AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 På treningssenter: hvis noen trener feil, feks løfter feil, sitter ikke riktig på apparat, tar ikke skikkelig i.. osv. Hva gjør du? Går bort og på en vennlig måte retter på dem? Eller fokuserer på din egen trening??Anonymous poster hash: fd074...c0b
Blod Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Det er en av grunnene til at jeg er engstelig for å trene på treningssenter. Hva om jeg trener feil og alle unntatt jeg ser det... Jeg ville synes det er fint om noen sier ifra til meg og forteller/viser hva jeg gjør feil, men vil ikke ha noe unødvendig snakking og sånn... 24
Gjest bustyvel Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Å løfte feil ser jeg på som det farligste - å sitte feil på apparater og ikke ta i bryr meg nada niks. Men jege r såpass nybegynner at jeg ikke blander meg uansett... 3
Maximillian Cohen Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 (endret) Jeg fokuserer på meg selv, men om jeg ser noen gjøre noe som er direkte farlig/skadelig så kan det tenkes at jeg sier i fra. Dette har imidlertid ennå ikke skjedd uten at noen andre har sagt i fra før meg... Endret 13. mars 2014 av Maximillian Cohen 7
Gjest Offensive Pie Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Korriger gjerne teknikk, men ikke belastning - det at noen løfter lett når de løfter feil, er en god ting. 12
Gjest Sitronen Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 (endret) På treningssenteret jeg gikk på er det en regel om at det kun er instruktørene som har lov til å korrigere noens trening. Hvis vi ser noen som trener helt feil er det greit å si i fra til instruktør, men ikke å si i fra til utøveren. Endret 13. mars 2014 av Sitronen 18
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Ahh, jeg er så lei av folk som skal rette på andre! Der jeg svømmer, kommer det innimellom bort gutter og skal påpeke at du bør ha hodet lengre under vann, osv osv! Blir utrolig ubehagelig når jeg ikke har bedt om råd, og kun er der for å trene mosjon og ikke til konkurranse. Dessuten føler man jo at de følger med på deg etterpå for å se om du liksom fulgte rådet! Utrolig irriterende!! Hvis noen spør om de kan gi deg et råd; svar NEI. Anonymous poster hash: 7563b...4dd 18
Gjest Elseby13 Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Det hender jeg ser noen som ikke tar hardt nok i. Du ser at de kunne ha anstrengt seg litt til og fått en mye mer effektiv trening. Men jeg gidder aldri å si noe, folk får gjøre som de vil.
Gjest bustyvel Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Husk at mange av de som ikke tar i også kan være syke/skadet slik at de må ta det litt kuli:) 25
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Man skal i hvert fall aldri bry seg, om noen tar lette vekter eller bare går på mølla ol. Jeg sier aldri i fra til andre, om det da ikke er personer som jeg trener sammen (venner), og de har mindre erfaring enn meg og gjør noe som kan være skadelig. Anonymous poster hash: 8d91c...dc8 5
Gjest Coolaid Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Styrketrening er en teknikk sport i mangel på bedre ord. Det betyr ikke at man ikke får treningseffekt når man gjør enkelte øvelser feil eller delvis feil. Sannheten er at det meste av trening hjelper uansett. Det å vurdere andre, om de "tar nok i" osv er egentlig en stygg uvane. Man vet ingenting om personen man observerer. Kanskje personen nettopp har vært syk, har en skade, ikke er i form, eller bare kjemper mot sin egen treningsmotstand. Og ikke undervurder andres evne til å ta ansvar for egen trening. Når det gjelder "feil" utført teknikk så skal man ikke korrigere andre med mindre man blir spurt. Man gjør ofte en større skade ved å ta fra andre treningsglede og selvtillit enn det det gjør å utføre en øvelse med litt dårlig teknikk. Og til og med de "lærde" strides. Det er mye diskusjoner om treningsprinsipper og utførelse av øvelser. La folk være i fred med treningen sin. De som lurer på noe, eller trenger hjelp, spør etter det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 På treningssenter: hvis noen trener feil, feks løfter feil, sitter ikke riktig på apparat, tar ikke skikkelig i.. osv. Hva gjør du? Går bort og på en vennlig måte retter på dem? Eller fokuserer på din egen trening??Anonymous poster hash: fd074...c0b Wow wow wow... Pass dine egne saker, sier nå jeg! Om folk ikke "tar skikkelig i", i dine øyne, så kan det være mange grunner til det! Jeg var feks. fast inventar på treningssenter før jeg fikk en kronisk sykdom som gjør at energinivået ikke er på det vanlige. Trening må tilpasses til det kroppen klarer, for hvis jeg tar i for hardt, så ender jeg opp med alt fra massiv hodepine og/eller svimmelhet, til å bli sengeliggende i et par dager etterpå. Har klart å bygge meg opp en del igjen kondisjonsmessig, men må fortsatt passe godt på og kan som oftest ikke kjøre for fullt når jeg trener. Jeg vurderer å begynne på treningssenter igjen fordi jeg savner å trene styrke, men ikke faen om jeg vil være flink og dra på trening flere dager i uka, for så å bli fortalt av en intetanende idiot at jeg "ikke tar skikkelig i"! Anonymous poster hash: 2cf65...0c2 26
Supraspinatus Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Jeg bidrar bare om noen spør eller om det er noen jeg kjenner. Jeg korrigerer bare ting jeg har god erfaring med, men som utøver selv så er jeg veldig var med å være bastant på hvordan noe skal gjøres. Noe av det latterligste jeg ser er selvutnevnte eksperter som retter på ting som ikke nødvendigvis er feil. Jeg husker godt jeg fikk beskjed av en vesenlig større kar enn meg om at jeg gjorde (militær) press feil. Det var visst ikke lov å gi fart med beina for å få mer vekt opp. Men jeg trente push press. Don't be a douche... 8
Gamerfrue Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Vet ikke helt hva jeg hadde gjort i det tilfellet her... 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #15 Skrevet 13. mars 2014 Vet ikke helt hva jeg hadde gjort i det tilfellet her... det er decline benkpress gjort på en vanlig benk. En helt legit øvelse. men ser ikke spes smart ut. Anonymous poster hash: c5627...9a7 3
Neva Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Fokuserer ikke på andre, med mindre de gjør en øvelse jeg ikke har sett før og som jeg gjerne vil prøve. Er ganske nybegynner mtp. styrketreningen.
Gamerfrue Skrevet 13. mars 2014 #17 Skrevet 13. mars 2014 det er decline benkpress gjort på en vanlig benk. En helt legit øvelse. men ser ikke spes smart ut. Anonymous poster hash: c5627...9a7 Søren! Takk for oppklaringen! Føler meg rimelig dust akkurat nå ettersom jeg satte meg feil vei på et treningsapparat en gang, og nå sitter jeg her og ler av folk som faktisk gjør det riktig haha, kronidiot! 9
Gjest Ingaborga Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Er selv ganske nybegynner, og retter bare på venner, men har en på gymmen min som jeg er på hils med, ble kjent med han etter at han kom bort og rettet på meg. For min del var dette bare en positiv ting, han er utrolig hyggelig, sa ifra på en ordentlig måte, og hvis han ikke hadde sagt noe ville jeg sannsynligvis endt opp med en seriøs skade i korsryggen. Når u ser noen som gjør noe som er så feil at de kan skade seg ordentlig, f.eks. tar markløft eller squats med krummet rygg, ser jeg på det som din plikt å redde en av dine medmennesker fra å ødelegge seg selv. Og hvis noen blir demotivert og slutter å trene pga at noen sa ifra om at de gjorde en øvelse helt feil på en måte som var skadelig for dem, så burde de kanskje ikke være der.
Supraspinatus Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 det er decline benkpress gjort på en vanlig benk. En helt legit øvelse. men ser ikke spes smart ut. Anonymous poster hash: c5627...9a7 Vel. Tror ikke det er sett på som "legit" å kippe i benkpress. Det er jo også bare halve reps, men en skal ikke se bort i fra at han bare ønsker å trene halve.
cattleya Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Ahh, jeg er så lei av folk som skal rette på andre! Der jeg svømmer, kommer det innimellom bort gutter og skal påpeke at du bør ha hodet lengre under vann, osv osv! Blir utrolig ubehagelig når jeg ikke har bedt om råd, og kun er der for å trene mosjon og ikke til konkurranse. Dessuten føler man jo at de følger med på deg etterpå for å se om du liksom fulgte rådet! Utrolig irriterende!! Hvis noen spør om de kan gi deg et råd; svar NEI. Anonymous poster hash: 7563b...4dd Du skjønner vel at dette er det samme som å "kaste snøball på hun pene jenta i klassen for å få oppmerksomheten hennes"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå