Gå til innhold

Det har blitt trukket 2000 fra kortet mitt, men nettbutikken nekter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag handlet jeg for 2000 kr på nettsiden til et dyrere kjøpesenter i London. Jeg fikk senere en e-mail hvor det stod at jeg ikke "bestod" security check'en deres, og at det kunne være fordi bankkortet mitt er registrert ved en annen adresse enn adressen jeg ville få tingene mine shippet til. Det stemmer, mitt bankkort er registrert på min norske adresse, og for øyeblikket bor jeg i London. Videre i mailen stod det at kortet mitt ikke var blitt belastet, noe det har. Jeg har ikke brukt 2000 norske kroner i det siste, og disse pengene ble belastet den 13.mars. Jeg VET at kortet mitt er blitt belastet fra denne nettsiden. Foreløpig står ikke nettsidens navn på nettbanken min, men det står at "detaljer vil vises innen to virkedager".

Hva skal jeg gjøre? Har nå sendt svar og sagt at, jo, kortet mitt har blitt trukket for 2000 kr for et produkt jeg tydeligvis ikke kan få over nett(har forøvrig aldri opplevd en slik praksis). Venter spent på svar i morgen, men er livredd jeg ikke kommer til å få tilbake pengene mine.

Anonymous poster hash: 0c5a4...bf7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er pengene trukket da, eller er de bare "reservert"? Det kan godt være at de blir tilbakeført så fort ting har gått "gjennom systemet" og de annullerer ordren?

Om de har trukket pengene og detaljer står på din konto, og de selv nekter, så må du jo bare lage sak med banken din. De hjelper deg nok enkelt, så lenge du har skriftlig dokumentasjon.

Anonymous poster hash: cbba7...a53
  • Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er pengene trukket da, eller er de bare "reservert"? Det kan godt være at de blir tilbakeført så fort ting har gått "gjennom systemet" og de annullerer ordren?

Om de har trukket pengene og detaljer står på din konto, og de selv nekter, så må du jo bare lage sak med banken din. De hjelper deg nok enkelt, så lenge du har skriftlig dokumentasjon.

Jeg håper jo at de kun er reservert, og at de vil bli sendt tilbake så fort som overhodet mulig. Men jeg har 2000 kroner mindre på konto, altså.

Skriftlig dokumentasjon? Jeg har en mail som sier at jeg har handlet fra siden, og at det er blitt trukket litt over 2000 kr på kontoen min.. Håper kontodetaljene kommer inn i morgen. -TS

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke bare blitt reservert da? Når butikken kansellerer bestillingen kan det hende de blir synlige igjen. Men uansett ville jeg ringt banken, det er jo første bud. De kan kanskje stoppe den.

Hvis det ikke er ordnet innen kl. 12 på dagen i morgen, ringer jeg banken i Norge. :) -TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper jo at de kun er reservert, og at de vil bli sendt tilbake så fort som overhodet mulig. Men jeg har 2000 kroner mindre på konto, altså.

Skriftlig dokumentasjon? Jeg har en mail som sier at jeg har handlet fra siden, og at det er blitt trukket litt over 2000 kr på kontoen min.. Håper kontodetaljene kommer inn i morgen. -TS

Du skrev at du fikk svar om at ordren ikke har gått gjennom, og at det ikke er trukket penger fra konto. Om det viser seg i ettertid at det allikevel har blitt trukket, så har du en sak, og det bør være enkelt for banken din å ordne opp i det vil jeg tro. En ordre som ikke er godkjent skal jo heller ikke betales. Men det er ofte at pengene reserveres for å sjekke dekning, så vi får håpe at det er det som har skjedd deg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev at du fikk svar om at ordren ikke har gått gjennom, og at det ikke er trukket penger fra konto. Om det viser seg i ettertid at det allikevel har blitt trukket, så har du en sak, og det bør være enkelt for banken din å ordne opp i det vil jeg tro. En ordre som ikke er godkjent skal jo heller ikke betales. Men det er ofte at pengene reserveres for å sjekke dekning, så vi får håpe at det er det som har skjedd deg. :)

Det håper jeg virkelig! Ja, ordren hadde visst ikke gått i gjennom, og de påstod at kortet mitt ikke hadde blitt trukket, noe det har. Som sagt, er det ikke ordnet før kl. 12 i morgen, ringer jeg banken. Dette vil jeg ikke ha noe av. :fnise: -TS

Skrevet

Det samme skjedde med meg når jeg skulle betale gjennom sage pay og betalingen ikke gikk gjennom.. Pengene er kun reservert, det blir fjernet etterhvert (ikke etter en dag desverre). :)

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med meg når jeg skulle betale gjennom sage pay og betalingen ikke gikk gjennom.. Pengene er kun reservert, det blir fjernet etterhvert (ikke etter en dag desverre). :)

Åh, okei, håper virkelig at det samme gjelder meg! :) Så lenge jeg vet at pengene kommer inn igjen, gjør det ikke noe om det tar noen dager. -TS

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bestilte noe sånt fra utlandet ble bare pengene reservert, og så måtte jeg bekrefte all informasjon på mail før pakken ble sendt. Sikker på at du ikke kan få varene dine om du spør kundeservice?

Anonymous poster hash: e9014...9aa

Gjest Kaida
Skrevet

Det samme har skjedd meg også. Enig med de andre i at pengene nok ikke er trukket, bare midlertidig reservert. Dette tror jeg du kan ta helt med ro, det pleier å ordne seg selv i løpet et par dager.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ta flere dager før de blir frigitt.

Anonymous poster hash: 38ca3...19e
AnonymBruker
Skrevet

Kan ta flere dager før de blir frigitt.

Anonymous poster hash: 38ca3...19e

Ja, pengene har ikke kommet inn ennå.. Synes dere jeg skal ta en telefon til banken i dag, eller burde jeg vente til over helgen/midten av neste uke før jeg gjør noe? -TS

Skrevet

De er mest sannsynlig reservert og det kan ta 2-3 dager før reservasjonen løftes.

AnonymBruker
Skrevet

Åssen bank har du TS? Jeg jobber i DNB, og vi får mange sånne henvendelser. Vi kan ikke gjøre noe med det, og hvis det bokføres må du reklamere på det. Evt. ta en prat med brukersted.

Anonymous poster hash: 49166...bde
Skrevet

Ja, det er sikkert bare reservert. Et tips er å benytte kredittkort, da slipper du at slike reservasjoner reduserer din disponible saldo på bankkonto i perioden fram til reservasjonen slettes.

AnonymBruker
Skrevet

Åssen bank har du TS? Jeg jobber i DNB, og vi får mange sånne henvendelser. Vi kan ikke gjøre noe med det, og hvis det bokføres må du reklamere på det. Evt. ta en prat med brukersted.

Anonymous poster hash: 49166...bde

Sparebank 1. Reklamere på det, hva eksakt menes med det? Så hvis denne nettsiden fortsetter å nekte for at det er trukket penger, og pengene ikke kommer inn igjen, vil jeg få problemer med å få de tilbake? Merker jeg blir litt bekymret, lever på studentbudsjett og 2000 er ikke bare lommerusk for meg. -TS

Skrevet

Nettsiden har rett; pengene er ikke trukket, de er bare reservert. Så lenge de "bare" er reservert kan de fortsette å nekte for at de har trukket pengene. De får ikke løftet reservasjonen, dette gjøres automatisk, litt ulikt når dette skjerd. Det er kjedelig når slikt skjer, men pengene kommer nok inn snart.

Skrevet

De er reservert, tilbake på konto om max 3 bankdager. Jeg får iallefall tilbake reserverte penger etter 3 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kunne du planlegge å handle for 2000 kr om du egentlig ikke har råd til at dette beløpet er reservert i noen dager?

Anonymous poster hash: f43a2...b71
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...