Gå til innhold

Minimalistiske joggesko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags minimalitiske joggesko anbefaler dere og ikke anbefaler?

Anonymous poster hash: bf22f...292
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg digger mine Vibrams! Er det en spesiell form for trening du tenker på, eller generellt? Er du kjent med barfot-teknikk?

Skrevet

Vibram fivefingers gir en helt utrolig kontakt med underlaget. Kanskje litt ekkelt å gå med i begynnelsen, men veldig behagelig etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Vibram FiveFingers :hjerte:

Hvis ikke har Nike en del utseendemessig minimalistiske "joggesko". Hvis du skal ha hverdags-sko som SER ut som en joggesko, så har mange merker mange fine, enkle modeller.

Skal du derimot ha noe som funker når du løper, er det Fivefingers som er tingen.

Anonymous poster hash: db391...70a
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Vet at mange anbefaler Vibrams, men de ser så ufattelige stygge ut... Finnes det ikke minimalistiske joggesko som ser mer ut som vanlig sko?

Har ikke lyst til å bli stirret på som et romvesen hver gang jeg er på joggetur, og det frykter jeg hvis jeg bruker Vibrams.

Skrevet

TS her. Vet at mange anbefaler Vibrams, men de ser så ufattelige stygge ut... Finnes det ikke minimalistiske joggesko som ser mer ut som vanlig sko?

Har ikke lyst til å bli stirret på som et romvesen hver gang jeg er på joggetur, og det frykter jeg hvis jeg bruker Vibrams.

inov8 f.eks. Ev kan du se om du finner noen her: http://www.barefootshoes.no/

Det finnes noen studier (klarte ikke å finne dem igjen nå dessverre) som har sett på hvorvidt minimalistsko gir bedre(/mer naturlig) løpeteknikk enn konvensjonelle løpesko. De viser at den mest naturlige stilen får man uten sko, eller med bare sånne tynne sokkelignende eller sandaltyper. En kan kanskje tolke dette som at jo mer omfattende skoen er så vil ikke den gi deg noe mer enn en vanlig joggesko. Bortsett fra kanskje at vanlige sko har større drop fra hæl til tå.

Det er jo også en ny trend med maksimalistiske sko uten drop.

Skrevet

Tøysekopp, du kan da ikke la slike ting bestemme hvilke sko du kjøper? Ja, folk vil kanskje se litt, spesielt om du bor på et mindre sted hvor de ikke er så vanlig enda, men det er jo bare gøy å fronte noe du står for, selv om de kanskje ikke akkurat er vakre ved første øyekast ;) . Det hender folk kikker litt ekstra, men det gjør ingenting for mine blå vibrams er faktisk tøffere enn toget :lur:

Skrevet

Jeg elsker mine fivefingers, synes de ser kjempekule ut, jeg :) Folk ser på dem noen ganger, men det gjør meg ingenting. Det er flere og flere som bruker dem, har jeg lagt merke til.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hvordan er Vibram Five Fingers i størrelsen? Bruker 36.5 ( US 6) i vanlige Nike, lurer på hvilken størrelse jeg eventuellt skal kjøpe i Vibram Five Fingers.

Skrevet

De har en størrelsesguide på nettsidene sine, der du kan måle foten din og finne rett størrelse i de ulike modellene.

Skrevet

Vibram Five Fingers er små i størrelsen. Jeg måtte ned ett nummer. Jeg tror nok det kan være lurt å prøve dem i butikk før du kjøper. De er forresten meget vanskelig å få på seg de første gangene før teknikken sitter, så forvent litt banning under prøvingen.

Skrevet (endret)

Vibram Five Fingers er små i størrelsen. Jeg måtte ned ett nummer. Jeg tror nok det kan være lurt å prøve dem i butikk før du kjøper. De er forresten meget vanskelig å få på seg de første gangene før teknikken sitter, så forvent litt banning under prøvingen.

Store i størrelsen, mener du i så fall? :)

Jeg bestilte på nett og fulgte størrelsesguiden, de passet perfekt. Det samme gjorde samboeren. Men ja, det er et slit å få dem på i starten!

Endret av Sushi
Skrevet

Som de andre sier, vær obs på at størrelsene er forskjellig i de forskjellige modellene også. Jeg søkte opp størrelsestabell for alle skoene, og målte nøyaktig slik de beskriver på hjemmesiden, traff da fint på størrelsen selv om jeg bestillte på nett. :)

Skrevet

Store i størrelsen, mener du i så fall? :)

Ja, det er nok det jeg mente. Skal ikke være enkelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...