AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Nå så jeg akkurat "TV2 hjelper deg". De varslet at de hadde de en reportasje om renhold på norske treningssentere neste uke, der de tydeligvis også hadde foretatt målinger av bakterier på utstyr og apparater. Denne tanken har plaget meg. Man kjenner jo at alt man tar i er klissete av andres svette. Huff. Jeg tenkte programmet kan være av interesse for mange her. Så få med dere "TV2 hjelper deg" 20. mars! Jeg håper programmet og forhåpentligvis reaksjonene vil får treningssentrene til å skjerpe seg. Anonymous poster hash: 84d14...a54
Gjest Coolaid Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Så morsomt ,vi postet samme tema akkurat samtidig... Ikke bare meg som er opptatt av baselusker
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Så morsomt ,vi postet samme tema akkurat samtidig... Ikke bare meg som er opptatt av baselusker Neida, Coolaid, og jeg bare håper på at flere vil reagere! -..at det ikke bare er vi to som vemmes over griseriet. Jeg oppfordrer alle til å poste innlegg om dette på treningssentrenes Facebook-sider. Det vil være en ypperlig måte å presse treningsenteret, samt å informere andre medlemmer. Anonymous poster hash: 84d14...a54
Sillicious Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Jaa! Det skal jeg definitivt følge med på. Eneste som går i bakhodet mitt når jeg trener er guuud jeg må vaske hendene, og antibac og alt muulig når jeg er ut, før jeg setter meg i bilen. Ingenting av det innpå der skal på rattet eller girspaken min og inn i mitt hus Ganske nazi der.. Dere er ikke alene!! 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Haha. Ja det blir lættis å følge med på. Håper de ikke kun har tatt prøver av håndtakene på apparatene. Selv om jeg vet mange av gutta går forbi vasken når de har tømt blæra.. De burde også tatt prøver av setene/benkene på apparatene. For der er det mye tarmbakterier ute å går. Med tanke på at nordmenn kun tørker vekk bæsjen i ræva med papir. Og så sitter de der å gnikker en svett ræv blandet med bæsj mot setene. Haha! Morsomt.. Anonymous poster hash: 1816f...733 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Dette tenker jeg OFTE på. Men samtidig så har jeg på en måte undetrykt det fordi jeg tenker at vi som regel er litt for hysteriske på sånne ting og at "det vi ikke vet har vi ikke vondt av" En annen ting som jeg ofte tenker på, men som jeg også prøver å grave ned i hjernen, er hvor lenge prøver med kremer, foundationer, leppestifter o.l står i butikkene før de blir kastet. Jeg tviler på de kaster noe som helst av det før det evt. er tom, noe som kan ta flere år. Husker jeg var på et parfymeri engang der jeg bare skulle sjekke at det var riktig krem jeg tok før jeg handlet den med meg. Åpnet prøven og den var helt tjukk og luktet stygt. Bestemte meg for å ikke handle derfra. Senere på dagen kom moren min med akkurat den kremen som jeg hadde tenkt å kjøpe, og hun hadde kjøpt den på samme butikk som jeg var på. Den var helt fin. Det var en sånn gel for fet hud som skal være nesten helt gjennomsiktig, og den som sto på butikken var ugjennomsiktig og grå på farge. Den prøven må seriøst ha stått der i flere år. Anonymous poster hash: 11fe4...64d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Dette tenker jeg OFTE på. Men samtidig så har jeg på en måte undetrykt det fordi jeg tenker at vi som regel er litt for hysteriske på sånne ting og at "det vi ikke vet har vi ikke vondt av" En annen ting som jeg ofte tenker på, men som jeg også prøver å grave ned i hjernen, er hvor lenge prøver med kremer, foundationer, leppestifter o.l står i butikkene før de blir kastet. Jeg tviler på de kaster noe som helst av det før det evt. er tom, noe som kan ta flere år. Husker jeg var på et parfymeri engang der jeg bare skulle sjekke at det var riktig krem jeg tok før jeg handlet den med meg. Åpnet prøven og den var helt tjukk og luktet stygt. Bestemte meg for å ikke handle derfra. Senere på dagen kom moren min med akkurat den kremen som jeg hadde tenkt å kjøpe, og hun hadde kjøpt den på samme butikk som jeg var på. Den var helt fin. Det var en sånn gel for fet hud som skal være nesten helt gjennomsiktig, og den som sto på butikken var ugjennomsiktig og grå på farge. Den prøven må seriøst ha stått der i flere år. Anonymous poster hash: 11fe4...64d ..og kosmetikk som produsentene lager før de blir solgt, lagres i kjølelagre. Fordi de holder seg best da. Men den kosmetikken står ikke akkurat på veldig kalde plasser i hyllene på butikken.. På noen butikker kan du til og med se varme LED-pærer lyse opp under hyllen og ned på eskene. Står de der i ett år så holder de seg ikke bra. :-) Anonymous poster hash: 8a5ab...ce9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Nå så jeg akkurat "TV2 hjelper deg". De varslet at de hadde de en reportasje om renhold på norske treningssentere neste uke, der de tydeligvis også hadde foretatt målinger av bakterier på utstyr og apparater. Denne tanken har plaget meg. Man kjenner jo at alt man tar i er klissete av andres svette. Huff. Jeg tenkte programmet kan være av interesse for mange her. Så få med dere "TV2 hjelper deg" 20. mars! Jeg håper programmet og forhåpentligvis reaksjonene vil får treningssentrene til å skjerpe seg. Anonymous poster hash: 84d14...a54 Har ikke sett den episoden men tenker umiddelbart at det er jo litt hysteri også da... Ja det er en ekkel tanke, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av å gå på treningssenter... Anonymous poster hash: a8d68...24f 5
Supraspinatus Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Man skal ha i seg litt bakterier. Ellers vil man ikke bygge opp et godt nok immunforsvar. På mitt treningsenter er det ingen maskiner. Det er kun de få benkene som egentlig gir kontakt andre steder enn i hendene. Det blir for drøyt om de skal klore hele senteret hver dag. Hos oss ble det etter en del klager ble det satt frem desinfeksjonsvæske for blod, slik at folk kunne tørke opp etter seg dersom de begynte å blø. I tillegg er det slik at dersom noen blir "tatt" i å blø under en økt så må de stoppe, plastre seg og tørke opp. Før de får fortsette. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Har ikke sett den episoden men tenker umiddelbart at det er jo litt hysteri også da... Ja det er en ekkel tanke, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av å gå på treningssenter...Anonymous poster hash: a8d68...24f Jeg mistenker treningssenteret for min runde med omgangsyken her for et par uker siden. Selv om jeg er nøye på å vaske. Vasker ofte apparatet både før og etter. Anonymous poster hash: e18b6...218 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Jeg mistenker treningssenteret for min runde med omgangsyken her for et par uker siden. Selv om jeg er nøye på å vaske. Vasker ofte apparatet både før og etter.Anonymous poster hash: e18b6...218 Jeg tipper at de gangene jeg blir syk, har jeg blitt smittet fra treningssenteret. Om ikke fra apparater eller utstyr, så fra overfylte saler der man trener som sild i tønne. Og uansett reell smittefare eller ikke, er det ekkelt å ta i gjenstander som er klissete av andre folks svette. Jeg tror Elixia knapt vasker av manualer, vektstenger, apparater og matter (kanskje en gang i året, - om i det hele tatt), og det fyker gigantiske baller av lo og hår overalt i salene. Anonymous poster hash: 84d14...a54
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Jeg mistenker treningssenteret for min runde med omgangsyken her for et par uker siden. Selv om jeg er nøye på å vaske. Vasker ofte apparatet både før og etter. Anonymous poster hash: e18b6...218 Hvilken by?Anonymous poster hash: 643c9...768 1
Erazor Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Jeg skal ikke slikke på verken utstyret eller mine egne hender på treningssenteret, så jeg lar bakterier være bakterier så lenge ikke noe er synlig skittent. Hopper uansett rett i dusjen etter en økt, og treningstøyet blir vasket. Må være forferdelig slitsomt å konstant bekymre seg for bakterier, så jeg er glad jeg ikke har det sånn. 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 Hvilken by?Anonymous poster hash: 643c9...768 Oslo - innenfor Ring 2 Selv om jeg er nøye med håndvasken og apparatvasken, så går jeg ikke rundt og er hysterisk redd for smitte. Innimellom blir man syk - shit happens. Anonymous poster hash: e18b6...218 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Oslo - innenfor Ring 2 Selv om jeg er nøye med håndvasken og apparatvasken, så går jeg ikke rundt og er hysterisk redd for smitte. Innimellom blir man syk - shit happens.Anonymous poster hash: e18b6...218 Men hovedproblemet er jo at det er EKKELT! Dessuten trenger man heller ikke å bagatelliere smittefare. Under svineinfluensaen fikk vi stadig påminnelser om hygiene og smittefare. Anonymous poster hash: 84d14...a54 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Eneste jeg synes er pirrende med kroppsvæsker på treningssentre er kvinner og ergometersykkel. Tenk hvor deilig det hadde vært å legge nesa inntil setet like etter en babe har brukt sykkelen. Masse deilig fittelukt..mmm Anonymous poster hash: 1816f...733
Erazor Skrevet 14. mars 2014 #17 Skrevet 14. mars 2014 Men hovedproblemet er jo at det er EKKELT! Dessuten trenger man heller ikke å bagatelliere smittefare. Under svineinfluensaen fikk vi stadig påminnelser om hygiene og smittefare. Anonymous poster hash: 84d14...a54 Jeg ser ikke på treningssentere som spesielt ekkelt. Det er nok minst like mye bakterier andre steder, for eksempel på bussen, i kontorstoler, i kinosetet, på tastaturer, betalingsterminaler, på vekslepenger... Under svineinfluensaen ble man bedt om å hoste i albuen fremfor i hendene, vaske hendene ofte og holde seg innendørs om man er smittsom. Kan ikke se at dette har noe med treningssentere å gjøre, det er generelle regler som man bør følge uansett om man er og trener eller et annet sted. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #18 Skrevet 14. mars 2014 Jeg ser ikke på treningssentere som spesielt ekkelt. Det er nok minst like mye bakterier andre steder, for eksempel på bussen, i kontorstoler, i kinosetet, på tastaturer, betalingsterminaler, på vekslepenger... Under svineinfluensaen ble man bedt om å hoste i albuen fremfor i hendene, vaske hendene ofte og holde seg innendørs om man er smittsom. Kan ikke se at dette har noe med treningssentere å gjøre, det er generelle regler som man bør følge uansett om man er og trener eller et annet sted. Men på andre offentlige steder er det færre svette mennesker, og i tillegg, der er man som regel bedre påkledd. Og ja, jeg trives godt med å kunne gå med handsker i den kalde årstiden, for da slipper man å ta direkte på betalingsterminaler, håndtak, handlekurver o.l. I forhold til en de andre land er det dårlig renhold av offentlige steder i Norge. Håndtak, heispanel, betalingsterminaler osv. blir sjeldent rengjort. I f.eks. i enkelte butikker i USA har de antibaktarielle våtservietter tilgjengelig for å tørke av handlevogner. Her tillates skitne barn og stå med støvler i vognene! Selv i Frankrike har jeg vært imponert over renholdet! Men i treningsentre er det ofte veldig mange besøkende, mennesker med lite klær, og mye svette, så behovet for rengjøring er langt større der, enn andre steder. Anonymous poster hash: 84d14...a54 2
wolfpotion Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 Eneste jeg synes er pirrende med kroppsvæsker på treningssentre er kvinner og ergometersykkel. Tenk hvor deilig det hadde vært å legge nesa inntil setet like etter en babe har brukt sykkelen. Masse deilig fittelukt..mmm Anonymous poster hash: 1816f...733 Sett litt for mye på reklamen for Vulva parfymen?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Dette er en av grunnene til at jeg holder meg langt unna treningssenter og svømmehaller. Tenk deg alle bakteriene i en svømmehall, alle som tisser i vannet feks, og uvaskede romper i vannet, spytt osv. Greit nok at det er klorvann, men allikevel... Anonymous poster hash: 28940...9e4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå