AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 ...annet en å unngå fredagstacoen i sofaen? Vi kjøpte oss nettopp lys sofa... Så derfor spør jeg; Hva er deres beste tips for å holde lys sofa ren, og for å få den ren fra flekker? Anonymous poster hash: 2381f...ee1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Vaskbare avtagbare trekk. Anonymous poster hash: fcc17...07f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Har dere sjekket ut om den kan inpregneres? Det kan hjelpe litt om ulykken først er ute. Og så en sånn sterk rengjøringsskumspray som du får kjøpt på møbelbutikker. Anonymous poster hash: 13b90...a06
Gjest Mary Quant Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Ha et teppe i sofaen til hverdags og ta det vekk når du får gjester. Helst ikke spis middag i sofaen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Derfor jeg alltid sverger til svart skunnsofa. Man skal leve hjemme, uten at møblene blur seende ut som en svinesti.Anonymous poster hash: 2d57c...432 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Kjøper ny sofa er eneste tipset jeg har. Har en hvit stoffsofa, mest idiotiske kjøpet jeg noen gang har gjort. Anonymous poster hash: e040a...b0f 3
Lista Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Jeg sier også kjøp ny sofa. Har som AB ovenfor hvit stoffsofa, og angrer som en hund! Trekket er avtagbart så kan vaske det, men hvor ofte gidder jeg det? Det blir stygt av mørke olabukser 2
kalinka85 Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Hvorfor i all verden kjøper folk lyse stoffsofaer?? Selv En 5-åring skjønner at den ikke er hvit etter noen dagers bruk.. 1
Pearl2.0 Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Huff, kjente noen som hadde hvit stoffsofa noen år tilbake, den var så ekkel! Skitten og full av flekker. Ville egentlig ikke sitte i den. Om stoffet kan vaskes, så bare gjør det til en vane at dere skal vaske det innimellom. Da tenker jeg at det skal gå bra Selv om det er mye styr! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Hvis du absolutt må ha en beige, eller hvit sofa, så burde du kjøpe i skinn, slik at det er lett å tørke av. Egentlig burde du tenkt deg litt mer om på forhånd, men forstår likevel at en hvit sofa kan friste og se pen ut ved første øyekast. Imidlertid blir man lei av å følge med hele tiden på at folk ikke søler, stå igjen med rødvin i sofaen, bytte trekk, passe på ungene, se merker etter olabukser, svarte bukser, og alt det mørke støvet som fester seg til den. Det beste som de fleste gjør, er å holde seg til hvite møbler som kan vaskes. Slik som hvit tv-benk, hvitt sofabord, hvitt spisebord. Flatene kan lett tørkes av. Det er litt mer kinkig og styrete med stoff. Derfor er det lurest å velge mørkegrå, eller svart stoff-sofa.... Eller skinn som lett kan tørkes av. Kjedelig å gjemme sofaen inn i pledd eller plast synes jeg Du kan jo bare prøve da, og dersom den blir fort skitten, får du heller spare til ny Føler det er lett å gå i samme fella med glassbord, enten som sofa-bord, eller som spisebord. Bare folk er så vidt borti med fingrene, så blir det fingermerker der. Uff, irriterende å gå og vaske hele tiden. Anonymous poster hash: 8e5ef...4c0
Athene Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Det som hjalp mest for våre lyse møbler, var at mannen lærte å aldri bruke dongeri eller andre mørke bukser hjemme. Utover det er det jo bare å unngå å spise i sofaen, ikke legge fra seg aviser og ukeblader der, og ikke få barn Synd å dekke til sofaen for eget bruk. Da kan man liksågodt kjøpe en mørkere sofa. Er ikke noen stor fan av utstillingshjem.
Gjest Mary Quant Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Det som hjalp mest for våre lyse møbler, var at mannen lærte å aldri bruke dongeri eller andre mørke bukser hjemme. Utover det er det jo bare å unngå å spise i sofaen, ikke legge fra seg aviser og ukeblader der, og ikke få barn Synd å dekke til sofaen for eget bruk. Da kan man liksågodt kjøpe en mørkere sofa. Er ikke noen stor fan av utstillingshjem. Vel - jeg liker ikke skinnsofaer - synes det er utrolig kaldt og trist. Svart og mørk brun skinnsalong er altfor ruvende og greit dersom man liker at sofaen er stuens "blikkfang". Lys skinnsofa er noe skikkelig dritt. Krever enormt mye rengjøring for å holde den sånn noenlunde fin ... men selv hvor mye man prøver så vil alltid dongeribukser og andre fargede klær smitte av. Da vil jeg heller ha en stoffsofa av god kvalitet som holder seg år etter år. Jeg legger et fint pledd i setet til daglig og tar det bort dersom vi skal ha selskap. Middag spises ved spisebordet og aldri i sofaen .. dermed har man alltid en fin sitteplass både til hverdags og fest.
Sunshine Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Vi har veldig lys grå sofa og en jente på 2,5 år. Sofaen er 2 år gammel og like fin selv om det spises i sofaen hver dag, og vi kler oss i de klærne vi vil. Flekker tørkes bort så fort vi ser dem, og skjer det større ting hiver vi trekket i vaskemaskinen. Hemmeligheten (og kravet vårt) er å kjøpe en sofa med avtagbare trekk som tåler en lett vask i vaskemaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå