Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tidlig UL 7+5 tre ganger, men neste gang blir det ved uke 10 og 12 tenker jeg.

Anonymous poster hash: b72b0...79f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor man bor. Her jeg bor koster det 500. Da får man også se litt 3D.

Du bor vel ikke i Norge engang!

Anonymous poster hash: ac20a...386

Skrevet

Du bor vel ikke i Norge engang!

Jeg bor i Bodø. Privat klinikk som heter "På vei". Ikke gynekolog, men to jordmødre. Betalte 500 for tre år siden. ;)
Skrevet (endret)

Uke 8, det er normalt der jeg bor, fint a se at det var liv der:) Hadde UL 2 uker sendere ogsaa, i uke 10, da kunne vi tydlig se at fosteret beveget paa seg, veivet med de smaa armene sine :laugh: Kan virkelig anbefale tidlig UL, hadde aldri klart a vente i mange uker paa OUL.

Endret av Tanuki
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i uke 8 for å se at det ikke var to siden jeg hadde begynt å få mage allerede, og så i uke 13 for å sjekke nakkefold etc. Uke 8 var bare en liten klump med bankende hjerte, uke 13 noe helt annet. Den lå og turnet rundt og gned seg i ansiktet. Skikkelig ordentlig utviklet bein og armer, anbefales sterkt å vente til da. Venter nå spent på OUL siden kjønn er veldig vanskelig å se på uke 13 UL, er en liten tutt på begge kjønn så tidlig.

Skrevet

Jeg har i alle mine svangerskap bestilt tidlig UL pga blødninger, så har vært både i uke 6,7,8,9 og 12-13ish (delt over 5 forskjellige svangerskap ;) ).

Har inntrykk at mange liker å dra på tidlig UL i uke 12 før de annonserer graviditeten til "hele verden".

Skrevet

Uke 11, for å få bekreftet at det var noe der i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Uke 12. Gratis hos oss, kan se flere ganger om det er grunn til det.

Edit: Hva vi fikk ut av det? Vi så et hjerte som slo, normal nakkefold, neseben og lillefinger(?). Altså en slags bekreftelse på at alt så greit ut så langt.

Endret av Stinelin
AnonymBruker
Skrevet

Flere? :)

Anonymous poster hash: bab23...356
Skrevet

Forrige gang tok jeg i uke 7, 8, 9, 10 og 13. I uke 7, 8, og 9 er det ikke så mye mer interresant enn å se at hjertet slår. I uke 10 gikk det så fort at jeg ikke fikk med meg så mye. I uke 13 ser man masse! :)

Hvis du gjør det bare for nyskjerrighetensskyld, hadde jeg tatt mellom 11 og 13 :)

Skrevet (endret)

Med første var eg på tidlig UL i veke 7, 8/9, 11, 12 og 15, trur eg det var. Såpass hyppig pga. habituell abort. Eg fekk først og fremst (midlertidig) senka skuldrene og bekrefta at det fremdeles var liv og at alt såg bra ut. Etter dei to siste UL-ane begynte eg faktisk også å få eit håp om å bli mamma innimellom. :)

Med andre var me på tidlig UL i veke 12, berre for å få bekrefta at det var liv nå også og at det ikkje var nokon alvorlige feil ved fosteret. Etter det slappa eg også litt meir av og prøvde ikkje lenger å fortrenga graviditeten.

Blir det fleire svangerskap, går me nok for tidlig UL rundt veke 12 igjen.

Endret av dreia
Gjest Sobril
Skrevet

Uke 10+3 tror jeg. Så en liten sprellende baby. Hode, armer og bein, men den var ikke blitt heeelt "menneske"-lik enda, dvs. den hadde ikke så mye til hals enda. Neste gang blir det nok uke 11-12. :)

Trenger ikke å være foster for å ha kort hals. Jeg kan blant annet referere til både meg selv og Atle Antonsen :P

Skrevet

Trenger ikke å være foster for å ha kort hals. Jeg kan blant annet referere til både meg selv og Atle Antonsen :P

Hehe, nei det var nå så :fnise:

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg var nettopp til tidlig ultralyd hos en hyggelig jordmor i Oslo, Tove Johnsen. Trodde jeg var 12 uker på vei, men det viste seg at jeg "bare" var 10 uker. Men det gjorde ingenting for jeg fikk se at hjertet slå og barnet beveget armene sine ! :)

Ved forrige svangerskap var jeg til ultralyd allerede etter 8 uker, men det var for å se at jeg faktisk var gravid :)

Noen andre som har vært på denne klinikken?:) http://austaddiagnostikk.no/ultralyd-gravid/tidlig-ultralyd/

Skrevet

Her var det en tidlig ul rundt uke 7 for å bekrefte liv, så en til rundt uke 12 for å sjekke for avvik før vi sa i fra til ''alle'' :) Det er utenkelig og uaktuelt å vente helt fram til oul :P

Anonymkode: 7f6fc...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...