AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har en kjæreste som jeg har vert sammen med i et godt år nå. Han er så fjern og deprimert for tiden, litt angstfull også. Så jeg tenkte å dumpe han. Orker ikke det lenger, det er så lite attraktivt. Anonymous poster hash: 65f65...ef9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Tenker det er like greit jeg, høres ikke ut som du er så mye å samle påAnonymous poster hash: 4b550...74a 22
dillyduzit Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 (endret) Hva med.. vet ikke? Ta en prat med han? Personlig å dumpe noen fordi de er deprimert er ikke gyldig grunn fra min side. Tenker det er like greit jeg, høres ikke ut som du er så mye å samle påAnonymous poster hash: 4b550...74a +1 Men på en annen side; dersom det er slik du tenker, gjør oss alle en tjeneste å slå opp med han, han fortjener mye, mye bedre. Endret 13. mars 2014 av dillyduzit 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 hvis du dumper han fordi han har en vanskelig periode er du ikke akkurat noe å samle på. la han få slippe å være med noen som deg...... Anonymous poster hash: 9e32d...300 12
Pene sko... Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 (endret) "Hun blir så ute av seg hver gang hun får vondt av mensen, det er så lite attraktivt - dumpilump?"; hvordan virker det? Hva med å heller være en empatisk omsorgsfull kjæreste og heller forsøke å hjelpe fremfor å begynne å slå spikre i kisten? Endret 13. mars 2014 av Pene sko... 4
tussi84 Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Lavmål.. han fortjener deg ikke. Han fortjener ei dame som stiller opp og er der for han i tykt og tynt. 7
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har en kjæreste som jeg har vert sammen med i et godt år nå. Han er så fjern og deprimert for tiden, litt angstfull også. Så jeg tenkte å dumpe han. Orker ikke det lenger, det er så lite attraktivt. Anonymous poster hash: 65f65...ef9 Men enn hvis rollene hadde vært omvent da, at han ville dumpe den deprimerte late ræva di???
Medusa13 Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har en kjæreste som jeg har vert sammen med i et godt år nå. Han er så fjern og deprimert for tiden, litt angstfull også. Så jeg tenkte å dumpe han. Orker ikke det lenger, det er så lite attraktivt. Anonymous poster hash: 65f65...ef9 Har du følelser for ham da?
Shira Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Så bra for deg da. Var det noe du lurte på egentlig?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 La han gå du... Jeg var sammen med ei som tenkte som deg da jeg ble alvorlig deprimert. Hun foraktet meg dypt. Hennes løsning var å behandle meg som dritt. Jo mer deprimert jeg var jo verre oppførte hun seg og jo ekklere var hun. De kom oftere og oftere til det ble nesten kronisk...nesten ti år tok det før hun gikk og jeg endelig så etterpå hva slags sykt menneske hun var og er...Anonymous poster hash: 99f96...27f 1
Fru Skribent Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 I sånne tilfeller hvor partner er i en krise har dere en flott mulighet til å komme nærmere hverandre. Samtal om livet og det som gjør vondt og selvfølgelig hva som er godt. Det er utrolig hvor lærerikt dett etterhvert kan bli! Dere kommer nærmere hverandre og får sterke bånd mellom dere. Kommunikasjon er viktig i forhold. Selvfølgelig er det ikke alle som klarer å åpne seg og fortelle. Men du kan iallefall prøve! Det er utrolig hvor spennende diskusjoner dere kan få. Se på krisen som en ressurs til å utvikle et solid forhold 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 I sånne tilfeller hvor partner er i en krise har dere en flott mulighet til å komme nærmere hverandre. Samtal om livet og det som gjør vondt og selvfølgelig hva som er godt. Det er utrolig hvor lærerikt dett etterhvert kan bli! Dere kommer nærmere hverandre og får sterke bånd mellom dere. Kommunikasjon er viktig i forhold. Selvfølgelig er det ikke alle som klarer å åpne seg og fortelle. Men du kan iallefall prøve! Det er utrolig hvor spennende diskusjoner