~white lady~ Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 For min del holder jeg meg stort sett til Clinique når det kommer til sminke. Produktene er allergitestet, parfymefrie og ikke testet på dyr. 1. Clinique Almost Powder Make Up. Dette kompaktpudderet har vært i sminkepungen noen år nå. Utrolig lett, men gir også en viss dekkevne ved behov. Man ser ikke sminket ut. Tetter ikke porene. Og best av alt- nr 01 er akkurat rette nyansen til den bleke huden min. 2. Clinique Airbrush Concealer. Har prøvd maaaange concealere opp gjennom årene. Stort sett dyre merker i god (?) kvalitet. Denne gjør jobben. Har du ei kvise, dekker den der det trengs. Man kan bygge opp, blende ut- eller bare bruke den som highlighter. Anbefaler å legge på concealer først og pudder etterpå, da holder det seg på plass. Hele dagen faktisk. 3. Clinique Lash Power mascara Long Wearing Formula. Helt siden jeg dukket opp på jobb en dag for noen år siden med pandaøyne etter regnværet, har jeg lett etter en som tåler fuktighet. Det gjør denne. Regn, svette og tårer. Gir naturlig resultat uten klumper, og den går lett av i dusjen. I tillegg tilpasset linsebrukere. 4. YSL Touche Éclat. Har den ikke for øyeblikket, men kommer til å kjøpe den igjen. Den er helt utrolig, og verdt hver ei krone. Dette er en highlighter, og ikke en concealer. I perioder der jeg har helt fin hud ( da jeg gikk gravid, hehe!) brukte jeg kun den. Rundt nesevingene og litt under øynene. Det synes ikke at man har sminke på, men effekten derimot--- 5. Bare Minerals Frame & Define Brow Styler. Seiler opp til å bli en favoritt, nettopp kommet i posten. Har overnappede bryn som ikke vil vokse ut, men denne fikser saken lett. Det ser helt naturlig ut, og i fargen dark som jeg har (den kan fås i flere nyanser) kan man "blende" den lysere så den går i ett med øyenbrynet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Kost til blush fra Lancome som jeg har hatt i ti år nå. Den er bare kjempegod. Tror den er ute av produksjon nå. Le Volume de Chanel mascara. Må være den beste mascaraen jeg noen gang har prøvd. Glo Minerals Inliner i fargen Peach for å ha på våtkanten. Ardell Babies - falske øyevipper. Gir en liten vipp ytterst i øynene uten å bli for prangende og falske eller at man ser ut som en drag queen. Mac Satin Taupe øyeskygge. Denne kan jeg legge bare litt av for litt farge eller bygge for å lage sotede øyner. Duo vippelim - ikke mye å si egentlig, den er bare bra synes jeg. Sigma f82 kabukikost til mineralfoundation i pudderform, når jeg bruker det. Det er den kosten jeg føler klarer å plukke opp mest mulig av produktet og faktisk klistre det på huden igjen. Samtidig som at den ikke stikker. Og så har jeg alltid en mørkegrå kajal som jeg kan bruke til å fylle litt inn i bryna (har helt sorte bryn så det er vanskelig å bruke sminke på uten at det blir for mørkt. Pluss at jeg av og til bruker til å markere under våtkanten på øynene. Når det gjelder blusher, concealere, highlightere og foundation sliter jeg, så håper på å få noen tips her Anonymous poster hash: 7829f...dea
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 L`oreal leppestift 235 Nude - Naturlig og pen markering av leppene, fin til hverdags. Mer beige/rosa enn nude, men fin likevel YSL leppestift nr. 13 - Nydelig og frisk korallfarge. Veldig vårlig og sommerlig. Mac Hue - beste Nude-leppestiften. Chanel - le volume mascara Body shop solpudder - matt og lys, veldig fint til "contouring" på veldig lys hud. Øyenbrynspenn fra Isadora. Anonymous poster hash: 0eac4...f65
^^Belle^^ Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Det er ikke mye som får en fast plass i sminkepungen min, jeg er altfor nysgjerrig til å være trofast til sminkeprodukter. Men noen har det blitt gjennom årene da. - Smashbox Lash Layer vippeprimer. Denne har jeg brukt i mange år nå, og jeg har aldri hatt interesse for å prøve noe annet. Sikkert fordi det er en så kjedelig ting som vippeprimer. Jeg har korte og rette vipper, og uten denne forblir vippene mine korte - selv med mascara - og den buen jeg måtte få fra mascaraen faller ned etter kort tid. Med denne får jeg lange vipper og buen holder hele dagen. - Skinfood Salmon Concealer. Dette er et relativt nytt produkt for meg, men jeg tviler sterkt på at jeg noen gang kommer til å bytte det ut. Det er virkelig en magisk concealer for mørke ringer og poser, og så er den så lett å jobbe med! Bare noen få sveip med fingeren, pat-pat-pat og så er jeg klar. Den bør settes med pudder for å ikke skli av i løpet av dagen, men det gjør jeg alltid i hele ansiktet uansett. - BB-krem. Jeg har vært innom noen BB-kremer, og er fornøyd med både Skin79 og Smashbox sin, men for tiden er Holika Holika Petit BB-cream Moisture favoritten. Den koster ingenting (6 dollar!) og for meg er fargen mer rett enn noen annen jeg har prøvd. Den smelter fint inn i huden, jevner ut hudtonen og fremhever ikke tørre partier (som er mitt store problem). Den varer også hele dagen, satt med pudder. - Urban Decay 24/7 Glide-on eyeliner. Jeg har 4 stk av disse og bruker dem nesten hver dag. De glir enkelt på øyet og holdbarheten er fantastisk. Bonuspoeng for utrolig mange fine farger. - Everyday Minerals All Smiles blush. Denne blushen har jeg hatt i flere år nå, den pressede versjonen, og jeg blir aldri lei. Det kan gå månedsvis mellom hver gang jeg bruker den (har altfor mange blusher ), men når jeg tar den frem igjen er den en soleklar favoritt. Fargen er litt vanskelig å jobbe med (knall koralloransje), men til meg er dette et type produkt som får mannen min til å si: ''har du gjort noe spesielt i dag? Så fin du var!'' Det har skjedd omtrent hver eneste gang jeg har brukt denne. - Everyday Minerals Angled Brow & Liner Brush. Denne bruker jeg både til bryn og pudder- og kremliner. Har hatt den i mange år og den er like god enda! - Ecotools-børster. Favorittansiktsbørstene mine er herfra. - ELF Studio Powder Brush. Faktisk. Dette er en børste med flat topp som er perfekt til å påføre pudderfoundation med. Tror jeg har 3 av disse, de koster jo ingenting!
Gjest Tigress Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 SkinFood Salmon Concealer: på den første krukka mi, men denne concealeren er veldig bra, så eg trur han blir ein stayer. BB-krem: etter å ha prøvd mange (eg trur eg har 10 stk...) så trur eg faktisk at Missha perfect Cover og Skin79 Oriental Gold Plus blir stayerane. NARS Orgasm blir nok verande. IsaDora Art Deco Rose leppestift. NYX Black Label Lipstick i Heiress og Dusky Rose. L'Oreal Millionise mascara. Wet N' Wild Mega Liner.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 - Skinfood Salmon Concealer. Dette er et relativt nytt produkt for meg, men jeg tviler sterkt på at jeg noen gang kommer til å bytte det ut. Det er virkelig en magisk concealer for mørke ringer og poser, og så er den så lett å jobbe med! Bare noen få sveip med fingeren, pat-pat-pat og så er jeg klar. Den bør settes med pudder for å ikke skli av i løpet av dagen, men det gjør jeg alltid i hele ansiktet uansett. SkinFood Salmon Concealer: på den første krukka mi, men denne concealeren er veldig bra, så eg trur han blir ein stayer. Hvor har dere kjøpt den? Anonymous poster hash: 7829f...dea
miaw Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Synes det er gøy å teste, så prøver stadig nye ting. Men har to produkter som jeg har sverget til i flere år.Este lauder leppestiftene - Beste leppestiftene jeg har prøvd! Heeeelt fantastiske! Spesielt fargen Scarlet siren. Det er det eneste jeg trenger for å føle meg ekstra fin. Vært min livredder i mange år. Theyre real mascara - Synes det er kjempe vanskelig å finne gode mascaraer. Ble superglad da jeg fant denne mascaren som faktisk gir volum uten at du får edderkoppvipper. Endret 14. mars 2014 av miaw
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 - Skinfood Salmon Concealer. Dette er et relativt nytt produkt for meg, men jeg tviler sterkt på at jeg noen gang kommer til å bytte det ut. Det er virkelig en magisk concealer for mørke ringer og poser, og så er den så lett å jobbe med! Bare noen få sveip med fingeren, pat-pat-pat og så er jeg klar. Den bør settes med pudder for å ikke skli av i løpet av dagen, men det gjør jeg alltid i hele ansiktet uansett. - BB-krem. Jeg har vært innom noen BB-kremer, og er fornøyd med både Skin79 og Smashbox sin, men for tiden er Holika Holika Petit BB-cream Moisture favoritten. Den koster ingenting (6 dollar!) og for meg er fargen mer rett enn noen annen jeg har prøvd. Den smelter fint inn i huden, jevner ut hudtonen og fremhever ikke tørre partier (som er mitt store problem). Den varer også hele dagen, satt med pudder.- ELF Studio Powder Brush. Faktisk. Dette er en børste med flat topp som er perfekt til å påføre pudderfoundation med. Tror jeg har 3 av disse, de koster jo ingenting! Hvor har du kjøpt disse? Anonymous poster hash: 49210...b3b
Aviendha Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Diorshow Extase maskara: gir mine korte og bøyde vipper utrolig lengde, drysser ikke og varer lengeBare Minerals: mineralpudder med lett dekkevneIsadora: brynsblyant med børste, veldig bra dersom man bare trenger litt farge og form på brynene. Sliter med å finne en god concealer som varer, bruker en fra MAC nå, men er ikke 100 % fornøyd..
Zinnia Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Vet ikke om jeg har så mye fornuftig å komme med siden jeg elsker sminke og ikke klarer å la være å teste ut nye produkter. Men det må da finnes noe jeg har kjøpt flere ganger: Mascara; Lash Queen fra H. Rubinstein, og de Diorshow Blackout. Disse har jeg kjøpt flere ganger og elsker kvaliteten. Men prøver meg på andre merker, da disse ikke er de beste for sensitive øyne, og ikke veldig dyrevennlige heller så vidt jeg vet. Mineralfoundation: Jeg foretrekker mineralfoundation til hverdags, da jeg synes det går raskest og ser mest naturlig ut. Jeg kommer nok alltid til å ha minst en stående. Gamle favoritten var intensive formulaen til EM, ingenting jeg har prøvd siden har vært i nærheten av å måle seg med denne, og jeg irriterer meg grønn over at de sluttet å lage sitt beste produkt... hmf! Neste gang jeg skal kjøpe ny, planlegger jeg å teste Gabriel zuzu luxe dual pressed foundation. Inlinere fra Isadora: Milde og fine på våtkanten, ingen irritasjon. Men tviler på jeg noen gang trenger å kjøpe nye, blyanter varer jo evig for meg ihvertfall. Lipglosser fra Fusion Beauty: Gir god plumping effekt, og kommer i mange fine farger og varianter. Ellers har jeg mange andre produkter jeg elsker, men ikke sor for meg at jeg trenger å kjøpe igjen noengang, som f.eks. blusher og øyenskygge. Jeg har ihvertfall aldri klart å bruke opp noe innen disse kategoriene.
Gjest Peanut Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Bruker ikke så mye jeg... Mascara: Covergirl eye brightening waterproof mascara black gold, Almay black brown. Det går i de to produktene. Dog har jeg hørt at Sisley's Phyto-Mascara Ultra-Stretch skal være så bra så den blir min neste. Eyeliner: Almay black brown (jeg har litt sensitive øyne så denne passer meg utmerket..har brukt den i 10 år +. Øyenskygge: Almay intense i-color powder shadow 403 smokey-i for hazels (bruker ikke så mye øyenskygge, men denne er i forskjellige lyse varianter og slettes ikke så verst) Concealer: L'Oreal True Match 4 Beige (trenger den ikke så ofte, holder som oftest med den under) Foundation: la Prairie Cellular Treatment foundation Beige Dore Lebestifter: Guerlain 64 Gemma (vil kalle denne her en nude, og den er veldig "fuktig" og holder lenge) Vet ikke hva den her går under: la Prairie Anti-Aging Eye and Lip Perfection À Porter (Jeg bruker lipbalmen på denne noen få ganger om dagen, og den er så bra. ^^, Øykremen holder øyepartiet fuktig og. Litt for dyr men ekstremt holdbar og definitivt verdt pengene) Endret 14. mars 2014 av Peanut
Callisto83 Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Her er mine nåværende favoritter som brukes daglig: Clarins Extra Comfort Foundation: Nydelig foundation til tørr hud som varer lenge og er drøy i bruk. Gir meg et "dewy" utseendet, men ikke for mye. Det startet med noen prøver fra Kicks, men når de var tomme kjøpte jeg en full størrelse. Det eneste negative er at den er i en krukke, men det følger med en liten flat skje man kan hente opp produkt med. Shiseido Vippetang: Fordi denne faktisk virker på mine merkelige rette vipper, og gir en nydelig bøy. YSL Singulier Mascara: Denne er nydelig. Den holder på en bøy, er lett å påføre presist og gir et nydelig resultat uten å drysse. På meg i det minste. (YSL Faux Cils funker f.eks dårlig her.) Guerlain Ecrin 4 Couleurs (øyeskygger) i fargen Les Cuirs (07): Nydelige nøytrale og varme øyeskyggefarger med et hunt av shimmer, som faktisk passer til både hverdags og fest. Det er ikke ofte jeg bruker glitter o.l, for mange slike øyeskygger ser helt forferdelig ut på meg og min tørre hud. Denne øyeskyggen fra Guerlain kan jeg se for meg passer perfekt for eldre øyelokk også. Clinique Instant Lift for Brows: Highlighter i den ene enden, og en nydelig bryn "blyant" i den andre som får brynene tip å se naturlige og jevne ut. YSL Blush Radiance: Nydelig blush fra YSL, ikke for pigmentert, men gir et nydelig resultat. Jeg bruker fargen 02, som er en mild fersken farge selv jeg kan bruke med suksess. (Fersken farger ser nemlig rart ut på meg vanligvis.) ACO Face Cerat: Billig leppepomade fra apoteket som banker alle andre ned i støvlene. Myke lepper året rundt, og en god base for andre leppeprodukter. (Det er en del ting jeg ikke har nevnt, som eyeliner, highlighter, leppestift etc, men det er fordi jeg veksler mellom en del forskjellige og kanskje ikke har funnet èn jeg liker bedre enn andre.)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Art deco øyenskyggebase. Ingen over,ingen ved siden av. Øyenskyggen sitter like perfekt hele dagen,og takket være denne trenger jeg heller ikke kjøpe de dyreste merkene. Anonymous poster hash: e99e2...418
Jolene Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Urban Decay primer Alt av øyeskygger fra Dior Dior Addict når det kommer til lebestift. Endret 14. mars 2014 av Gitte.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Body Shop Øyenbrynspudder Bruker den mørkeste modellen og den lyseste fargen i kompakten. Børsten som følger med suger, men en vanlig skråkost gjør jobben. Evagarden Perfect Skin Foundation Jane Iredale BB Cream Blander Evagarden og Jane Iredale sammen, får en fin finish og perfekt farge. Volume De Chanel Mascara Finnes det en bedre maskara? Neppe! Har prøvd Benefit sin "they're real" og Volume De Chanel får Benefit sin til å se ut som en amatør. Chanel konturpudder i Notorious Skarpe kinnbein, markert kjeve, endring av ansiktsstrukturen... fargen etterlater en helt realistisk skygge, og jeg anbefaler den til alle. Den er utsolgt på markedet da, selv ikke ebay har den MAC Daylight og NARS Lhasa er de nærmeste dupene etter hva jeg har lest. Physicians Formula Eyeliner Billig, bra, drøy i bruk - finner ikke behov for å bytte den ut. Den varer lenge og blir der den er påført. Shu Uemura øyevippetang Fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten den, gir varig bøy på vippene og er ikke ubehagelig i bruk i det hele tatt! Etude House Proof 10 Eyeshadow Primer Utrolig nok er denne minst like god som Urban Decay sin (etter min mening) og den er råbillig i tillegg. Et bra tips for studenter og andre som ikke vil bruke for mye på sminke.
^^Belle^^ Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Hvor har du kjøpt disse? Anonymous poster hash: 49210...b3b Skinfood og Holika Holika fås kjøpt på ebay. Selgeren f2plus1 kan anbefales på det sterkeste! Jeg har forresten Salmon Concealer i #1. Har lys-medium hud. ELF fås kjøpt her. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mars 2014 #17 Skrevet 14. mars 2014 SkinFood Salmon Concealer: på den første krukka mi, men denne concealeren er veldig bra, så eg trur han blir ein stayer. BB-krem: etter å ha prøvd mange (eg trur eg har 10 stk...) så trur eg faktisk at Missha perfect Cover og Skin79 Oriental Gold Plus blir stayerane. NARS Orgasm blir nok verande. IsaDora Art Deco Rose leppestift. NYX Black Label Lipstick i Heiress og Dusky Rose. L'Oreal Millionise mascara. Wet N' Wild Mega Liner. Den var ganske rimelig da! Lagt den til i watch lista. Bruker du den under eller over foundation?
Gjest Tigress Skrevet 15. mars 2014 #18 Skrevet 15. mars 2014 Den var ganske rimelig da! Lagt den til i watch lista. Bruker du den under eller over foundation? Over. BB-kremane brukar å dekke det meste, så eg brukar han berre når det må litt meir maling til.
Zinnia Skrevet 15. mars 2014 #19 Skrevet 15. mars 2014 Siden det ser ut til å ha utviklet seg til en generelle favoritter-tråd, tar jeg med frihet til å komme med flere : - Øyenskygger: TheBalm, Urban Decay og Smashbox - Kajal: Lancome sine kholblyanter er fantastiske, de er litt hardere (jeg synes UD sine er for myke), og eviglange, så jeg kommer til å ha dem for alltid. Funker bra på våtlinjen også. - Blush: Nars, Tarte og GloMinerals - Under øyne produkt: Giorgio Armani Master Corrector i rosa, fantastisk produkt for blå ringer under øynene. - Primer: Paul & Joe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå