Gå til innhold

Har NAV tatt feil eller har jeg rett på kontantstøtte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt begynte i barnehage 2 dager i uka. Jeg ringte da Nav og ga beskjed om dette. Barnehagen er åpen fra 06.30-16.30, Selv om jeg ikke har han der mer en max 6-7 timer, Ca kl 09-15, blir det 20 timer for 2 dager. Retten på halv kontantstøtte faller bort når man kan oppholde seg i bhg 19 timer eller mer. I dag fikk jeg likevel brev om at jeg får halv kontantstøtte fordi barnehagen har opplyst om at barnet mitt har bhg-plass 17 timer i uka. Jeg ringte nav idag og de sa at joda jeg skulle ha de pengene. Jeg klager selvfølgelig ikke på ekstra penger :-) men jeg har hørt så mange historier om å måtte tilbake betale kontantstøtte til nav. Så jeg er litt redd for å bruke de merker jeg. Noen som har peiling??

Anonymous poster hash: 29c47...ed8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnehage kan dokummentere at barnet er der bare 17 timer i uka, så ville jeg tatt det med ro. Det er jo ikke dine (mulighens) feil i opplysningene.

Anonymous poster hash: 77291...ab5
AnonymBruker
Skrevet

Nå sa akkurat en venninne av meg som har eldre barn i samme barnehage, at hun trodde at det er sånn at de som har barna sine der før 7 og etter 15.30 må søke om dette med når de søker om plass) Det gjorde ikke jeg. Så da stemmer det med 17 timer isåfall. Får håpe på det beste :-)

Anonymous poster hash: 29c47...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...