Gå til innhold

Er det andre løpere (mosjonister) her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer om det er andre her inne som løper (på mosjonistnivå) og kanskje skal delta i mosjonsløp? Og som kanskje interessert i å dele litt erfaringer, tips, råd, diskutere trening osv? (og som kanskje har treningsdagbok her også?) Eller noen som bare syns det er gøy å løpe.

Jeg er ganske fersk på dette, begynte i fjor for å komme i form, og har blitt bitt av løpebasillen. Mitt mål nå er å løpe 10 km på under 55 min i slutten av juni i år, etter å ha nådd målene i fjor om å klare å løpe 10 km, og å klare det på under 1 time.

Jeg har også et mål til, om å venne kroppen til å løpe enda lengere, for så å prøve meg på halvmaraton neste år, om beina holder.

Jeg er stadig på utkikk etter tips og innspill for å bli en bedre løper. :) Så det hadde vært hyggelig med kontakt med likesinnede! Jeg har også opprettet treningsdagbok her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg løper en del og pleier å få med meg et par "mosjonsløp" i året. Begynte med at jeg satset på motbakkeløp, men ser nå mer og mer på lengre (og flatere) distanser.

Mitt beste tips for å bli en bedre løper er å trene teknikk. Jeg ser veldig mange som bruker unødvendig mye enegri på å komme seg fremmover; vifter med armene og vrir kroppen sideveis. I tillegg er riktig teknikk essensielt for å unngå belastningsskader.

Jeg har nå over lengre tid vært litt satt tilbake på grunn av helsen, men har nå begynt å trene for fullt igjen. Målet mitt nå er egentlig bare å få tilbake den samme følelsen av jeg tidligere fikk av å løpe. Nå for tiden er det bare tungt, da jeg var på mitt beste var det bare deilig å bli sliten. Så foreløpig lar jeg klokken liggge igjen hjemme.

Skrevet

Jeg kan sikkert ha mye å hente på teknikk, er derfor spent på oppstarten av "løpegruppe" på treningssenteret, skal starte i april. Håper instruktørene er kvalifisert til å komme med rettelser. Er vanskelig å vurdere sin egen teknikk syns jeg.

Finnes ikke noe mer deilig enn når man føler at formen er der, det er lett å løpe og bare deilig å bli sliten! :jepp: Ikke at man nødvendigvis løper så fort, men at man er i form i egne øyne da.

Skrevet

*Dytter litt opp på lista....* :plystre:

Skrevet

Jeg kan sikkert ha mye å hente på teknikk, er derfor spent på oppstarten av "løpegruppe" på treningssenteret, skal starte i april. Håper instruktørene er kvalifisert til å komme med rettelser. Er vanskelig å vurdere sin egen teknikk syns jeg.

Jeg var med noen turer med en slik løpegruppe på det lokale treningssenteret. Det var ganske bortkastet. Instruktøren var flink nok, men de andre deltakerne var dessverre på et alt for lavt nivå til at jeg fikk noe ut av det. Du får håpe på at det står bedre til hos deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...