Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Skal steke hele kyllingfileer, men har tidligere hatt problemer med å få dem skikkelig gjennomstekt, dvs at de blir rosa inni og det greier jeg ikke. Noen som vet hvordan jeg skal gjøre det riktig?
Gjest lmari Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 Prøv å steke dem på litt lavere varme og heller litt lenger - da skulle de bli skikkelig gjennomstekte! ... vi klipper fileten opp i biter, vi. Da er det lett å få den helt gjennomstekt.
Cilla Skrevet 2. juni 2004 #3 Skrevet 2. juni 2004 Jeg steker de på to forskjellige måter, den ene er slik som Imari gjør det. Den andre er å steke de først på stekepanna og så legge de i en form i stekeovnen en stund. Ikke så veldig sterk varme.
Cilla Skrevet 2. juni 2004 #4 Skrevet 2. juni 2004 Her er en gammel tråd om steking av kyllingfileter http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ghlight=kylling
Arkana Skrevet 2. juni 2004 #5 Skrevet 2. juni 2004 Jeg liker ikke å steke kyllingfileter kun i panne, synes de blir for harde utenpå og for tørre inni. Istedet bruner jeg dem raskt i panne og ettersteker i ovn ved 200 grader i 7-8 minutter. Skjærer du dem i biter så mister du jo også saftigheten som man får når de stekes hele.
Gjest 1111 Skrevet 2. juni 2004 #6 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har faktisk det problemet at når jeg steker kyllingfilet i panne så blir de for saftige :o tro det eller ei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå