Gå til innhold

Hvordan få vekk tran flekker på dåpskjole i strikket ull?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janice

Jeg trenger noen rask råd ang en 4 år gammel dåpskjole som den gang fikk tran flekker på.Hvordan får jeg det vekk.Dåpskjolen en strikket i ull.Eller må jeg sende den til renseri?Blir takknemlig for svar.

Janice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dumt spørsmål kanskje, men hvordan i all verden greide dere å få tranflekker på dåpskjolen? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janice

Nei det er ikke noe dummere spørsmål enn hva andre stiller.Min vennine gav altså barnet sitt tran hver dag.En ts tran.Barnet hadde smekke på,men gulpet kraftig opp en stund etterpå,og det rant jo litt utforbi og barnet har vel vært borti smikken med nevene da,slik at det kom litt på ull kraven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Janice

Jeg har som sagt gitt opp å prøve å få noen kloke ord og råd her under barn og familie og hobbyforumet.

Ser tydligvis at noen ikke vet at barn skal ha tran.Jeg fikk selv beskjed på helsestasjonen at mitt barn skulle ha tran når det var blitt 4 mnd gammelt.Selvsagt skulle ikke vennina mi ha gitt gutten sin tran på den aktuele dåpsdagen da det kom tran på ull kragen på dåpskjolen.

Jeg har vært og undersøkt litt på forskjellige plasser på biblotek,internet og spurt folk.

Så nå er det ikke lenge til dåpen her i huset og jeg må nok inse det at jeg må leie en dåpskjole til den store dagen.

Min vennine er fortvilet og lurer på om hun bare skal kaste dåpskjolen i bosset.Da hun også har innsett at det er umuligt å finne et eneste råd om å få fjernet tran flekker på ull klær.Synd at det ikke finnest noe,fordi når en kan få fjernet andre vanskelige flekker så burde også tran kunne gå an.Janice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et lite søk på nettet og kom opp med denne siden:

http://www.botorget.no/pusse_opp/tepper.html

(det aktuelle er en tabell godt nede på siden)

Den omhandler riktignok ikke klær, men tepper. De er dog også i ull så det burde være noe av det samme. Bare husk at du kan vaske med milo etterpå for å fjerne rester av flekkfjerningsmiddelet.

Lykke til.

Hvis ikke ville jeg nå snakket med et renseri før jeg gav opp. Spør gjerne i en brudesalong hvilke de anbefaler så får du et som er seriøst og kan jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...