AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har to venninner : la meg kalle de Camilla og Anne. De er flotte damer, vi er ca 40 alle tre. Jeg er nok den utad "kjedelige bibliotekaren", mens de to ervakre og utadvendte. Anne har et vennskap med Erik som hun har hatt et langt tidligere forhold til.Jeg har en fritidsaktivitet som også Erik har, så er endel sammen pga det. Han jobber i nabobygningen til Camilla og hun har blitt veldig interessert i ham. Anne og Camilla vet hvem hverandre er, men kun pga meg. Så Camilla forteller meg hun er så interessert i Erik. Anne vet ikke dette, for hun vil ha Erik tilbake, og jeg har ikke hjerte til å fortelle det. Dette er vanskelig nok! Så...etter å ha skjønt det intuitivt en stund, forteller Erik han liker meg. Og ja :-) jeg liker ham også! Mest fordivi har kjemi, men han er også egentlig en nerd som meg. Han er veldig kjekk da, så populær blant damer av den grunn Da han fortalte at han likte meg, sa jeg at dette ble vanskelig pga jeg er lojal mot vennene mine. Anne er allerede sjalu, og Camilla er litt sånn høy på seg selv :-) Hun ville tatt det som en fornærmelse om hun visste Erik liker meg. Hun er ikke et dårlig menneske altså, men vant til å få de hun vil. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Forelsker meg ytterst sjelden og orker ikke drama i min alder. Men så har Erik og jeg så unik kjemi. Vi ler og har det veldig hyggelig o g morsomt sammen med vår felles intr, og sånn med øyekontakt og smil. Kan det bli mer komplisert? Må glemme meg selv så ofte føler jeg. Kanskje det er Karma...nei uff. Noen synspunkter?Anonymous poster hash: 29f07...3fd
minister-mio Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Jeg håper at Anne og Camilla er så gode venninner at de unner deg Erik. Han har jo valgt deg. 10
kari2 Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Camilla er det jo ikke så nøye med. Du kan jo si til Anne at han har sagt til deg at han liker deg? Så ser du hvordan hun tar det. 2
Løvefrøken Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Ta det litt med ro. Date litt og finn ut om du virkelig vil være sammen med ham. Da kan du etterpå vurdere om det er verd å risikere de to vennskapene for... 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Det er vel strengt tatt han som bestemmer hvem han vil ha da.... Vil han ha deg, og du han så er det jo en no-brainer. Slå til! Du har da ikke noe lojalitetsansvar for dine venninner. Anonymous poster hash: 7ad48...246 3
kari2 Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Nå er det vel no-go blant mange venninner å ikke bli sammen med de andres ekser da. Jeg ville tatt det opp med hun som var sammen med ham tidligere først, og tatt det derfra. Hvis hun begynner å date ham i skjul, så ser det ikke så bra ut. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Du risikerer å stå uten de to venninnene tilslutt om du velger å gå for han. Spørsmålet er om du vil ha vennskapet med Anne eller ikke. Er hun en bestevenninne er Erik NO NO. Velger du han, mister du henne. Fritt valg. Anonymous poster hash: bd00c...7ea 2
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Date din venninnes eks? Når du vet at hun fortsatt er interessert? Nei, slikt gjør ikke en god venninne.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Camilla er min beste venninne... Og sier jeg til Anne, vil hun hate meg. Alle betror seg jo til meg! Uff. De to venninne her, har hatt utseendet som jobb hele livet,-de er allerede deppa pga alderen. Mens jeg har aldri hatt det bedre. Det verste er at Erik er en fin mann. Veldig :-) Men hva gjør jeg? Miste to venninner gjennom år, eller kjempe mot følelsene. Føler det urettferdig pga kun to lange forhold bak meg. Så glipper dette. Nei, , vanskelig. Og Erik og Anne har en datter sammen. Har møtt henne flere ganger, og da hun fylte tretten fikk hun være på fb, og swndre meg venneforespørsel. Hun er så søt da.Anonymous poster hash: 29f07...3fd 1
Fråde Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Jeg synes Anna skal få tilbake Erik, Camilla kan ta seg en bolle og du burde få til å megle så godt som mulig mellom deg, Anna og Erik, slik at de vil føres sammen som Anna opprinnelig ville ha det til.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Mino Mio. Ja, sånn burde det vært. Men ikke. De er veldig sterke og noe selvsentrerte. ..sånn er det bare.Anonymous poster hash: 29f07...3fd
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Du lar mannen være. Du roter ikke med din venninnes eks. Skal du likevel vurdere det får du i allefall ta det opp med Anne først. Og la henne få veto rett.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Camilla er min beste venninne... Og sier jeg til Anne, vil hun hate meg. Alle betror seg jo til meg! Uff. De to venninne her, har hatt utseendet som jobb hele livet,-de er allerede deppa pga alderen. Mens jeg har aldri hatt det bedre. Det verste er at Erik er en fin mann. Veldig :-) Men hva gjør jeg? Miste to venninner gjennom år, eller kjempe mot følelsene. Føler det urettferdig pga kun to lange forhold bak meg. Så glipper dette. Nei, , vanskelig. Og Erik og Anne har en datter sammen. Har møtt henne flere ganger, og da hun fylte tretten fikk hun være på fb, og swndre meg venneforespørsel. Hun er så søt da.Anonymous poster hash: 29f07...3fd Da foreslår jeg at Erik, dersom han og du mener det bør bli dere to, er den som gir beskjed til disse to damene hvor han står. Så får disse to damene la det synke inn. Det bør være "love of life" dersom du velger han, ellers blir det bare enda mer komplisert, fordi du får garantert vite mye om Anne dersom du går inn i et forhold med Erik. Anonymous poster hash: bd00c...7ea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #15 Skrevet 13. mars 2014 Fråde. Ja...nå er det bare sånn at Erik vil ikke tilbake tilAnne, og ja du :-) Jeg prøvde å megle! Erik er bestemt. Jeg må jo se alle fkere dager i uken. Vanskelig.Anonymous poster hash: 29f07...3fd
Fråde Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Camilla er det jo ikke så nøye med. Du kan jo si til Anne at han har sagt til deg at han liker deg? Så ser du hvordan hun tar det. Anne er jo allerede småsjalu, hvorfor tror du hun noen gang vil akseptere en slik kunngjøring. Nei, spar deg. Hvis du går videre med Camille kan det jo hende Anne tar det ille opp samtidig som Erik ikke vet hvor han skal gjøre av seg. En klar linje er således best. Med det mener jeg du bestemt skal avvise Erik, snakk med Camilla, men ikke si noe om Anne. For Anne er det nok viktigst at hu får Erik, og ikke noe annet. I hvert fall ikke før dealen med Erik er konkludert.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #17 Skrevet 13. mars 2014 Vi har vært venninner i flere år. Føler jeg må være lojal. Det er vel strengt tatt han som bestemmer hvem han vil ha da.... Vil han ha deg, og du han så er det jo en no-brainer. Slå til! Du har da ikke noe lojalitetsansvar for dine venninner.Anonymous poster hash: 7ad48...246 Anonymous poster hash: 29f07...3fd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Som jeg sa, Erik får si ifra hvor landet ligger. Anonymous poster hash: bd00c...7ea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #19 Skrevet 13. mars 2014 Date din venninnes eks? Når du vet at hun fortsatt er interessert? Nei, slikt gjør ikke en god venninne. Vi dater ikke! Vi møtes pga fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: 29f07...3fd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #20 Skrevet 13. mars 2014 Camilla kommer nok til å synes det er okey, men du er nok nødt til å ofre vennskapet til Anne. Så du må spørre deg selv om du er villig til detAnonymous poster hash: 81cb5...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå