Gå til innhold

invitasjon til Komf, ikke jeg.

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1974
Skrevet

Da kom invitasjonen til vår niese. Eller min manns Niese, jeg har nemlig fått beskjed av min svoger å ikke si min, da jeg kun har kjent henne i 10 år.

Saken er den at min svoger og jeg har aldri kommet overens, da de traff meg så gav de klart uttrykk om at de mente det var sånn at jeg aldri, noen sinne kom til å komme i samme posisjon som min manns ex. For de var sammen i 2 år, og de var sammen da datteren( nesen ) ble født.

Jeg fikk gratulasjon av de andre i familien min mann har 7 søsken men svogeren min sa i talen i bryllupet at det var jo ikke sånn de så for seg at bryllupet til broren altså min mann skulle bli.

Da yngste sønn ( min manns sønn) her var komfirmant så er de overnattene på hotell men spiser hos oss, og da jeg ikke kan spise vanlig pizza så sier svogeren min at de ikke så noe vits i at jeg var der siden jeg ikke kunne spise vanlig mat. Han klarer faktisk å inviterer min manns ex i sin datters komf, men ikke mannen hennes. Han liker oss ikke faktisk.

Min mann ringte broren sin for å spørre om det var hotellet som sist de skulle på, for da bestiller vi hotell, det trenger du ikke for vi har plass til deg og guttene.

Så han sa bare at vi bestiller rom,

I mens sitter jeg å koker, min svigerfamilie har planlagt ferie i Italia neste sommer, leid et stort hus, men de sier rett ut at de ikke vil at jeg skal være med, men mannen og ungene og barnas mor.

Barnas mor og hennes mann står med like store ? tegn som vi.

Men jeg vil jo ikke at ungene ikke skal få reise til Italia, pga at faren ikke kan godta at jeg ikke får være med.

Familie er ikke lett altså

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Hvorfor liker de deg ikke? Her erdet noe som ikke kommer frem. Hva har skjedd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Litt usammenhengende innlegg. Betyr det at det har kommet invitasjon, der du ikke er nevnt?

Du sier også at svigerfamilien har bestilt reise til Italia. Er det svigerforeldrene dine du mener, eller svogeren din og familien?

Anonymous poster hash: 93759...bf9
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Han mannen må da mangle noen skruer dersom det har seg slik at han inviterer din mann og hans eks, men ikke deg, og ikke din eks sin nåværende mann.

:sjokkbla:

Hva er de store ulikhetene mellom deg og din manns eks? Hva sier din mann til dette?

Jeg føler også at du ikke forteller alt om deg selv her som er verd å få vite for å få ett ordentlig overblikk over dette.

Endret av Mrs. Random Nick
AnonymBruker
Skrevet

Her må mannen ta et aldri så lite oppgjør med familien, hvis dem ikke kan inkludere deg så bør han slutte å komme på sammenkomster!

Ferie kan vel dere bestille en annen plass der dere kan ta med barna og kose dere!

Anonymous poster hash: 7f9ff...fac
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Min første tanke var faktisk at din manns bror (din svoger) alltid har hatt en solid crush på sin ex svigerinne (din manns ex) :skratte:

Utenom det så har du min medfølelse her altså.

Enkelte burde vært beskyttet mot seg selv, - og i den kategorien faller din svoger pent inn.

Edit: SmåLeif'er.

Endret av Lille-pus
  • Liker 5
Skrevet

Min første tanke var faktisk at din manns bror (din svoger) alltid har hatt en solid crush på sin ex svigerinne (din manns ex) :skratte:

Utenom det så har du min medfølelse her altså.

Enkelte burde vært beskyttet for seg selv, - og i den kategorien faller din sover pent inn.

:idea: Eller ønsker å spleise broren (mannen til TS) og ekssvigerinnen (eksen til mannen til TS). Da er det jo lurt å holde deres respektive unna!

• Liker 2
Gjest gjest1974
Skrevet

Hvorfor liker de deg ikke? Her erdet noe som ikke kommer frem. Hva har skjedd?

Vet du jeg vet faktisk ikke, det har vært sånn fra dag 1. Fra dag en var det sånn at jeg kom inn i et rom og han gikk. Han overser spørsmål jeg stiller, svarer ikke når jeg snakker til han.

Gjest gjest1974
Skrevet

Hei

Litt usammenhengende innlegg. Betyr det at det har kommet invitasjon, der du ikke er nevnt?

Du sier også at svigerfamilien har bestilt reise til Italia. Er det svigerforeldrene dine du mener, eller svogeren din og familien?

Beklager hvis usammenhengende. Ja det er kommet en invitasjon hvor det står min manns navn, og ungene men ikke mitt, og da vi kontaktet han var det sånn det skulle være. Jeg er ikke invitert.

Jeg mener svogeren min, mine svigerforeldre døde 2 år før jeg traff de

Gjest gjest1974
Skrevet

Han mannen må da mangle noen skruer dersom det har seg slik at han inviterer din mann og hans eks, men ikke deg, og ikke din eks sin nåværende mann.

:sjokkbla:

Hva er de store ulikhetene mellom deg og din manns eks? Hva sier din mann til dette?

Vel hva er ulikheter? Vi er 2 års forskjell, hun er 2 år yngre enn meg, hun er slank og plettfritt ansikt, jeg er litt overvektig ( 8 kg) og hun er mørkhåret, jeg er blondine. Min mann er ganske irritert på dette. Sier at hvis ikke jeg får komme , kommer ikke noen fra dette huset.

Jeg føler også at du ikke forteller alt om deg selv her som er verd å få vite for å få ett ordentlig overblikk over dette.

Det er ikke så mye å fortelle. Jeg er en normal dame.

Gjest gjest1974
Skrevet

Jeg sendte akkurat en mail til han og svaret jeg fikk var:

Vi kommer aldri til å akseptere deg, du er den andre konen i familien, du kommer alltid på 2.plassen, Ja vi vet at ikke du var skyld i bruddet, ( de hadde vært skilt i 2 år før jeg kom inn i bildet) men du passer ikke inn i familien vår. Det må du bare akseptere.

Så da vet jeg det.

Skrevet

Vet du jeg vet faktisk ikke, det har vært sånn fra dag 1. Fra dag en var det sånn at jeg kom inn i et rom og han gikk. Han overser spørsmål jeg stiller, svarer ikke når jeg snakker til han.

Jeg synes faktisk at din mann bør ta et oppgjør her og gjøre det klart at du er "med på kjøpet". Er det sånn at ingen tør å si noe? Han høres jo ekstremt respektløs ut, ikke bare overfor deg men også overfor sin bror og tidligere svigerinne.

Ville også ha sagt at inntil den mannen er villig til å behandle deg som folk, er han ikke velkommen i ditt hus.

• Liker 2
Gjest gjest1974
Skrevet

Jeg synes faktisk at din mann bør ta et oppgjør her og gjøre det klart at du er "med på kjøpet". Er det sånn at ingen tør å si noe? Han høres jo ekstremt respektløs ut, ikke bare overfor deg men også overfor sin bror og tidligere svigerinne.

Ville også ha sagt at inntil den mannen er villig til å behandle deg som folk, er han ikke velkommen i ditt hus.

Det blir tatt et oppgjør nå om noen dager, de bor noen mil unna oss, sånn 200 mil ca, men de kommer ikke hit før det er ordnet opp.

• Liker 1
Skrevet

Fortell hvordan det går

• Liker 2
Skrevet

:sjokkert:Her må da din mann kutte kontakten også. Og kanskje særlig be ekskona om det samme, hun har vel ingen sterke grunner til å pleie forholdet til sin ekssvoger og hans familie, uten at hennes mann er invitert? Klart dere skal droppe Italia-tur alle sammen. Hvorfor skal en bror invitere sin bror, med EKSKONE på ferie?

Mulig han burde stille med barna i konfirmasjon for søskenbarnas skyld, men eksen hans bør takke pent nei, hun har ingen ting der å gjøre.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Vel hva er ulikheter? Vi er 2 års forskjell, hun er 2 år yngre enn meg, hun er slank og plettfritt ansikt, jeg er litt overvektig ( 8 kg) og hun er mørkhåret, jeg er blondine. Min mann er ganske irritert på dette. Sier at hvis ikke jeg får komme , kommer ikke noen fra dette huset.

Kjempebra at din mann stiller opp for deg, at han ikke er en balleløs type som ikke tør å gi beskjed. Det er vel det eneste du kan be om

Vi kommer aldri til å akseptere deg, du er den andre konen i familien, du kommer alltid på 2.plassen, Ja vi vet at ikke du var skyld i bruddet, ( de hadde vært skilt i 2 år før jeg kom inn i bildet) men du passer ikke inn i familien vår. Det må du bare akseptere.

Så da vet jeg det.

Koko type det der. Ta det som et kompliment at han ikke liker deg.

Det blir tatt et oppgjør nå om noen dager, de bor noen mil unna oss, sånn 200 mil ca, men de kommer ikke hit før det er ordnet opp.

Bravo. Da er jo egentlig saken løst og svogeren din har mistet taket. Nå er alt opp til ham.

Endret av edderkoppdame
  • Liker 1
Skrevet

Så da vet jeg det.

For en j***a drittsekk. Du kan jo bare svare.

"Du er ikke velkommen til vårt hjem heller."

Og så får du be mannen din skaffe deg et par baller og ordne opp i det, eller kutte kontakten med dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en j***a drittsekk. Du kan jo bare svare.

"Du er ikke velkommen til vårt hjem heller."

Og så får du be mannen din skaffe deg et par baller og ordne opp i det, eller kutte kontakten med dem.

Er det mulig? Uten annen begrunnelse enn at du ikke passer inn? Du passer jo inn overfor din mann? Dette er jo så frekt at det ikke er mulig. Da foreslår jeg at du/dere kutter kontakten. Og ferie med slike folk er vel ikke noe å trakte etter? Hvorfor er det viktig for deg at ungene ikke skal gå glipp av en ferie til Italia?

Finn dere andre folk å feriere med, ikke la dette ødelegge livet deres.

Men det er mannen din sitt ansvar å ta dette opp med sin bror. Han har valgt DEG, det skal ikke du straffes for?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Her må mannen ta et aldri så lite oppgjør med familien, hvis dem ikke kan inkludere deg så bør han slutte å komme på sammenkomster!

Ferie kan vel dere bestille en annen plass der dere kan ta med barna og kose dere!

Anonymous poster hash: 7f9ff...fac

Enig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det du helt sikkert vet er hvorfor din mann ikke fra dag en satte sin bror/mannen til sin søster på plass? Altså, en ting er at svoger ikke liker deg. Ok. Litt umodent å faktisk vise det, selvsagt, men noen mennesker liker man ikke. En helt annen er at et voksent menenske lar andre mennesker rake ned på den partneren de har valgt.

Nå, der er det noe galt. Har din mann andre slike dårlige trekk, eller er han ellers en ok mann som bare sliter noe veldig med grensesetting? Evner han stoppe mennesker som bøller med hans barn?

Anonymous poster hash: a0cb0...75c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...