Gå til innhold

Liker ikke sønnene til min venninne...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min har to sønner som er langt over normalt frekke og uhøflige.Den minste svarer ikke når man spør han om noe og er generelt sur og slenger med leppa rett som det er. Jeg har forsøkt å få kontakt mange ganger, men det er umulig.Jeg har kjent de siden de ble født. Han største er utrolig frekk og freidig. Jeg vet at barna generelt sett ikke blir så godt likt av andre voksne pga oppførselen. Venninna mi er en oppegående dame, men når det kommer til sønnene nekter hun å se at oppførselen deres ikke er ok. Hun klager nå over at jeg har for dårlig kontakt med barna hennes og at jeg ikke viser nok initiativ til å bli "tante" for de....Hun sier hun er skuffet over meg og revurderer vennskapet om jeg ikke skjerper meg :sjokkert: Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndetere dette??? Jeg vil ha henne som venninne, barna ønsker jeg ikke å innvollvere meg kjempemasse i, det kommer ikke til å fungere. Dessuten har jeg egne barn... Så hva gjør man?

Anonymous poster hash: 3fa86...bfa
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du sier det som det er angående oppførselen deres naturligvis.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville sagt det rett ut at du setter stor pris på vennskapet dere i mellom, men at med den oppdragelsen og oppførselen sønnene hennes har, så er du lite interessert i å ha så mye å gjøre med dem.

• Liker 3
Skrevet

Her må du snakke rett fra levra...men taktfullt om det er mulig.

Å forvente at du skal ta på deg en tante-rolle for uoppdragne unger for å beholde et vennskap hadde vært for mye jobb for min del. Jeg syns til og med det er for mye å forlange at jeg må ha tante rollen for min søsters uoppdragne barn, og det er familie :D

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt til henne at jeg har forsøkt å få kontakt men at det ikke er mulig. Jeg har sagt ifra om at de enten geiper eller bare går når jeg forsøker.Hun har sett det selv også, og snakket til de hver gang på en litt halvhjertet måte, tror nesten det er for sent. Men de hører ikke. Hun ble rasende da jeg sa dette og sa at hvis ikke jeg fikk et nært forhold til hennes barn og var en rollemodell for de, siden jeg er fadder for de, da var hun ikke interessert i mitt vennskap...Vi har kjent hverandre i 17 år...Hun er en av mine næremeste venninner og jeg er ganske sjokkert. Jeg kjenner dette blir for mye forlangt, svetter bare ved tanken. Jeg har egne barn og egne tantebarn,jeg er hyggelig med hennes barn selvsagt, men hva mer enn det skal egentlig kreves? Mine barn er roligere og mer imøtekommende enn hennes, de er lette for de fleste å komme inn på. Man trenger ikke gjøre særlig innsats for å få kontakt,men hun bruker dette mot meg og mener at hun er så flink med mine barn....Dette vennskapet kommer til å strande :vetikke:

Skrevet

Det virker som hun vil at du skal ta deg av den oppdragelsen hun selv ikke har klart.

Hun virker umoden, venninnen din. Dette hadde jeg ikke orket å bry meg mere om. Hun får mene hva hun vil. Hvis ungene hennes gjeiper og er frekke, så kan hun ikke forvente at du får lyst og ork til å være ei nær "tante". Skjønner deg godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig. Si det som det er. Du er kjempeglad i venninna di, men hater de drittungene hennes.

Anonymous poster hash: 5b090...56c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig. Si det som det er. Du er kjempeglad i venninna di, men hater de drittungene hennes.

hehe, ja, er jo nesten sånn. Når hun sier hun tar med ungene sukker alle i huset :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som hun vil at du skal ta deg av den oppdragelsen hun selv ikke har klart.

Hun virker umoden, venninnen din. Dette hadde jeg ikke orket å bry meg mere om. Hun får mene hva hun vil. Hvis ungene hennes gjeiper og er frekke, så kan hun ikke forvente at du får lyst og ork til å være ei nær "tante". Skjønner deg godt.

Jeg må det, men er trist også. For vi kommer nok ikke til å kunne fortsette å være venner. Hun er rasende for dette, hun mener jeg ikke er slik med andre venninners barn, dvs de veloppdragne barna. Jeg gjør ingen kjempeinnsats med noen andre enn mine egne barn, men jeg blir selvsagt mer glad og interessert når jeg får hyggelige tilbakemeldinger og smil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å bry seg om andres drittunger. De eneste drittungene (om du har slike) du har ansvaret for er dine egne.

Typisk, mødre som har skummet fløten opp gjennom hele barnas oppvekst, dvs ikke vært interessert i å ta de hard kampene (grensesetting). Og når unge vokser opp til monstere vil da at andre skal ta støyten og den dårlige samvittigheten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri falt meg inn å kreve at min bestevenninne skulle opptre som tante og rollemodell for mine unger. Ungene har jo ingenting med vennskapet vårt å gjøre egentlig. Men jeg ville no lurt litt på hvorfor ungene ikke likte bestevenninna mi da, det er jo litt spesielt..

Har det vært situasjoner der ungene har sett at du ble sur eller irritert (himler med øynene og slikt)? Unger er jo ganske ærlige.

Anonymous poster hash: 448bb...d2f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri falt meg inn å kreve at min bestevenninne skulle opptre som tante og rollemodell for mine unger. Ungene har jo ingenting med vennskapet vårt å gjøre egentlig. Men jeg ville no lurt litt på hvorfor ungene ikke likte bestevenninna mi da, det er jo litt spesielt..

Har det vært situasjoner der ungene har sett at du ble sur eller irritert (himler med øynene og slikt)? Unger er jo ganske ærlige.

Anonymous poster hash: 448bb...d2f

Ungene hennes er slik med alle, desverre. Faren er desverre ganske lik :-/ De har ingen god rollemodell i han....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungene hennes er slik med alle, desverre. Faren er desverre ganske lik :-/ De har ingen god rollemodell i han....

Hvordan kunne den venninna di falle for en slik mann da? Hun må jo være litt spesiell..

Anonymous poster hash: 0c169...a25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kunne den venninna di falle for en slik mann da? Hun må jo være litt spesiell..

Hun er spesiell ja, det er hun. Men hun har alltid vært en god venn. Han har vært utro, er ikke hyggelig mot noen i grunn, men de holder sammen, Snart skal de gifte seg...men jeg er nok ute av bildet innen da...Synd alt sammen...

Skrevet

Herlighet her er jo venninna di helt merkelig. Greit at mange ikke ser at egne barn er krapyl, men å kreve at venner er mer involvert i sine barns liv er helt på trynet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tante til to slike. Kan ikke fordra de. Foreldrene gjør ikke noe for ar de skal få bedre oppførsel heller. Om de ringer og vil komme inkom, så leter jeg alltid etter en unnskyldning for å slippe.

Anonymous poster hash: 2eea0...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tante til to slike. Kan ikke fordra de. Foreldrene gjør ikke noe for ar de skal få bedre oppførsel heller. Om de ringer og vil komme inkom, så leter jeg alltid etter en unnskyldning for å slippe.

Anonymous poster hash: 2eea0...0d3

Hehe.. :fnise: Tante fra helvete.

Skrevet

Selv om jeg er enig med de over her så er du jo fadder for dem da. Så et bittelite ansvar har du vel ovenfor dem.

Skrevet

Men du nevner ikke alderen på barna. Er de så små at det fortsatt er relativt greit å oppdra dem litt? Eller er de tenåringer i verste fase?

AnonymBruker
Skrevet

Men du nevner ikke alderen på barna. Er de så små at det fortsatt er relativt greit å oppdra dem litt? Eller er de tenåringer i verste fase?

8 og 15 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...