Gå til innhold

Hvor mye mer spise når jeg trener?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Jeg er litt usikker på mitt kosthold i forhold til treningen min.

Kosthold i dag:

Frokost: en skål med sunn frokostblanding og litt melk

Lunsj: 3 havrekjeks(56 kcal per) med litt grovt peanøttsmør på

Mellommåltid: blåbær og bringebær

Middag: blåkjell og reker

Jeg trener litt små "omganger" med styrke hver dag hjemme. En del på mage, ben og lår. Gjør mange ulike øvelser som jeg trives med. Går halvtimes turer ca hver dag.

Det jeg lurer på er om jeg burde spise mer nå som jeg trener? Mindre? Skal bli litt slankere, men vil gjøre det på en sunn måte, ikke ved å spise for lite.

Anonymous poster hash: 245bf...956

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lite mat! Du trenger mer proteiner enn det.

Gjest Runforit
Skrevet

Hele dagen din inneholder det samme som middagen min...

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Skål med frokostblanding" og "blåskjell og reker" sier ikke særlig mye, du må nesten oppgi mengden. Men høres i utgangspunktet ganske lite ut. Spiser du for lite vil muskelmassen reduseres, som igjen resulterer i lavere forbrenning og at du nesten bare kaster bort tiden din ved å gjøre styrkeøvelser. I tillegg så er et kosthold med lite mat veldig vanskelig å opprettholde i lengden, og når man går tilbake til et mer normalt kosthold går man gjerne veldig fort opp i vekt igjen. Med mindre man snakker om potensielt dødelig overvekt burde slanking foregå i et rolig tempo med små endringer. Det å bare kutte ut kaloriholdig drikke vil for mange være nok til å gå ned i vekt og holde seg slank.

Endret av meh
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...