Gå til innhold

Hvilken type løping er best for å minske magefettet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er kaloriunderskudd som i utgangspunktet gjelder, men ønsker å få litt hjelp av cardio. Tidligere har jeg løpt intervaller, fordi det er omtrent det eneste jeg gidder.. :P Synes langkjøring er så kjedelig, ikke har jeg kondis til det heller. Det funket utrolig bra, og siden jeg hadde lite magefett fra før av, kjørte jeg harde intervaller hver dag i to uker, og da nådde jeg målet mitt. Selv uten kraftig kaloriunderskudd. Skal sies at jeg mister veldig lett magefett. :) Men er type langkjøring mer effektiv på fettet, eller er det intervaller?

Anonymous poster hash: 83836...7fe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler - variér treningen for best resultat!

Anonymous poster hash: d5af5...d36

Skrevet

Baklengsløping.

Strengt tatt spiller det ingen rolle. For det er som du sier maten som påvirker om du virkelig går ned i vekt eller ikke.

Treningen handler mer om hva du får igjen for det i det lange løp. Og da er det ingen tvil om at intervaller (korte, lange, osv) gir mest "bang for the bucks". Hvis du dog har ambisjoner om å bli utholdende og delta i løp så er nok langkjøring det du skal prioritere utenom løpssesong.

Styrketrening + intervaller er det som ruster deg opp for et liv med mindre plager og vondter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...