Gå til innhold

Reisedilemma med foreldrene mine...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Har et lite dilemma her.

I nesten alle år har jeg reist med familien min (mamma og pappa) og min daværende kjæreste til syden. Det har selvfølgelig alltid vært koselig, men nå som jeg bikker 25 år føler jeg egentlig at jeg vil reise alene sammen med min nåværende kjæreste.

Dilemmaet er at foreldrene mine nå har spurt oss om å reise sammen i år, og uten å tenke meg om sa jeg ja. De er allerede i ekstase, og gleder seg. De har ikke så mange venner, og trives å reise med meg og kjæresten da vi er unge og livlige og holder ferien sprek om jeg kan si det på den måten.

Om jeg takker nei, og sier at vi heller vil reise alene vet jeg at de kommer til å bli litt skuffet. Jeg vet at de trives best å reise alle sammen, da bare de to alene kan bli litt kjedelig i lengden. Jeg vil selvfølgelig at de skal ha det kjekt, og det får vi helt sikkert på tur sammen men føler liksom at det er på tide at vi, eller jeg løsriver meg litt. Samtidig vil jeg ikke skuffe dem.. Jeg vet hundre prosent at de har det gøyere på ferie dersom vi reiser sammen.

Noen andre i lignende situasjon? Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: af65a...338
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gladelig reist på ferie med mine foreldre til de ble så skrøpelige og gamle at de ikke kunne lengre. Mine er begge døde. Sett pris på det du har TS, du vet aldri hvor lenge det varer.

Anonymous poster hash: cc75c...c29
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Ettersom at du allerede har sagt ja til foreldrene dine, så hadde nok jeg reist sammen med de i år, hvis kjæresten din også syns at det er greit, og så heller reise alene dere to neste år og si fra i litt god tid før. Eventuelt kan dere jo se om dere får reist på tur alene i tillegg til med foreldrene dine enten nå i sommer eller til høsten.

Edit: en liten autocorrect

Endret av Noteknekk
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gladelig reist på ferie med mine foreldre til de ble så skrøpelige og gamle at de ikke kunne lengre. Mine er begge døde. Sett pris på det du har TS, du vet aldri hvor lenge det varer.

Ja, slik tenker jeg også. Det er bare det at jeg nesten synes det begynner å bli litt flaut fordi alle mine venner reiser jo med kjæresten alene eller med venninner til syden. Jeg reiser jo gang på gang med foreldrene mine og kjæresten. Vi er jo blitt såpass voksne at vi burde jo fått reist litt alene også..

ts

Anonymous poster hash: af65a...338

Gjest Awzm me
Skrevet

Dere har ingen mulighet for å reise en gang alene sammen i vinter eller noe da, også med foreldrene nå til sommeren? :)

Skrevet

Går det ikke å gjøre begge deler? En uke med dem og alene en tur i tillegg? Evt om de vil være der to uker så er dere bare en? Hva sier forresten kjæresten din?

AnonymBruker
Skrevet

Støtter denne. Mine er også døde.

Anonymous poster hash: 57a43...545

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du sagt dere skal reise sammen, så da synes jeg dere skal gjøre det, så kan du heller "løsrive" deg neste år.

Flau synes jeg ikke det er nødvendig å være. Jeg har mange venner som reiser med familien på tur, det er jo kjempekoselig.

Anonymous poster hash: 37e11...d09
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...