AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Del Skrevet 13. mars 2014 Heii Her om dagen fikk jeg servert baguette med brie-ost mellom. Første gang jeg smakte det, veldig godt! Prøver nå å finne brie-ost i butikken, men de ser alle så gule og seige ut? Den jeg spiste var kritthvit og uten noe mugg på.. Noen som vet hvor jeg får tak i det ? :D Veldig takknemlig for svar ! Anonymous poster hash: 46aab...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Del Skrevet 13. mars 2014 ekte Brie ost er hvit på utsiden og gul aktig og seig inni. Anonymous poster hash: b5d19...99f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 13. mars 2014 #3 Del Skrevet 13. mars 2014 Farge og konsistens kommer mye an på hvor langt i modningsprosessen osten har kommet, ikke bare merke og type. Og selv om det heter mugg-ost, er det ikke sånn mugg som ellers gjør maten farlig og uspiselig. Akkurat nå spiser jeg Chamois d'Or, helt nydelig, den heter bare "Gourmet Queso Suave", men jeg regner den som brie, siden den er såpass fet; den selges i en oval eske med mye gult på (og et dyr, fjellbukk eller hva det nå er). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Del Skrevet 13. mars 2014 Baguette med brie og bacon… åh nam. Anonymous poster hash: 616d5...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Del Skrevet 13. mars 2014 Heii Her om dagen fikk jeg servert baguette med brie-ost mellom. Første gang jeg smakte det, veldig godt! Prøver nå å finne brie-ost i butikken, men de ser alle så gule og seige ut? Den jeg spiste var kritthvit og uten noe mugg på.. Noen som vet hvor jeg får tak i det ? :D Veldig takknemlig for svar ! Anonymous poster hash: 46aab...1c8 Var den fast eller seig? En brie skal være seig, men jeg opplever av og til å få faste når jeg kjøper på butikken. Prøv Brien fra Jacobs, eller Tine eller Eldorado sin. De er milde på smak. Veldig godt på Ritzkjeks med en rød drue oppå (Skjær druen i to slik at den ligger stødig på osten) Anonymous poster hash: 80c64...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 13. mars 2014 #6 Del Skrevet 13. mars 2014 Heii Her om dagen fikk jeg servert baguette med brie-ost mellom. Første gang jeg smakte det, veldig godt! Prøver nå å finne brie-ost i butikken, men de ser alle så gule og seige ut? Den jeg spiste var kritthvit og uten noe mugg på.. Noen som vet hvor jeg får tak i det ? :D Veldig takknemlig for svar ! Anonymous poster hash: 46aab...1c8 Da spiste du nok ikke brie. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 13. mars 2014 #7 Del Skrevet 13. mars 2014 Kan det ha vært chevre? http://www.ostecompagniet.no/html/oster/chevre/chevre-fr%C3%A5-haukeli-naturell Jeg har spist det på rundstykke med skinke og diverse annet godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Del Skrevet 15. mars 2014 Kan det ha vært chevre? http://www.ostecompagniet.no/html/oster/chevre/chevre-fr%C3%A5-haukeli-naturell Jeg har spist det på rundstykke med skinke og diverse annet godt Den så akkurat slik ut! Rund og hvit. Takktakk! Anonymous poster hash: 46aab...1c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Del Skrevet 15. mars 2014 Da spiste du nok ikke brie. Vennen min kjøpte den på upper-crust, var innom der i dag, og der sto det "baguette med brie-ost og kalkunkorv" Anonymous poster hash: 46aab...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 15. mars 2014 #10 Del Skrevet 15. mars 2014 Aha! Brie heter bare brie, så da var det nok ikke brie. Kanskje menyen er komponert av folk som også sier "ripsbær" og "lager hjemmelaget". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 16. mars 2014 #11 Del Skrevet 16. mars 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå