Gå til innhold

Fersk på dette med nettdating og trenger hjelp :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I min uvitenhet om nettdating og dens "regler" håper jeg noen kan svare meg her :)

Etter å ha vært i forhold i hele mitt voksne liv, ble jeg for et års tid siden singel.

Det var jeg som brøt, så ingen kjærlighetssorg, ingen drama eller tull.

Jeg har brukt dette året for å bli kjent med meg selv, da forholdet til min x har var siden jeg var ungdom.

Har alltid vært skeptisk til nettdating, det er liksom ikke helt min ting.

Etter litt overtalelse fra ei kollega, prøvde jeg meg på en sjekkeapp ( tinder)

Jeg tenkte jeg skulle gi det et par dager for å sjekke. Synes det var greit og ufarlig da det var bare profilbilde, alderen min som vistes.

Etter å ha sveipet bort x-antall sleske menn i tanga elle hoppende fra et fly, så jeg et ansikt som bare lyste godhet og han fikk et "liker" av meg.

Det viste seg at vi matchet og jeg kjente at jeg smilte da jeg så det.

Uerfaren på dette, torde jeg ikke sende melding, så jeg sjangset på at han sendte melding når han fikk beskjed om matchen.

Noen timer senere tikket inn første meldingen og jeg var spent på hvilken fyr dette var.

Til min store overraskelse kom han ikke med noen teit åpningsreplikk, men startet en fin samtale. Vi skrev noen timer før natten tok over.

Jeg var overrasket, mannen virket da helt okei... Kunne jeg ha sånn flaks på min første og eneste "liker" på en utskjelt sjekkeapp..??

Det gikk en dag, jeg hørte ingenting.

Jeg sveipet meg gjennom en haug med raringer/"sjarmiser" og bestemte meg for at dette ikke var noe for meg.

For å være høflig sendte jeg han ei melding om at det var hyggelig og snakke med han og at han virket grei, men at dette ikke var noe for meg og at jeg kom til å logge ut.

Jeg forventet ingen svar, men ganske så kjapt kom det svar om jeg hadde gått lei eller hadde funnet det jeg var på let etter.

Jeg sa som sant var at dette ikke var noe for meg.

Han sa at om jeg var intr kunne vi bli venner på fb, og det synes jeg var greit.

Vi har hverandre på fb, har utvekslet mange meldinger og han virker som en bra mann.

Han var ganske snar med og fortelle at nettdating ikke var hans greie og at han ikke bruker det lenger.

Samtalene våre er fine, vi spør og svarer samtidig som vi snakker om mye annet. Vi har kommet fram til at vi liker hverandre, men det er jeg som må ta initiativet til å starte en samtale.. (3 g på snart to uker) Det er her jeg er redd for og bli for masete (?)

Når jeg skriver får jeg kjapt svar og vi kan snakke hele dagen. Han skriver laaaange meldinger med smiletegn og alt det der, men det er egentlig ikke relevant for det jeg lurer på..

Jeg kan vel ikke si at vi har en type nettdating, det er vi enige om at ikke er noe for oss.

Hverken han eller jeg er på let etter den store kjærligheten, men tar det som det kommer.

Det er knapt to uker siden første samtale, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente meg videre.

Det er noen dager siden siste samtale og jeg tenkte at han kanskje skulle få mulighet til å skrive først denne gang.

Sitter med mange spørsmål her..

Det med å treffe han på nettet har interessant samtidig som jeg ikke vet om det han sier er av ren høflighet..

Hvordan er "reglene", hvordan fungerer slikt og hva kan jeg forvente meg av det jeg har skrevet her.?

( vanskelig og svare på kanskje, men prøv likevel da :) )

Anonymous poster hash: 940e6...7fb

Anonymous poster hash: 64923...68f

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er ikke noen "regler". Jeg ville bare spurt ham om han kunne tenke seg å møtes. Det at han faktisk tok initativ til å adde deg på fb etter at du skrev at det ikke var noe for deg er positivt. Man må uansett møtes irl for å vite om det er noe kjemi der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...