dere kan få. Se på krisen som en ressurs til å utvikle et solid forhold . Jeg tror ikke TS har kapasitet til en slik dybde. Anonymous poster hash: 1c2c0...720 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Her var det mange som tydelivis aldri har vært i TS sin situasjon! Det å være sammen med en person som er veldig deprimert kan være svært krevende og selvdestruktivt. Jeg står selv oppi det og føler han skjyver meg unna hele tiden. Alt skal foregå på hans premisser og jeg merker det sliter på meg å være hobbypsykolog. Anonymous poster hash: ba85f...933 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 Dersom vedkommende ikke er villig til å søke profesjonell hjelp ville jeg revurdert forholdet TS. Dette er ikke noe du alene kan ordne opp i, og til dere som tror det er så enkelt: Depresjon kan være svært vanskelig og tidkrevende å behandle - selv for fagpersoner som leger og psykologer. Anonymous poster hash: ba85f...933
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Her var det mange som tydelivis aldri har vært i TS sin situasjon!Det å være sammen med en person som er veldig deprimert kan være svært krevende og selvdestruktivt. Jeg står selv oppi det og føler han skjyver meg unna hele tiden. Alt skal foregå på hans premisser og jeg merker det sliter på meg å være hobbypsykolog. Anonymous poster hash: ba85f...933 . Jeg har vært i TS sin situasjon jo. De fleste får seg en psykisk smekk en gang i løpet av livet. Hvis det skal være dumpegrunn så må dere da for f... bare være single. Her er nok av tråder om kvinner i 30-40 åra som må gi opp å finne seg noen. Anonymous poster hash: 1c2c0...720
Tarsan97 Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har en kjæreste som jeg har vert sammen med i et godt år nå. Han er så fjern og deprimert for tiden, litt angstfull også. Så jeg tenkte å dumpe han. Orker ikke det lenger, det er så lite attraktivt. Anonymous poster hash: 65f65...ef9 "Det er så lite attraktivt". Det skal være målet gutter dømmer deg etter og da, resten av livet ? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #17 Skrevet 14. mars 2014 Her var det mange som tydelivis aldri har vært i TS sin situasjon! Det å være sammen med en person som er veldig deprimert kan være svært krevende og selvdestruktivt. Jeg står selv oppi det og føler han skjyver meg unna hele tiden. Alt skal foregå på hans premisser og jeg merker det sliter på meg å være hobbypsykolog. Anonymous poster hash: ba85f...933 Hun ordlegger seg med at det er "så lite attraktivt", er vel derfor vi reagerer. Anonymous poster hash: 4b550...74a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #18 Skrevet 14. mars 2014 Sier meg enig i at han bør oppsøke profesjonell hjelp. Nå vil en depresjon lette av seg selv, naturlig etter en stund, siden hjernen ikke kan være i den tilstanden alt for lenge....viser forskning. Blir det et tilbakevendende fenomen bør han utredes for unipolar lidelse. Anonymous poster hash: 1c2c0...720
Wildrose Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 Hvis man elsker en person, så dumper man ikke vedkommende når han/hun blir syk! Hvis du kun tror at et forhold er i bare gode dager/lette dager, så trenger du å våkne opp å gå i tenkeboksen! Hva om du feks fikk fødseldepresjon eller en fysisk skade og som gjorde at du hadde en vanskelig periode i livet ditt, hvordan hadde du da følt deg om du ble dupet da? Mye bedre? Elsket? Når du har en slik holdning, så kan du neppe bry deg så mye om vedkommende, dette er ikke kjærlighet. 1
Wildrose Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Dersom vedkommende ikke er villig til å søke profesjonell hjelp ville jeg revurdert forholdet TS. Dette er ikke noe du alene kan ordne opp i, og til dere som tror det er så enkelt: Depresjon kan være svært vanskelig og tidkrevende å behandle - selv for fagpersoner som leger og psykologer. Anonymous poster hash: ba85f...933 Nei hun er skal ikke gjøre han frisk, men det er vanlig et godt forhold at man støtter hverandre, er det ikke? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå