AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Hei, jeg har trent lenge nå (over 1 år), men går ikke ned i vekt. Trener ca 1-3 ganger hver uke (styrke og kondisjon). Men jeg spiser veldig lite? Kan det ha noe å si? Dvs spiser kun 1-2 måltider for dagen (og de blir gjerne litt store). Kan det ha en stor frorskjell og kun endre det? En annen ting jeg også lurer på; Når jeg trener og blir ganske andpusten så går pulsen min opp til 170-180. Om jeg trener så hardt at jeg får blodsmak i munnen går den opp i 200! Er dette normalt? Dette har heller ikke blitt bedre etter jeg begynte å trene. Nå veier jeg 70,5 kg. Og vil ned til 60kg. Er det et mål som kan gå innen juli? Beklager for sikkert litt "dumme" spørsmål, men jeg har ikke peiling på sånt.. Anonymous poster hash: a6d66...174
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Hei. Hvor gammel er du? For å finne din makspuls omtrentlig kan du bruke dette regnestykket: 220-(alder* 0,75) Så om du er i 20-årene eller yngre er det ikke unaturlig å ha maxpuls på over 200. Det er alltid anbefalt å spise mange måltider framfor få om du skal ned i vekt. Og det skal være realistisk med et vekttap på 0,5-1 kg pr uke om man er veldig flink til å passe på matinntaket samt trene. Så ja, du kan klare å gå ned 10 kg til juli. Men det krever stor innsats. Anonymous poster hash: d41bd...56e
magicpie Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Makspulsen er genetisk og ikke noe du kan "trene ned". Den blir imidlertid lavere dess eldre man blir. Men hvilepulsen blir lavere jo bedre form man er i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå