Gå til innhold

chin up bar i dørkarmen hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Tenkte på å skaffe dette, pluss sånn strikk til jeg blir sterk nok til å løfte meg selv uten hjelp ra denne. Vil ikke gjøre disse øvelsene på senteret pga bedrevitere, kø, og at jeg ikke er sterk nok enda.

Noen som har dette?

Hvilke vil dere i så fall anbefale, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronen
Skrevet (endret)

Vi har denne, og både mannen og sønnen bruker den med jevne mellomrom.

De synes den er grei. :)

Jeg prøvde en liten stund, men ga opp, selv med strikk. For min del er det grepet som er det største problemet.

Jeg synes det er bedre å legge meg under et bord, og løfte meg opp derfra, selv om det ikke blir helt det samme som chin-ups.

Endret av Sitronen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tips nå i starten er å klatre opp slik du er i topposisjon (om du har mulighet til å stå på noe) og så prøve å holde igjen på vei ned.

Anonymous poster hash: 09661...71b

• Liker 1
Skrevet

Negative repetisjoner er det du må trene. Strikk er ok, men det gir deg mye mer hjelp i begynnelsen enn i slutten.

Jeg ville heller gått for en slik en: http://www.gmax.no/produkt/131664/casall-multi-chin-up-bar enn den som Sitronen linket til. (Jeg fant den på samme siden, men jeg er overbevist om at de fleste store sportsbutikker, samt internett, har tilsvarende til en lavere pris).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Negative repetisjoner er det du må trene. Strikk er ok, men det gir deg mye mer hjelp i begynnelsen enn i slutten.

Jeg ville heller gått for en slik en: http://www.gmax.no/produkt/131664/casall-multi-chin-up-bar enn den som Sitronen linket til. (Jeg fant den på samme siden, men jeg er overbevist om at de fleste store sportsbutikker, samt internett, har tilsvarende til en lavere pris).

Denne har jeg. Kjøpte via Flust med mine Trumfpoeng, så den var nesten gratis gitt ;)

Jeg begynte med strikk og fokuserte på å heise meg opp, men nå har jeg endret fokus og begynner fra toppen og bruker så lang tid som mulig, på å senke meg ned. Har en puff under, så jeg kommer helt opp. Prøver på 30 sekunder per nedsenking og så mange som mulig.

Anonymous poster hash: 482a5...51b

• Liker 1
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Et tips nå i starten er å klatre opp slik du er i topposisjon (om du har mulighet til å stå på noe) og så prøve å holde igjen på vei ned.

Anonymous poster hash: 09661...71b

Vi har denne, og både mannen og sønnen bruker den med jevne mellomrom.

De synes den er grei. :)

Jeg prøvde en liten stund, men ga opp, selv med strikk. For min del er det grepet som er det største problemet.

Jeg synes det er bedre å legge meg under et bord, og løfte meg opp derfra, selv om det ikke blir helt det samme som chin-ups.

Men hender det at stanga detter ned fra dørkarmen? er litt redd for at dette skal skje :P

Gjest Sitronen
Skrevet (endret)

Men hender det at stanga detter ned fra dørkarmen? er litt redd for at dette skal skje :P

Nei, det har aldri skjedd.

Mannen er 80+ kg, og den holder seg godt på plass. :)

(Vi har forresten den typen Supraspinatus anbefalte også, men den passer ikke inn i noen av dørkarmene våre. :( )

Endret av Sitronen
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Nei, det har aldri skjedd.

Mannen er 80+ kg, og den holder seg godt på plass. :)

(Vi har forresten den typen Supraspinatus anbefalte også, men den passer ikke inn i noen av dørkarmene våre. :( )

Det var godt. Tenkte jeg skulle sette den fast i dørkarmen

kan vel justeres og flyttes opp og ned som jeg ønsker også?

Gjest Sitronen
Skrevet

Det var godt. Tenkte jeg skulle sette den fast i dørkarmen

kan vel justeres og flyttes opp og ned som jeg ønsker også?

Nei, ingen av stengene kan høydejusteres etter ønske dessverre, i alle fall ikke uten hull i karmen.

Stangen ligger i et feste som skrus fast i karmen, mens det andre stativet festes til toppen av dørkarmen.

Gjest Chlorophyll
Skrevet (endret)

Nei, ingen av stengene kan høydejusteres etter ønske dessverre, i alle fall ikke uten hull i karmen.

Stangen ligger i et feste som skrus fast i karmen, mens det andre stativet festes til toppen av dørkarmen.

Faen. Det får jeg ikke lov til siden jeg leier :(

Endret av Chlorophyll
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Den likte jeg :)

Gjest Sitronen
Skrevet

Faen. Det får jeg ikke lov til siden jeg leier :(

Da kan du gå for den Supraspinatus viste, for den festes løst på toppen av døren, og tas ned etter bruk.

Men som sagt, sjekk bredden på døråpningen først. Dørene våre var enten for smale eller for brede.

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Da kan du gå for den Supraspinatus viste, for den festes løst på toppen av døren, og tas ned etter bruk.

Men som sagt, sjekk bredden på døråpningen først. Dørene våre var enten for smale eller for brede.

hmmm. skal se på det

er uansett uaktuelt å begynne med denne treningsformen på senteret før jeg får det til. Hater at folk skal kikke og være bedrevitere.

Gjest Chlorophyll
Skrevet

hvor skal jeg evt. måle bredden da?

Gjest Sitronen
Skrevet (endret)

hmmm. skal se på det

er uansett uaktuelt å begynne med denne treningsformen på senteret før jeg får det til. Hater at folk skal kikke og være bedrevitere.

På senteret jeg gikk på var det et apparat som hjalp til med kroppshev.

Jeg husker ikke hva apparatet heter, men du setter på motvekter, stiller deg på et platå, hvor du senker deg og drar deg opp igjen.

Kanskje senteret ditt har noe slikt også?

Jeg husker dessverre ikke hva målene på innvendig karm måtte være. :(

Endret av Sitronen
Gjest Chlorophyll
Skrevet (endret)

På senteret jeg gikk på var det et apparat som hjalp til med kroppshev.

Jeg husker ikke hva apparatet heter, men du setter på motvekter, stiller deg på et platå, hvor du senker deg og drar deg opp igjen.

Kanskje senteret ditt har noe slikt også?

Jeg husker dessverre ikke hva målene på innvendig karm måtte være. :(

Passer sikkert til de fleste. Her i det minste slyngene hjemme. De har jeg fått lov til å skru fast et TRX anker i takbjelken til. Men vil ha en chin up bar også :)

Edit: Ser at jeg svarte på feil innlegg her. hehe :fnise:

Ja, vi har sånn apparat her også, men jeg liker det ikke, og det er alltid kø.

Endret av Chlorophyll
Gjest Sitronen
Skrevet (endret)

Passer sikkert til de fleste. Her i det minste slyngene hjemme. De har jeg fått lov til å skru fast et TRX anker i takbjelken til. Men vil ha en chin up bar også :)

Jeg sjekket nå, og den passer til dørkarmer (innvendig mål) på 60-80 cm. (Jeg tror det er den samme)

Det som er kjekt med denne bøylen, er at den også kan brukes til armhevinger og dips. :)

Endret av Sitronen
Gjest Chlorophyll
Skrevet (endret)

Jeg sjekket nå, og den passer til dørkarmer (innvendig mål) på 60-80 cm. (Jeg tror det er den samme)

Det som er kjekt med denne bøylen, er at den også kan brukes til armhevinger og dips. :)

Takk. Da skal jeg ha den :) :) :) :)

Da var det bare å finne en god strikk, fram til jeg klarer kroppsvekten min

Endret av Chlorophyll
Gjest Ciegus
Skrevet

Bare vær obs på å fjerne den når du er ferdig. Jeg hadde min i to dager, til typen slengte igjen døra mens den sto i. Den falt på gulvet og slo seg skjev og ubrukelig. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...