Gå til innhold

Hvordan venne av nattamming?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på snart 20 mnd som fortsatt ammer. Jeg har ikke noen problemer med det, MEN han våkner fortsatt flere ganger om natten for å amme. Hvordan avvenner jeg han med det? Han blir helt hysterisk når jeg ikke ammer han, og jeg jobber jo, så jeg kan ikke være våken hele natten. Jeg er alene med han, og har ingen som kan passe han for meg eller ta han en natt. Er så utrolig frustrert. Han har alltid hatt problemer med spising, men nå syns jeg han spiser nok til å avvennes med nattmaten. Jeg har prøvd å gi han vann og melk, men det vil han ikke ha. Han bruker allerede minst en time før han faller til ro om kvelden, og våkner ofte! Noen ganger 10 ganger om natten. Så ammer han kanskje 4-5 ganger av de 10 gangene. Holder på å miste forstanden her. Hehe.

Anonymous poster hash: 7bb85...61f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke allverdens med råd å komme med, her prøvde jeg først å stryke på baby når han våknet, hvis ikke det fungerte (dvs eskalerende hyling) fikk han pupp. Tror han sluttet å ville ha pupp på natten da han var rundt 15 måneder, jeg dagammet noen måneder lenger.

Skrevet

Vi tilbydde vann noen netter, da ble det leven, men det tok bare to netter. Har du mulighet til barnevakt i helgen? For da ville jeg ha satt av en helg til avvenning, og fått noen til å ta han noen timer på dagen så du får sove ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kutte ned gradvis på antall minutter amming?

Anonymous poster hash: b2d0c...559
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kutte ned gradvis på antall minutter amming?

Anonymous poster hash: b2d0c...559

God idé! Det skal jeg prøve. TS

AnonymBruker
Skrevet

Vi tilbydde vann noen netter, da ble det leven, men det tok bare to netter. Har du mulighet til barnevakt i helgen? For da ville jeg ha satt av en helg til avvenning, og fått noen til å ta han noen timer på dagen så du får sove ut :)

Nei, har dessverre ikke mulighet til barnevakt :-/ Det er det som gjør det så vanskelig. Men i natt sov han ut av det blå fra kl 01 - 0945!! :O Skjønte ingenting. Nå har han ikke ammet siden kl 14, og sovnet uten å amme. Tok tid, men hans sovnet for 15 min siden, og håper jeg klarer å holde ut i natt.. Hehe.. Det var ihvertfall ekstremt deilig å sove såppas lenge i natt, har ikke gjort det siden han ble født :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke allverdens med råd å komme med, her prøvde jeg først å stryke på baby når han våknet, hvis ikke det fungerte (dvs eskalerende hyling) fikk han pupp. Tror han sluttet å ville ha pupp på natten da han var rundt 15 måneder, jeg dagammet noen måneder lenger.

Han skriker som bare det visst jeg ikke gir pupp, utrolig vanskelig å holde ut. Jeg liker ikke å la han grine så grusomt heller, selvom jeg er der inne. Så jeg har gitt mye etter, kan innrømme det. Men nå sovnet han uten pupp, selvom det tok over to timer. Får se hva jeg klarer i natt :) VIl gjerne amme til han er to år, men ikke om natten. Visst jeg må kutte helt ut for å få søvn er det greit det også,men vil gjerne amme litt lengre :)

Skrevet

Nei, har dessverre ikke mulighet til barnevakt :-/ Det er det som gjør det så vanskelig. Men i natt sov han ut av det blå fra kl 01 - 0945!! :O Skjønte ingenting. Nå har han ikke ammet siden kl 14, og sovnet uten å amme. Tok tid, men hans sovnet for 15 min siden, og håper jeg klarer å holde ut i natt.. Hehe.. Det var ihvertfall ekstremt deilig å sove såppas lenge i natt, har ikke gjort det siden han ble født :)

:klemmer: Lykke til! Dette ordner seg, vet du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...