Meaty Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har en 40 tommer Sony tv, som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Den var veldig dyr i sin tid, men det er ikke en såkalt Smart-TV. Jeg har hørt at det finnes en sak man kan sette inn i USB-porten, sånn at man kan blant annet kan få nettleser og Netflix på TV-en. Jeg aner ikke hva det heter, og får ikke opp noen gode resultater når jeg prøver å google eller søke på sidene til de store elektronikkjedene. Er det noen her som vet noe om dette; hva det heter og hva det ligger på i pris? Jeg har hørt at man kan få BluRay-spillere med slik funksjonalitet, men det er jeg ikke interessert i.
ekkoet Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 JEg regner med det er en liten mediespiller det er snakk om da, og man plugger den i HDMI-porten, ikkeUSB-porten. Den henter gjerne strøm fra en usb-port. I praksis er det det samme som du får om du kjøper bluerayspiller med smartfunksjonalitet, bare uten hele blueray-biten (som da gjør at den er mye mindre). Eksempler: http://www.dinside.no/921903/slik-er-google-chromecast http://www.dinside.no/900999/ananda-google-tv-cloud-stick-e68 En apple-tv eller wdtv-live vil og være varianter som gir deg smartfunksjonalitet., men da snakker man om en ltie boks ved siden av TVen
Capricorn Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Dette lurer jeg også på. Har en tv som ikke er smart-tv, men den er ikke så gammel at jeg vil bytte den ut og den er også utrolig bra. Fant ut at jeg kan gjøre den smart på tre måter. Google Chromecast, Apple-tv og Blu ray spiller med smartfunksjon. Det er ikke så store prisforskjeller her. Jeg har Blu Ray-spiller som sjeldent er i bruk så jeg ser egentlig ikke noen grunn til å kjøpe en til. Apple-tv vet jeg ikke så mye om. Heller ikke Google Chromecast. Er derfor litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Har dere noen erfaring med noe av dette?
Meaty Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2014 Vil takke for alle svar, skal prøve å sette meg inn i de løsningene dere foreslår.
Meaty Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2014 Hehe, nå fikk jeg akkurat tilsendt denne linken: http://www.siba.no/product/16205547/andersson-sm-rt-tv-pakke?sec=3966613 Det er jammen meg akkurat noe sånt jeg har tenkt på, og ikke var det dyrt heller. Tror jeg skal stikke innom Siba og høre mer om dette.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Hehe, nå fikk jeg akkurat tilsendt denne linken: http://www.siba.no/product/16205547/andersson-sm-rt-tv-pakke?sec=3966613 Det er jammen meg akkurat noe sånt jeg har tenkt på, og ikke var det dyrt heller. Tror jeg skal stikke innom Siba og høre mer om dette. Fortell hvordan dette går. Jeg har prøvd å koble en eldre pc til TV'n for å gjøre denne smart, men pc'n er for gammel. Det funker med den nye pc'n, men jeg vil ha den utenom TV'n. Er mest interessert i å kunne se Netflix på TV'n. Anonymous poster hash: 96bda...f1f
Lutetium 71 Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Man jo også denne løsningen om man har en android dings tilovers. Men akkurat Netflix og den typen ting går ikke, siden de bruker kryptert video (DRM).
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 google chromecast ? Anonymous poster hash: 9cfff...574
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Apple TV er den enkleste og mest velfungerende løsningen, og gir markedets råeste og enkleste smart tv funksjon hvis du har en ipad 2, 2012(høstmodell) mac eller iphone (4+) eller nyere i tillegg. Anonymous poster hash: e98ad...f11
ElectricScum Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Om du tilfeldigvis har playstation 3/4 så funker det også til å se på Netflix og YouTube. Veldig greit når det er trådløst så kan du hooke opp nettbrett slik at det du ser på nettbrett vises på skjermen. Via PS, altså.
Lutetium 71 Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Om du tilfeldigvis har playstation 3/4 så funker det også til å se på Netflix og YouTube. Veldig greit når det er trådløst så kan du hooke opp nettbrett slik at det du ser på nettbrett vises på skjermen. Via PS, altså. Hm.. ? Hvordan funker det?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Apple TV er den enkleste og mest velfungerende løsningen, og gir markedets råeste og enkleste smart tv funksjon hvis du har en ipad 2, 2012(høstmodell) mac eller iphone (4+) eller nyere i tillegg. Anonymous poster hash: e98ad...f11 Hva om man ikke har en iPad? Kan man bruke iPhone som vanlig eller må denne da kobles til TV'n?Anonymous poster hash: 96bda...f1f
ElectricScum Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Hm.. ? Hvordan funker det? Så lenge du er online (såklart) med ps3 så kan du gå på channels og legge til Netflix, C-more m.m om du har abonnement på disse tjenestene. Om du i tillegg er på trådløst nettverk vil det komme opp et lite ikon når du f.eks er på YouTube på PS3 hvor den tillater deg å koble til andre trådløse devices i nærheten. Ble litt usikker på om du får akkurat den muligheten på Netflix, men man styrer jo Netflix like godt med håndkontrolleren uansett.
Gjest Jørild Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Vi bruker Apple-tv og vår ble ganske smart av det.
Lutetium 71 Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 Så lenge du er online (såklart) med ps3 så kan du gå på channels og legge til Netflix, C-more m.m om du har abonnement på disse tjenestene. Om du i tillegg er på trådløst nettverk vil det komme opp et lite ikon når du f.eks er på YouTube på PS3 hvor den tillater deg å koble til andre trådløse devices i nærheten. Ble litt usikker på om du får akkurat den muligheten på Netflix, men man styrer jo Netflix like godt med håndkontrolleren uansett. Ok, man streamer det fra PS3 til f.eks et nettbrett? Kult.
ElectricScum Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Ok, man streamer det fra PS3 til f.eks et nettbrett? Kult. Nja, man bruker vel egentlig nettbrettet mer som en fjernkontroll til det du vil se gjennom PS3 på TV. Det er spesielt knotete å søke videoer på YouTube på PS3 med håndkontrolleren. Da er det mye greiere å søke videoer på nettbrettet og det som vises på YT på nettbrettet speiles på PS3 sin YT-spiller. Endret 17. mars 2014 av ElectricScum
Lutetium 71 Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Nja, man bruker vel egentlig nettbrettet mer som en fjernkontroll til det du vil se gjennom PS3 på TV. Det er spesielt knotete å søke videoer på YouTube på PS3 med håndkontrolleren. Da er det mye greiere å søke videoer på nettbrettet og det som vises på YT på nettbrettet speiles på PS3 sin YT-spiller. Ok, da blir det straks mer lignende Chromecast.
Meaty Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 19. mars 2014 Jeg var på Siba i dag for å kjøpe Smart-TV-pakka jeg nevnte i linken lenger opp. Det sto på nett at de hadde den inne, men da jeg kom dit var den utsolgt. Selgeren forklarte at denne var kraftig satt ned i pris, og at den hadde vært utrolig populær. Så nå har jeg bestilt den fra nettbutikken deres.
Capricorn Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Jeg var på Siba i dag for å kjøpe Smart-TV-pakka jeg nevnte i linken lenger opp. Det sto på nett at de hadde den inne, men da jeg kom dit var den utsolgt. Selgeren forklarte at denne var kraftig satt ned i pris, og at den hadde vært utrolig populær. Så nå har jeg bestilt den fra nettbutikken deres. Chromecast? Så at El-kjøp fikk den inn i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå