lillemeg90 Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Trenger tips til ny helgemat! helst ting utenom pizza, taco og lasange Hva er det beste du spiser i helgen?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Har laget andelår med søtpotetstappe og rødvin- og balsamicosaus et par ganger i det site. Det har falt i smak som helgemat her hjemme. Andelår er overraskende raskt og enkelt. Krydre med salt, pepper og eventuelt urter. Bare brune de litt på fettsiden for å få de sprø, sette i steketermometer og la de stå i ovnen på 180 grader til de har en kjernetemperatur på 60 grader. Tar en halvtimes tid til sammen. La de hvile litt før du skjærer de opp Anonymous poster hash: 4685f...1b1 5
Adhara Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Bakt potet med masse godt fyll, laks i folie (ja, det er faktisk så godt at jeg koser meg ekstra mye når jeg spiser det ), biffsnadder, en god hjemmelaget gryterett med godt tilbehør 1
Gjest Mary Quant Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Jeg må ha sushi hver fredag - helt avhengig. 1
Maximillian Cohen Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 I går laget jeg coq au vin. Ikke dårlig. 1
Gjest rådyr Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Ostesufflé og salat med masse digg i. Fondue. Raclette.
skruf Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Bakt potet, Jamie Oliver-style er kjempegodt! Kjøp store poteter, pensle skillet med olivenolje og bak de i stekeovnen på 200g til de er gjennomstekte (tar ca 1 time). Skjær av toppen på potetene og ta ut innholdet, la skallet være igjen. Bland potetmassen med f.eks sjalottløk, sprøstekt bacon, mais, tomat, 1 beger rømme, salt&pepper og litt revet ost. Bland alt godt sammen og putt fyllet tilbake i potetskallene. Ta på revet ost og stek i ovnen til osten er gratinert. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Biff - Hjemmelaget fløtegratinerte poteter og peppersaus. Grønnsaker eller salat til. Løvstek med hjemmelaget pommesfritt og saus + salat. Min onkel lager VERDENS beste hjemmelagde pizza som jeg av og til prøver og lage (uten at den blir like god... Men veldig god blir den selvsagt) Anonymous poster hash: 825e3...79c
Gjest lillelarve Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Hvalbiff i strimler som er godt krydret med salt og pepper, med en god grønnsaksblanding ved siden av; bestående av blant annet gulrøtter, poteter og andre godsaker.. blandet i fløte!
miaw Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Fløtegratinerte poteter med ost, bacon, purre og rømme;)
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 reinskav i pitabrød med creme fraiche og ruccola Anonymous poster hash: 6d2d9...7d7
debattanten Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Egen vri på taco, som er latterlig godt. Anbefaler og grille kjøttet på grillen. Du trenger til 2 personer: 1 paprika, strimlet 1 hakket hvitløksfedd 1 mango i tærninger, absolutt best om den er litt god og moden. 3 vårløk, hakket 1 liten gul/rød løk, hakket 2 lime i båter rømme/kesam en klatt smør 1 stk entrecote på 400-500g Spisskumin 2ts, chili 0,5ts, paprikakrydder 1ts, salt og pepper Tortillalefser Bland vårløk, løk, mango og saften av en lime i en bolle. Gni krydderene inn i kjøttet, salt og pepper på etter ønske. Grill stykket på grillen til medium, kan godt grille paprikaen på noe folie eller rett på grillen om du har egnet grill. Viktig for å få frem den søte og gode smaken i parikaen. Når kjøttet nærmer seg ferdig tar du smør og knust hvitløk på, gni det utover til smøret smelter, snu biffen og fres det i 30 sekunder. La kjøttet hvile 10-15 min før du skjærer stykket i tynne strimler. Varm tortillane i folie på grillen. Legg på mango/løkblandingen og paprika på tortilla, biffstrimlene, rømme/kesam og klem en båt med limesaft over. Ekstra salt og pepper om du vil Latterlig godt. Viktig med grill her, blir ikke det samme uten. Vet du ikke sa taco, men dette er noe helt annet, bedre og sunnere Endret 31. mars 2014 av debattanten
Pysa Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Indisk/pakistansk mat. Kan ta litt tid å lage (men ikke nødvendigvis) og smaker himmelsk!
Fashionistaen Skrevet 1. april 2014 #18 Skrevet 1. april 2014 (endret) Ostesuffle m hvitløksbaguetter og salat. Liker å bruke port salut, da får den en god og nokså sterk ostesmak. Tortilla-pizza/ speltlompepizza m. hjemmelagd tomatsaus, spekeskinke, ruccola, fetaost og tomat på. Taco -Hjemmelagd guacamole m. tomat, rødløk og hvitløk i -Kylling marinert i litt hvitløk, sitronsaft og urter, entrecote eller scampi -Hjemmelagde hvetetortillas -Forskjellig typer grønnsaker Potato skins m. bacon, gulost, purre og salat ved siden av. Greske kjøttboller m. tomatsalat med masse hvitløk og balsamico-eddik, tzatsiki og båtpoteter Sushi Cannelloni Gnocchi med tomater, basilikum, hvitløk og mozarella Jentekveld med tapas. Vi liker: -Quesedillas med kylling -Skinke og melon -Ruller med spenkeskinke, snøfrisk og ruccola -Tostaditos med spekeskinke, asparges og grønn pesto -Kjøttboller i salsa -Potetbåter Nachos i form med hjemmelagd guacamole og salsa ved siden av Vårruller med ris og salat Hamburgere med aioli, bacon, ost osv. på. Endret 1. april 2014 av Fashionistaen 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå