Gå til innhold

Kjerringråd som fungerer for å sette igang fødsel v/ termin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er ved termin sånn ca... Er det noe man faktisk kan gjøre for å få fortgang på fødsel?

Har hørt om mye rart. Alt fra sterk mat til gåturer, sex og stimulering av brystvorter..

Men er det noe av dette som virkelig fungerer?

Hva er deres erfaring?

Anonymous poster hash: 8c43c...204
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex.

For min del så KAN det være at akupunktur har hjulpet. Men det er jo umulig å bevise.

Skrevet

Min erfaring er at det eneste som fungerer er å vente...

Har hatt sex opptil og etter termin uten resultater, gåturer og sterk mat har ikke fungert, og sist satte de akupunktur etter at vannet hadde gått- og det hjalp ikke det heller. Prøvde brystvortestimulering også, som endte med noen svake puslerier som forsvant etter en times tid.

Så jeg heller til at det ikke er mulig å sette fortgang i denne prosessen, babyen kommer når den er klar.

Gjest Maman
Skrevet

Sex fungerte her sist, m denne gangen er jeg for sliten....

Har hørt at det er fordi sæden inneholder oxitocin som hjelper på modning, gitt at livmoren allerede er på vei. Den kan altså speede opp prosessen litt, men starter den ikke dersom man er umoden...ettersom jeg har blitt fortalt.

AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg kanskje at akupunktur fungerte, dvs satte igang rier uten særlig effekt... bare slitsomt...

Så tror ikke jeg kommer til å prøve det igjen, lang fødsel er ikke det jeg nødvendigvis ønsker, da tar jeg heller litt overtid.

Anonymous poster hash: 15798...fe7

AnonymBruker
Skrevet

Modningsakupunktut her, det satte i gang fødselen dagen etter...

Anonymous poster hash: 025bb...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte alt, akupunktur flere ganger, sex, brystvortestimulering og fysisk aktivitet. Ble igangsatt på overtid og var da helt umoden. Så ingen ting funka, men det sies vel også at sex skal fungere best om man er moden

Anonymous poster hash: 4d721...067

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bare maserier av sex og bryststimulering. Men hadde også 2cm åpning 2 ukers tid før vannet gikk. Men vannet gikk 2 dager etter at jeg hadde tatt en pause fra sex.

Så vannet gikk når jeg minst forventet det. Og det var i uke 39

Anonymous poster hash: 55a0e...957

AnonymBruker
Skrevet

Modern heiv innpå lakserolje på termindatoen med både meg og brodern. Det fungerte visst, det.

Anonymous poster hash: b684b...358

Skrevet

Sex og sex ;) 1 time før vannet gikk fikk jeg en orgasme, for jeg hadde lest at om man er litt moden så kan sammentrekningene en orgasme gir kick-starte rier, og siden slimproppen min hade gått 2 dager før så tenkte jeg å prøve. Og det må jeg si fungerer! :Nikke:

16 timer etter var mini ute :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått med 3 cm i 2 uker. Sex var egentlig ikke interessant i det heletatt, men vi prøvde likevel Rikshospitalets sexråd. Og det funket! Fikk smårier hele dagen som dabbet av og da gikk jeg å la meg. 30 minutter seinere gikk vannet og 3 timer etter var baby ute.

Anonymous poster hash: e2ec1...cea
AnonymBruker
Skrevet

Modern heiv innpå lakserolje på termindatoen med både meg og brodern. Det fungerte visst, det.

Anonymous poster hash: b684b...358

Det frarådes på det sterkeste å bruke lakserolje!!

Anonymous poster hash: 54ed8...949

AnonymBruker
Skrevet

Husarbeid (ikke bare støvørking, altså, men full pakke)! :tommel:

Anonymous poster hash: 97659...a1a
AnonymBruker
Skrevet

Rømmegrøt har jeg hørt. :)

Anonymous poster hash: 1fb79...cfb
AnonymBruker
Skrevet

Sex. Sæd inneholder prostaglandiner som er samme type stoff som brukes for å igangsette fødselen.

Anonymous poster hash: afd67...0b5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt fascinerende med alle disse som VET at fødselen startet pga ett eller annet de gjorde. Altså, hvordan i alle dager vet dere det? Fødselen kommer garantert til å starte på ett eller annet tidspunkt, og så lenge dere gjør noe som helst annet enn å ligge helt musestille i de to-tre ukene rundt termin, så har du gjort noe rett før fødselen startet. Hvordan i alle dager skal man vite kun ut fra sin ene, ene erfaring om det bare var en tilfeldighet eller at det faktisk var en årsakssammenheng mellom de to?

Faktum er at det er ekstremt få indikasjoner på at noe som helst annet enn medikamenter kan bidra til å sette i gang fødselen. Selv ikke sex. Neida, det skader ikke å prøve de fleste. Men det skader vel heller ikke å hengi seg til alt som finnes av overtro og heller prøve å forholde seg rasjonelt og logisk til ting. Fødselen starter (som regel) når kroppen er klar for det. Ikke fordi du har spist noe sterkt eller løftet på noe.

Anonymous poster hash: fa053...a5c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er litt fascinerende med alle disse som VET at fødselen startet pga ett eller annet de gjorde. Altså, hvordan i alle dager vet dere det? Fødselen kommer garantert til å starte på ett eller annet tidspunkt, og så lenge dere gjør noe som helst annet enn å ligge helt musestille i de to-tre ukene rundt termin, så har du gjort noe rett før fødselen startet. Hvordan i alle dager skal man vite kun ut fra sin ene, ene erfaring om det bare var en tilfeldighet eller at det faktisk var en årsakssammenheng mellom de to?

Faktum er at det er ekstremt få indikasjoner på at noe som helst annet enn medikamenter kan bidra til å sette i gang fødselen. Selv ikke sex. Neida, det skader ikke å prøve de fleste. Men det skader vel heller ikke å hengi seg til alt som finnes av overtro og heller prøve å forholde seg rasjonelt og logisk til ting. Fødselen starter (som regel) når kroppen er klar for det. Ikke fordi du har spist noe sterkt eller løftet på noe.

Anonymous poster hash: fa053...a5c

Og når kroppen er klar, så kan altså enkelte ting fremskynde forløpet. Det er altså ikke snakk om at dersom fødselen ville startet om to uker, så er det man gjør noe som setter i gang NÅ. Men dersom fødselen ville startet i morgen, så kan muligens ting hjelpe i dag, som for eksempel sex, siden sæden altså inneholder prostaglandiner.

Siden kvinner flest gjerne ikke VET om de er moden, så VET de altså ikke om sex vil hjelpe der og da. Derfor er det stort sett bare tull å sette i gang med ting og tang lenge før termin. Går man derimot en uke over og risikerer igangsettelse, så syns jeg definitivt både sex og akupunktur er verdt å prøve, fordi det KAN være en viss mulighet for at det bidrar til at noe som ville startet snart, altså starter før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En av grunnene til at mange sier at sex funker er jo fordi at rett etter sex så har de fått rier eller maserier som har gått over til ekte rier. Så da VET de jo at sex startet fødselen, de var jo selvfølgelig modne.

Hos meg gjorde sex at jeg fikk modning og åpning men det startet ikke selve fødselen.

Anonymous poster hash: 55a0e...957

Skrevet

Sex funka her, fikk rier ganske umiddelbart etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...