Gå til innhold

Hva er det dummeste / mest komiske / merkeligste folk har sagt når de har holdt bryllupstale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk sier mye rart i bryllupstalene. Hva er det meste komiske/ rareste du har hørt når de har holdt en bryllupstale? :)

Anonymous poster hash: 833b9...fd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Brudgommens tale til bruden

"Da jeg så deg og datteren din, forsto jeg med en gang at du var en kvinne verdig til å bære mine barn".

(Bruden har en datter fra tidligere forhold)

Endret av Alice123
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brudgommens tale til bruden

"Da jeg så deg meg datteren din, forsto jeg med en gang at du var en kvinne verdig til å bære mine barn".

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: Menn, altså!

• Liker 1
Skrevet

Rareste/komiske/upassende: brudens forlover som klarte å gjøre et poeng av at første gang bruden hadde skikkelig god sex var med en italiener på ferie i ungdommen, og som også sa i klartekst at da brud og brudgom møttes første gang, var bruden samboer med en annen og utro med brudgommen, (de møttes igjen flere år senere da begge var singel, og ble sammen. Noe alle visste, men det ble hentydet til som skjebne, det var ment å være dem ol. Denne forloveren sa det som det var).

Minst komiske (annet bryllup): Brudens alkoholiserte mor som holdt en tale om hvor misfornøyd hun var med brudgommen. Først lo alle, for vi trodde jo hun skulle komme til poenget, at etter å ha lært ham å kjenne, innser hun at han er en kjernekar (noe han er), og at datteren er heldig, men nei da. Hun var skikkelig skuffa. Ikke var han kjekk engang, i følge henne. Satt igjen med vond smak i munnen da, etter å ha ledd høyt i begynnelsen av talen om hvor håpløs han er og dumt valg datteren har gjort.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da brudens meggete og snerpete storesøster presterte å si at brudgommen var den eneste kjæresten bruden noensinne hadde hatt.

Bruden var 35 år.Jeg synes det var en fullstendig unødvendig, og ganske nedsettende kommetar å komme med.

Anonymous poster hash: 41a27...63f
  • Liker 6
Skrevet

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: Menn, altså! Anonymous poster hash: 833b9...fd5

Nja,menn og menn... min egen mann som satt ved siden av meg under talen, hadde et like vantro og forskrekket ansikt som meg.

"Du er god nok til å avles på"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja,menn og menn... min egen mann som satt ved siden av meg under talen, hadde et like vantro og forskrekket ansikt som meg.

"Du er god nok til å avles på"

:fnise::fnise::fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke selvopplevd, men noen jeg kjenner var i bryllup, hvor bruden hadde eksen som forlover (tror hun var sammen med ham før brudgommen).
Hvor eksen presterer å si i talen; "Hva faen er det ******* har som jeg ikke har?".
Den slo ikke helt an..

Anonymous poster hash: 242e6...b47
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En brud som ikke skrev talen sin selv. Hun brukte en norsk vise som sin talen til brudgommen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En som sammenlignet ekteskap og sex. Konklusjonen hans var at gleden er kortvarig :fnise:

Anonymous poster hash: 08c45...391
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En som sammenlignet ekteskap og sex. Konklusjonen hans var at gleden er kortvarig :fnise:

Anonymous poster hash: 08c45...391

:fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:

Gjest black nailpolish
Skrevet

"...selv om hu har noen lausunger fra før, hehe!"

Den slo ikke heeelt an, kan man si.

• Liker 3
Skrevet

Ikke selvopplevd, men hørte via en venninne om en stakkars brudgom som bare ble disset av sine egne kompiser i talen fra forloveren. De var tydeligvis litt umodne kamerater som ikke helt hadde skjønt oppgaven, i stedet for å trå til og bruke sjangsen til å vise at de var rause og har mer på lager enn som så, så ble det visst bare fjas og upassende tull i talen. Jeg kjenner også til brudeparet, og synes det er skikkelig kjipt for brudgommen som ikke fikk noe ordentlig tale :( . Synes man kan forvente en godhjertet tanke fra sine beste venner.

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre... hvordan reagerte brudeparet på de fæle talene sine? Hva gjorde de?

Bruden som fikk "du er verdig til å føde mine barn" fra sin nye ektefelle, satt bare å smilte med stjerner i øynene. Det neket.

(Sånn for å ha det avklart så er brudgommen Ola Dunk fra Toten, uten noe annet å vise til enn en deltidsjobb på en Statoil-stasjon. Det er ikke AKKURAT kongelig blod)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da brudens meggete og snerpete storesøster presterte å si at brudgommen var den eneste kjæresten bruden noensinne hadde hatt.

Bruden var 35 år.Jeg synes det var en fullstendig unødvendig, og ganske nedsettende kommetar å komme med.

Anonymous poster hash: 41a27...63f

Hvorfor var dette så fælt da? Hun ville kanskje få frem at bruden var kresen så brudgommen var heldig som fikk gifte seg med henne. Og det er vel ikke så ille å gifte seg når man er 35, det er mange som ikke gifter seg før i trettiårene i dag.

Anonymous poster hash: 4f86d...adc

Skrevet

Hvorfor var dette så fælt da? Hun ville kanskje få frem at bruden var kresen så brudgommen var heldig som fikk gifte seg med henne. Og det er vel ikke så ille å gifte seg når man er 35, det er mange som ikke gifter seg før i trettiårene i dag.

Anonymous poster hash: 4f86d...adc

Mener jeg har lest dette før, og at det ble formulert ganske grundig som at bruden var peppermø og jomfru, og ikke hadde klart å få noen menns interesse før.. Altså ikke beskrevet i romantisk og sjarmerende tone, men som i at "det var enda godt noen ville ha bruden også, før hun tørket inn"....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brudgommens forlover poengterte at brudgommen "endelig hadde fått tak i ei dame som kunne lage mat!"

Det var eksen hans som leverte maten, nydelig mat!, til brylluppet...

Anonymous poster hash: 59df2...a54

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er noe som egentlig er upassende, men det ble det for meg.

Var en gang i et bryllup uten å kjenne brudeparet noe særlig. Jeg var dama til en tremmenning av bruden og hadde bare møtt de nygifte to ganger tidligere.

Brudgommens mor holdt en ektefølt tale om den ekstremt vanskelige tiden hun som mor og brudgommen som barn gikk igjennom da brudgommens far en gang på 80tallet "gikk ut for en pakke røyk" og siden aldri lot høre fra seg. Noen år senere fant de ut at han hadde blitt gal og flytta til et eller annet Asialand (helt crazy historie). Hun fortalte videre om utfordringene hun som alenemor hadde hatt og hvor dårlig brudgommen som 8åring hadde taklet at far bare stakk (ganske dårlig, for dere som lurer).

Talen inneholdt selvfølgelig "morsomheter" fra brudgommens barndom. Morsomhetene var jo selvfølgelig ikke morsomme i det hele tatt, men utrolig triste barndomshistorier om en liten gutt i dyp krise.

Merk dere, dette var ikke noe intimt bryllup for de aller nermeste. Gjestelista var på over 90 folk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes min tale var ganske så pinlig! Storesøsteren min skulle gifte seg, jeg hadde aldri vært noe gira på sånne ting. Så liksom ikke hva greia var med å gifte seg. Hun og kjæresten hadde vært sammen i ca 7 år og han var som familie. Allerede i kirka begynte jeg å tute som en liten unge..og det kom selvfølgelig også under talen! Toastmaster måtte ta et par "skål" innimellom for at jeg skulle komme meg igjen.

Et år senere var jeg med søsteren min som gikk gjennom noen esker i forhold til flytting. Jeg stod å malte og hun fant ting fra den store dagen. Hun begynte å synge på sangen som hun hadde skrevet til mannen sin og der skrudde jeg kranen på igjen..."herregud nå må du gi deg!"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...