Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har et litt merkelig problem.

Jeg mottar overgangsstønad og siden barnet mitt fyller 1 år snart, er det jo sånn at det er krav om å være i yrkesrettet aktivitet/utdannelse, hvis ikke faller overgangsstønaden bort. Det står at jeg må ta kontakt med NAV innen en viss dato hvis jeg av ulike årsaker ikke kan være i yrkesrettet aktivitet.

Problemet her er at jeg har jo ikke barnehageplass. Det står i brevet jeg har fått at hvis man ikke har fått barnehageplass, er dette gyldig grunn til at man kan fortsette å få overgangsstønad selv om man ikke er i yrkesrettet aktivitet/utdannelse.

Hittil er det jo greit. Men jeg får jo ikke kontakt med NAV! Det er helt merkelig. Jeg ringte først en gang i januar. Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en timeavtale tilsendt på e-post. Jeg fikk aldri noen epost. Så ringte jeg igjen. Personen jeg snakket med skulle purre på personen som har saken min. Ingenting skjedde. Jeg ringte igjen. Forklarte situasjonen igjen. Personen jeg snakket med skulle purre på saksbehandleren og sa at hun evnt kunne ta kontakt med avdelingslederen der hvis ikke saksbehandleren tok kontakt innen en viss tid. Ingenting skjer! De ringer ikke, de sender ikke e-post, de har ikke sendt noe brev.

Dette har pågått i snart 3 måneder.. Jeg blir helt oppgitt. Jeg har ringt X antall ganger og sendt haugevis av eposter, både til saksbehandleren og NAV Grünerløkka, som er der jeg hører til. De på telefonen sier at de forstår frustrasjonen min og at de ikke skjønner hva denne saksbehandleren driver med, men at de desverre ikke får gjort annet enn å sende purringer. De kunne se i systemet at saksbehandleren min er tilstede på jobb og epostadressen jeg har sendt til er riktig adresse.

Nå nærmer det seg 1 årsdagen til barnet mitt og jeg er jo livredd for at de skal stoppe overgangsstønaden. Kan de virkelig det selv om man har ringt og sendt eposter mange ganger i uken i 3 måneder uten å få noen time? :/

Jeg lurer på om jeg skal møte opp der personlig uten en timeavtale? Men da må jeg evnt ha med barnet mitt og h*n er ikke verdens mest tålmodige med å vente og det kan vel ta tid å få noen å snakke med der eller? Og er det i det hele tatt mulig å få noen å snakke med om dette som ikke er saksbehandleren?

Jeg har ikke vært borti NAV før og skjønner plutselig hvorfor folk er så frustrerte og oppgitte. Dette er jo helt utrolig? Hva er det de egentlig gjør der borte på NAV kontoret? :overrasket: Jeg blir helt skremt. Hvordan er det mulig at disse kan beholde jobbene sine når de egentlig ikke gjør den? :klo:

Anonymous poster hash: 58595...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør møte personlig opp og forlange å få snakke med saksbehandler evnt en annen. Du kan og sende en klage til sjef for den avdelingen.

AnonymBruker
Skrevet

Send et brev der du forklarer situasjonen til NAV Forvaltning, og kopi av søknaden om barnehageplass. Dersom du er i ulønnet permisjon bør du også sende bekreftelse på dette.

Anonymous poster hash: d7a5e...d35
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp...dette er NAV!

Anonymous poster hash: b54fc...835
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du og spør etter avdelingsleder.

Anonymous poster hash: 8e753...f0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg noe nytt! Det er helt håpløst.

Send serviceklage og send brev til Forvaltnng fremfor lokal.

Jeg har sittet mange timer på venterommet bare for å få beskjed om å komme igjen neste dag fordi saksbehandler ikke hadde tid/var syk/ikke lenger jobbet der e.l.

Anonymous poster hash: 19d28...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg noe nytt! Det er helt håpløst.

Send serviceklage og send brev til Forvaltnng fremfor lokal.

Jeg har sittet mange timer på venterommet bare for å få beskjed om å komme igjen neste dag fordi saksbehandler ikke hadde tid/var syk/ikke lenger jobbet der e.l.

Helt enig i det å sende serviceklage, men å sende brev til forvaltning har ingenting for seg.. De gjør kun vedtak og har ingenting men oppfølgingsdelen å gjøre.. Prøv heller å ta kontakt med leder på lokalkontor og forklar situasjonen..

Anonymous poster hash: c11a6...2c8

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i det å sende serviceklage, men å sende brev til forvaltning har ingenting for seg.. De gjør kun vedtak og har ingenting men oppfølgingsdelen å gjøre.. Prøv heller å ta kontakt med leder på lokalkontor og forklar situasjonen.. Anonymous poster hash: c11a6...2c8

Jeg gidder ikke lese hele HI igjen, såndet kan være jeg har misforstått, men har ikke TS skrevert at hun ikke får tak i avdelingsleder heller? Hvis TS prøver å oppnå kontakt med nav ang. en pågående søknad kan hun jo fint sende brevet rett til Forvaltning istedetfor omveien via saksbehandlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...