Gjest tuppesjura Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har vært såå flink å trene denne uken, spise sunt og vært veldig fornøyd. Så blir det helg, og hva skjer? Joda, lager hamburger og chips til middag, dog med kyllingfilet, men chipsen og brødet ødelegger jo alt!! Jeg blir så sur!! Overspiser ,ed chipsen gjør jeg og, klarer liksom ikke styre meg, for det er jo så godt! I tillegg fikk jeg pakke fra iherb i dag med noen atkins sjokolader og da måtte jeg jo bare smake. Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå denne overspisingen? Jeg blir så frustrert!!!
mandel92 Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Synes ikke det høres ut som overspising å spise en kyllingfilet litt brød og chips. 8
Gjest tuppesjura Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Føles sånn når en skal spise 1300 kcal om dagen og middagen endte på minst 900....
absinthia Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Kjæresten min har vært toppidrettsutøver og har rimelig bra kunnskap om mat, kaloriintaket og forbrenning. Han sier at han har lært at det bare er bra å ha en dag i uka, der man skeier ut, selv når man er på slankern. Det er nok antagelig bra, både på grunn av at man kan senke skuldrene og ta seg en sjokolade, slik at man forhindrer sprekk, men skal visstnok også være bra for at ikke forbrenningen skal stille seg inn på sparebluss ( eller noe slikt)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Føles sånn når en skal spise 1300 kcal om dagen og middagen endte på minst 900.... Det er vel nettopp der problemet ligger, hvis du kun får i deg 1300 om dagen, er det ikke rart at du nå og da overspiser. Kroppen trenger mer mat enn det. Anonymous poster hash: 5d84b...393 5
absinthia Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 1300 kalorier er jo bare det en normal kvinnekroppen må ha, dersom man har vært totalt innaktiv og bare ligget i sengen hele dagen. De fleste av oss trenger nok 2000-2500, dersom vi er nogenlunde aktive. Kan hende det er litt mindre om en har en fryktelig stillesittende jobb, rolig hjemmetilværelse, i tillegg til lite trim.
Gjest tuppesjura Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 På slankern skal jeg ha kun 1300 kcal.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 På slankern skal jeg ha kun 1300 kcal. Kroppen får ikke alt den har behov for med 1300 kcal. Å slanke seg betyr ikke at en skal spise minst mulig. Vil du ha en sunn og sterk kropp anbefales det at du spiser mer. Du går fint ned i vekt ved å spise en god del mer, eventuelt kan du trene mer. Når jeg slanket meg spiste jeg 1800-1900 kcal om dagen. Gikk ned 5 kg på 6-7 uker. De dagene du er veldig aktiv, bør du få i deg mer. Anonymous poster hash: 5d84b...393 1
Gjest tuppesjura Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Der er jeg ikke enig. Eg har av vektklubb fått beregnet at jeg skal ha 1300 kcal om dagen. Min kropp trenger ca 2000 for å holde vekta stabilt. Om jeg skal spise 18-1900, så kommer jeg ikke til å gå ned uansett. Jeg går ikke rundt og sulter meg, men spiser sunt til vanlig. Jeg trener allerede ganske mye, ca 5-6 timer i uka. Det er det jeg har tid til.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Kjæresten min har vært toppidrettsutøver og har rimelig bra kunnskap om mat, kaloriintaket og forbrenning. Han sier at han har lært at det bare er bra å ha en dag i uka, der man skeier ut, selv når man er på slankern. Hva har toppidrettsutøver med slanking å gjøre? Det blir som å ta tips om toppidrett fra June Shannon. Anonymous poster hash: 6183b...426
Christelles Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Eneste tipset er å slutte å spise all den drittmaten i helga. Vet ikke hva annet man kan tipse om? 1
absinthia Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Hva har toppidrettsutøver med slanking å gjøre? Det blir som å ta tips om toppidrett fra June Shannon. Anonymous poster hash: 6183b...426 De lærer seg rimelig mye om matinntak og rett forhold mellom næringsstoffer og energikilder. Noen idrettsutøvere slanker seg noen kilo, nå og da for å levere bedre. 1
Gjest tuppesjura Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 Ja, jeg vet, men er ikke så lett i praksis bestandig!
Hecubaa Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Sprett opp av sofaen og gå en god fredagstur så føles det mye bedre med en gang 1
Gjest tuppesjura Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Har tenkt tanken, men Kyrre gjør det fryktelig utrivelig i dag...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #17 Skrevet 14. mars 2014 Har tenkt tanken, men Kyrre gjør det fryktelig utrivelig i dag... Stå på!-Det er jo bare mer effektivt En gang brukte jeg to timer på å gå to kilometer i snøstorm - var skikkelig sliten etterpå - litt av en økt. Kyrre er forresten på besøk her også! Anonymous poster hash: 72e5c...90f 1
Zinnia Skrevet 14. mars 2014 #18 Skrevet 14. mars 2014 - .... men da er det jo godt å vite at kalorier betyr fint lite! - ikke ha dårlig samvittighet, den tjener deg null og ingenting. Om du først skal spise noe du selv ikke mener du skal ha, så ihvertfall nyt det. - brød og sukker kan trigge overspising, du kan skrive matdagbok for å se hva som gjelder for deg, eller kanskje du oppdager andre matvarer (eller situasjoner) som trigger, så har du mer kunnskap og kontroll ut i fra det. Viktigst av alt, ro ned og nyt maten du spiser, uansett hva den måtte være 3
mandel92 Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 - .... men da er det jo godt å vite at kalorier betyr fint lite! - ikke ha dårlig samvittighet, den tjener deg null og ingenting. Om du først skal spise noe du selv ikke mener du skal ha, så ihvertfall nyt det. - brød og sukker kan trigge overspising, du kan skrive matdagbok for å se hva som gjelder for deg, eller kanskje du oppdager andre matvarer (eller situasjoner) som trigger, så har du mer kunnskap og kontroll ut i fra det. Viktigst av alt, ro ned og nyt maten du spiser, uansett hva den måtte være Mye bra du sier men å si at kalorier ikke betyr noe blir litt feil, det er umulig å gå ned i vekt om du går i overskudd på kalorier. Om jeg ikke tenker meg om så blir det fort tre-fire tusen kalorier for dagen, og da legger jeg på meg, så jeg er nødt å ha i alle fall sånn noen lunde kontroll på antall kalorier jeg får i meg.
Rainbow Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Jeg lever sunt hele uka, men hver fredag fråtser jeg skikkelig. Usunn middag og MASSE godteri og potetgull. Likevel har jeg gått ned fra 69 til 55 ved å leve sånn. Så det går så fint, så! Jeg syns ikke det du beskriver høres ut som voldsom overspising i det hele tatt. Det er lov å kose seg også! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå