AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Poden på 4 år har siden høst 2013 vært unormalt trøtt og sliten. Han har sett syk ut, bleik og preget under øynene, og klaget over vondt i ledd, samt svette om natten, for å nevne noen symptomer. Høye verdier på trombocytter og leukocytter, og har hatt jernmangel. Utredet for infeksjon og påvist kyssesyken. Han har også astma og er mye syk av den grunn. Noen som har barn som har hatt kyssesyken? Har de vært trett i lang tid etterpå? Anonymous poster hash: cc96f...831
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Ikke for å skremme, men jeg hadde kyssesyken i barndommen, og nå 15 år seinere er jeg enda ikke frisk, fikk ME etter kyssesyken. Anonymous poster hash: b27d4...f5a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Ikke for å skremme, men jeg hadde kyssesyken i barndommen, og nå 15 år seinere er jeg enda ikke frisk, fikk ME etter kyssesyken. Anonymous poster hash: b27d4...f5a Mannen min fikk også "påvist" og diagnostisert ME etter kyssesyken, 2 år etterpå fant de ut at det faktisk var cøliaki han hadde, ikke ME. Nå nesten 1 år etter endret kost er han nesten frisk igjen.Anonymous poster hash: ceba9...405
Maximillian Cohen Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Jeg fikk kyssesyken da jeg var rundt 15 år. Det tok 2 år før jeg ble helt frisk. Plagene gikk på tretthet, hodepine, kvalme (om jeg ikke fikk sovet nok) og at jeg fra tid til annen besvimte (særlig om det var veldig varmt, for eksempel om jeg tok en varm dusj). Jeg ble testet for alt, men fikk aldri noen diagnose annet enn at det mest sannsynlig var kyssesyken som var synderen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Mannen min fikk også "påvist" og diagnostisert ME etter kyssesyken, 2 år etterpå fant de ut at det faktisk var cøliaki han hadde, ikke ME. Nå nesten 1 år etter endret kost er han nesten frisk igjen.Anonymous poster hash: ceba9...405 Hvilke symptomer hadde han da? Trodde ikke cøliaki hadde samme symptomer som MEAnonymous poster hash: b27d4...f5a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Hadde kyssesyken da jeg var 8 år, kan ikke huske å ha vært trøtt og sliten etterpå, bare at jeg hadde feber og veldig vondt i halsen da jeg var dårligst. I følge mamma ble jeg frisk relativt kjapt, hadde ingen problemer i ettertid. Anonymous poster hash: 9bf8a...fd5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Poden på 4 år har siden høst 2013 vært unormalt trøtt og sliten. Han har sett syk ut, bleik og preget under øynene, og klaget over vondt i ledd, samt svette om natten, for å nevne noen symptomer. Høye verdier på trombocytter og leukocytter, og har hatt jernmangel. Utredet for infeksjon og påvist kyssesyken. Han har også astma og er mye syk av den grunn. Noen som har barn som har hatt kyssesyken? Har de vært trett i lang tid etterpå?Anonymous poster hash: cc96f...831 Kyssesyken kan jo vare i flere måneder. Jeg hadde det da jeg gikk på barneskolen. Var sliten og trøtt lenge ja. Men legen har vel informert deg om sykdommen?Anonymous poster hash: 9052a...199
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Hvilke symptomer hadde han da? Trodde ikke cøliaki hadde samme symptomer som MEAnonymous poster hash: b27d4...f5a Null energi til noe, omtrent sengeliggende i lengre perioder. Mye hodepine og vondt i kroppen. Om han feks var med på besøk til noen kunne han være dårlig i flere dager etterpå. Han fikk kyssesyken, og ble helt slått ut. Så ble han på en måte aldri frisk:) Han var også litt plaget med magen, men de mente det kom av at han var i lite bevegelse, og st det var vanlig med MEAnonymous poster hash: ceba9...405
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Ei venninne av meg fikk kyssesyken. Hun ble så trøtt og ukonsentrert, at hun måtte ta seg et halvt år fri fra skolen. Det var det lureste hun gjorde, da fikk hun tid til å sove ut hver dag, og komme seg litt etter litt. Det var vel også eneste råd fra legen; Å ta det med ro. Etter et halvt år begynte hun på skolen igjen, og så vidt jeg vet går det bra med henne nå. Men forundrer meg ikke om ettervirkningene fortsatt kan sitte i, altså at hun fortere blir sliten enn andre osv. Synes slikt må tas på alvor. Presser man seg som vanlig, når kroppen ikke er med, går man vel på veggen etterhvert, og da kan det jo ta år til man kommer seg? Stemmer at kyssesyken kan gå over i ME ja, så da er det vel også viktig å ta det rolig? Men synes ikke man skal skremme heller, de fleste får absolutt ikke ME etter kyssesyken, og mange har hatt kyssesyken uten å være klar over det egang. Anonymous poster hash: b3958...781
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Poden på 4 år har siden høst 2013 vært unormalt trøtt og sliten. Han har sett syk ut, bleik og preget under øynene, og klaget over vondt i ledd, samt svette om natten, for å nevne noen symptomer. Høye verdier på trombocytter og leukocytter, og har hatt jernmangel. Utredet for infeksjon og påvist kyssesyken. Han har også astma og er mye syk av den grunn. Noen som har barn som har hatt kyssesyken? Har de vært trett i lang tid etterpå? Anonymous poster hash: cc96f...831 Jeg synes du burde google "kyssesyken", og lese deg opp. Du burde også gå til legen igjen og få grundig og mer individuell informasjon til deg og ditt barn. Men det er ganske velkjent at kyssesyken og trøtthet i en tid etterpå henger sammen. Anonymous poster hash: b3958...781
BlendaSensitive Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Man regner med att ved kyssesyken henger det minst i 6 mnd etter. Man skal blandt annet ikke bedrive med aktiviteter som kan medføre fall. Pga leverskader. Jeg hadde kyssesyken som 11 åring. Var veldig dårlig i lang tid, og hadde ikke gym eller ridning i halvt år etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå