AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Har tenkt å lage pizzadeig og la den stå i noen timer fordi jeg skal bort, og lage pizza når jeg kommer hjem. Hvordan blir det med hevingen da? Skal jeg bruke mindre gjær?Anonymous poster hash: 48738...f14
andy capp Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 (endret) Bruk mindre gjær ja, og sett gjerne deigen kaldt, alt avhengig av hvor lenge du skal være borte. Google kaldheving, så får du tips til hvordan du kan gjøre det. Endret 13. mars 2014 av andy capp
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Takker Anonymous poster hash: 48738...f14
Maximillian Cohen Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Det er ikke noe problem. Lengre hevig gir mer smak. Ellers kan pizzadeig oppbevares både i kjøleskap (3 dager) og frys (3 måneder). Fra frossen tilstand tines den ved å la den ligge en dag i kjøleskap og rundt en time på kjøkkenbenken for å romtempereres før bruk. Fra kjøleskap trenger den, som du sikkert har skjønt, rundt en time på kjøkkenbenken.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Det er ikke noe problem. Lengre hevig gir mer smak. Ellers kan pizzadeig oppbevares både i kjøleskap (3 dager) og frys (3 måneder). Fra frossen tilstand tines den ved å la den ligge en dag i kjøleskap og rundt en time på kjøkkenbenken for å romtempereres før bruk. Fra kjøleskap trenger den, som du sikkert har skjønt, rundt en time på kjøkkenbenken. Bra det, takk! Skal lage den straksAnonymous poster hash: 48738...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå