Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er brunette, jeg er av varm hudtone, har grønne øyner og fregner.
Men jeg har så utrolig lyst til å prøve og være blond, men er redd for at jeg kommer til å se jævlig ut.

Så? har dere noe tips om hva slags blondfarge?
Eller om det i det heletatt vil se greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror det vil gå greit:) Du kan jo starte med å trekke ut noen lyse striper, fremfor å helbleke hele håret?

og trekke ut flere striper senere,om du vil bli lysere. Blir det for kald nyanse pleier jeg å gå over med en varmere blond farge senere.

Endret av Sandie
Skrevet

Jeg er blondt selv, og det er mange blonde hårfarger som gir gul eller oransje selv om jeg ha veldig lyst hår, prøv depend sine lyseste blekere. De gjør ikke håret like gult! Mitt blir hvitt, men tenker at du vil få extremt gult hår de første farge omgangene uansett. Men vil nok gå fortere om du velger de fra depend, hun på boksen har hvitt hår, men det får du ikke ;)

Skrevet

Om det vil passe til deg med tanke på hudfarge og øyenfarge vet jeg ikke.

Men jeg har nettopp farget håret mitt fra veldig mørk brun og er på vei til å bli blond. Det jeg har gjort er å bruke stripehette kjøpt på vita til å lage striper og bleika det. Har nå gjort det 5 ganger, og kan vel kalle meg blond etter 2-3 stripeomganger til, men er egentlig fornøyd med sånn det ser ut nå også. Har også brukt lee stafford sin "bleach blondes" blåshampoo, og en god hårkur :) Det er mye bedre å stripe det sånn i flere omganger, da jeg slipper at det plutselig er lyst, men at jeg har gjort det i flere omganger og kan slutte når jeg er fornøyd. Det ser også mye mer naturlig ut :)

Skrevet

Jeg er blondt selv, og det er mange blonde hårfarger som gir gul eller oransje selv om jeg ha veldig lyst hår, prøv depend sine lyseste blekere. De gjør ikke håret like gult! Mitt blir hvitt, men tenker at du vil få extremt gult hår de første farge omgangene uansett. Men vil nok gå fortere om du velger de fra depend, hun på boksen har hvitt hår, men det får du ikke ;)

Hvor selger de depend hen? :)

Skrevet

På H&M

Skrevet

jeg vet ikke om jeg tørr å gjøre det selv.

Men det blir vel EKSTREMT dyrt hvis en frisør skal gjøre d..

Skrevet

Om du har tunga rett i munn, sjekker og er flink med hårpleie i ettertid burde det ikke bli noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det helt selv. Eller, jeg hadde hjelp av samboer til å se til at stripene ikke kom helt inn til bunnen bake på hodet siden jeg hadde litt lysere ettervekst og så passet jeg på at det ble likt med striper på begge sidene (tok midtskill før jeg tok på meg stripehetta, og brukte ca annenhvert hull på den). Tror ikke en frisør kunne gjort det noe bedre her vertfall, samt at jeg har spart meg et par tusenlapper allerede. Og husk å bruk hårkur! Håret mitt føles ikke noe slitt i det hele tatt etter jeg begynte med stripingen. :)

Skrevet

Vita har det ivertfall, har ikke sett på H&M ? :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær forberedt på at håret ditt vil bli forferdelig slitt. Jeg striper det lysere med depend, kuret det flere ganger i uka. Likevell ble det kjempe slitt og jeg måtte klippe myyye av det for å ikke ha kronisk flokete, tørt hår. Endte opp med at jeg farget det mørt igjen...

Anonymous poster hash: a6c59...b79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...