegen din. Så vil han eller ho henvise deg til et tilbud. Siden du skriver at du har et stort fokus på utseende, ikke bry deg så mye om det. Om du bare spiser en grei kost, sminker deg til sosiale anledninger osv., så er det greitt. Man ser ut som man gjør, uansett hvor mye man tenker på det. Det betyr ikke så mye som du tror, så lenge det personlige klaffer Det betyr kun mye for at menn skal ta kontakt, fordi det er det eneste man kan gå etter da. Ellers burde du være sosial, fordi det er jo bare godt i det. Kanskje du har opplevd noen jævelske personer? Om så er så og si alle greie, så det er ikke noe problemer å ta kontakt eller være sosial egentlig. Kun bra å ha mange venner. Anonymous poster hash: 044eb...3ec
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 Jeg tror ikke du har møtt riktige mannen enda. Som regel har det ikke særlig mye å si om du kanskje virker litt trist eller noe slikt, om du bare fokuserer på personen du er i kontakt med. Deg og hvordan du er, er som regel i bakgrunnen når man har en samtale. Hva du tenker vil i stor grad bli automatisk reflektert i ansiktsuttrykket ditt, det er ikke noe du trenger å tenke på. Fokuser på det viktige, på den andre personen og samtalen. Tenk på det artige med å være sosial. All psykologi går stort sett ut på det å tenke fornuftig og rasjonelt, så det er ofte lurt å prøve å ha fokus på det. Om du føler du har lyst å prate med en psykolog, jeg vet ikke om du trenger å betale noe for det, da kan du ta en prat med fastlegen din. Så vil han eller ho henvise deg til et tilbud. Siden du skriver at du har et stort fokus på utseende, ikke bry deg så mye om det. Om du bare spiser en grei kost, sminker deg til sosiale anledninger osv., så er det greitt. Man ser ut som man gjør, uansett hvor mye man tenker på det. Det betyr ikke så mye som du tror, så lenge det personlige klaffer Det betyr kun mye for at menn skal ta kontakt, fordi det er det eneste man kan gå etter da. Ellers burde du være sosial, fordi det er jo bare godt i det. Kanskje du har opplevd noen jævelske personer? Om så er så og si alle greie, så det er ikke noe problemer å ta kontakt eller være sosial egentlig. Kun bra å ha mange venner. Anonymous poster hash: 044eb...3ec Virker trist? Har du ikke lest hva hun skrev. Hun er en "hard negl". Ikke mye tristhet hun snakker om. Hjelper ikke om hun finner "rett" person. Fordi den rette personen vil bli lei av en slik hard negl. Hun må forandre seg eller stay single. Anonymous poster hash: ecc86...eb6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Virker trist? Har du ikke lest hva hun skrev. Hun er en "hard negl". Ikke mye tristhet hun snakker om. Hjelper ikke om hun finner "rett" person. Fordi den rette personen vil bli lei av en slik hard negl. Hun må forandre seg eller stay single. Anonymous poster hash: ecc86...eb6 Kanskje hun tør mykne når hun møter den rette? Gjør ihvertfall jeg... Mens menn som blir veid og funnet for lette får den harde versjonen. Morsom, åpner meg, men ikke faen om de kommer lengre enn venne-nivå. Anonymous poster hash: d323a...540 1
Nettinettet Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Det er relativt vanskelig å endre personlighet. For noe tull!. Vi endrer personlighet hele tiden, ut i fra hvem vi menger oss med, hvem som inspirerer oss, hva vi får høre om oss selv og hvorden vi velger å være. Jeg har laget et kurs som omhandler det grunnleggende temperamentet vårt og personligheten vår og hvordan dette ligger i oss fra fødsel og hvordan det endres i livet. Dette kan jeg MYE om, og det som er vesentlig er viljestyrke! Alle kan bli en annen enn den de er, hvis de bare ønsker det. Dette er dagens status fra meg i en kvinnegruppe som jeg har laget på Facebook: "Etter noen fantastiske dager med fantastiske Zumba Fitness Instruktører, tenkte jeg at jeg skulle dele noen tanker som jeg gjorde meg på turen og via menneskene jeg møtte. Vi sitter alle sammen inne med en enorm kunnskap!! Alle jeg møtte har en historie å fortelle. De har alle gjort noe med hindringer de har hatt for å nå sine mål. Hvis vi lytter til hverandre og lar oss inspirere av det andre har fått til, vil vi kunne vokse som mennesker hver eneste dag!!! Jeg har vært for opptatt av meg selv tidligere, til å virkelig la meg inspirere av andre kvinner. Nå som jeg har grunnmuren min i orden og balanse i meg selv, ser jeg på andre kvinner som inspirasjon og ikke konkurrenter! Den følelsen er jo bare helt enormt god!! Å klare å se det beste i alle og ikke det verste som jeg gjorde for noen år siden. Jeg blir så GLAD på andres vegne når de har lykkes i livet sitt, og jeg blir så inspirerert av motivasjonen de viser til å nå nye mål! Lar du deg inspirere av det andre kvinner har fått til, eller kjenner du bare at du bli påminnet av det du ikke har fått til, i slike settinger??"
Silfen Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 For noe tull!. Vi endrer personlighet hele tiden, ut i fra hvem vi menger oss med, hvem som inspirerer oss, hva vi får høre om oss selv og hvorden vi velger å være. Jeg har laget et kurs som omhandler det grunnleggende temperamentet vårt og personligheten vår og hvordan dette ligger i oss fra fødsel og hvordan det endres i livet. Dette kan jeg MYE om, og det som er vesentlig er viljestyrke! Alle kan bli en annen enn den de er, hvis de bare ønsker det. Dette er dagens status fra meg i en kvinnegruppe som jeg har laget på Facebook: "Etter noen fantastiske dager med fantastiske Zumba Fitness Instruktører, tenkte jeg at jeg skulle dele noen tanker som jeg gjorde meg på turen og via menneskene jeg møtte. Vi sitter alle sammen inne med en enorm kunnskap!! Alle jeg møtte har en historie å fortelle. De har alle gjort noe med hindringer de har hatt for å nå sine mål. Hvis vi lytter til hverandre og lar oss inspirere av det andre har fått til, vil vi kunne vokse som mennesker hver eneste dag!!! Jeg har vært for opptatt av meg selv tidligere, til å virkelig la meg inspirere av andre kvinner. Nå som jeg har grunnmuren min i orden og balanse i meg selv, ser jeg på andre kvinner som inspirasjon og ikke konkurrenter! Den følelsen er jo bare helt enormt god!! Å klare å se det beste i alle og ikke det verste som jeg gjorde for noen år siden. Jeg blir så GLAD på andres vegne når de har lykkes i livet sitt, og jeg blir så inspirerert av motivasjonen de viser til å nå nye mål! Lar du deg inspirere av det andre kvinner har fått til, eller kjenner du bare at du bli påminnet av det du ikke har fått til, i slike settinger??" Bla bla bla bla bla. 4
Nettinettet Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Bla bla bla bla bla. Du er akkurat som en 3 åring som putter fingrene i ørene og ikke vil høre.. men whatever makes YOU happy! :D 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 For noe tull!. Vi endrer personlighet hele tiden, ut i fra hvem vi menger oss med, hvem som inspirerer oss, hva vi får høre om oss selv og hvorden vi velger å være. Jeg har laget et kurs som omhandler det grunnleggende temperamentet vårt og personligheten vår og hvordan dette ligger i oss fra fødsel og hvordan det endres i livet. Dette kan jeg MYE om, og det som er vesentlig er viljestyrke! Alle kan bli en annen enn den de er, hvis de bare ønsker det. Hehe, nei. Personlighet endrer seg lite, spesielt etter man har bikket 30. Anonymous poster hash: b8682...b52
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Hehe, nei. Personlighet endrer seg lite, spesielt etter man har bikket 30. Anonymous poster hash: b8682...b52 Så du har samme personlighet når du snakker til barn, og når du skal forklare kjønnssykdommen til legen? Nei. Man bytter roller. Anonymous poster hash: 0a2a9...46e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 Du er akkurat som en 3 åring som putter fingrene i ørene og ikke vil høre.. men whatever makes YOU happy! :D Nei, du er full av svada. Er du omringet av ja-mennesker som aldri gir deg sin ærlige mening siden du tror du har skjønt noe universelt om mennesker?Anonymous poster hash: 4f981...abf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå