AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Hei. Jeg er i et forhold med en kvinne som har BPD. BPD er ganske ukjent for meg så jeg vet ingenting om det... Er det noe jeg, som en partner, burde vite om det? Eller gjøre? Anonymous poster hash: 80934...70c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Hei! BPD er navnet på en lidelse i DSM, diagnosesystemet som blir brukt i USA. I Norge er det en diagnose med mye av de samme kriteriene som heter emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Det er nok denne diagnosen kjæresten din har. Du kan lese mer om EUPF her: http://no.wikipedia.org/wiki/Emosjonelt_ustabil_personlighetsforstyrrelse Ellers vil jeg også anbefale bloggen til Lise, www.liseliten.com, som blogger om hvordan det er å leve med EUPF. Anonymous poster hash: e5d6e...8be
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Du bør faktisk skaffe deg mest mulig informasjon, både om lidelsen generelt og henne spesifikt. Anonymous poster hash: ca55c...680
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 snakk med henne om hvordan det arter seg for henne- det er så mange ulike varianter som kan gi den diagnosen og dermed er det stor variasjon og ikke alltid like hensiktsmessig å begynne med informasjon du finner på nettet - som kan være så ymse uansett. Hei. Jeg er i et forhold med en kvinne som har BPD. BPD er ganske ukjent for meg så jeg vet ingenting om det... Er det noe jeg, som en partner, burde vite om det? Eller gjøre? Anonymous poster hash: 80934...70c Anonymous poster hash: 179b8...0db
Anoia Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Borderline, eller emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, innebærer blant annet voldsomme humørsvingninger og følelsesmessige reaksjoner som havner helt ute av proposjoner. Hun kan komme til å såre deg en del uten å egentlig mene det. Det viktigste er at dere har en åpen dialog dere i mellom. Og at du er forståelsesfull, men likevel setter klare grenser (veldig, veldig viktig for dere begge to) når hun har dårlige perioder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå