Gå til innhold

Noen her som haiker regelmessig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i Trondheim og reiser ganske ofte til feks Oslo eller Bergen, merker jo at det koster en del og det å reise i buss er ikke akkurat så altfor behagelig.

Har ofte tenkt på muligheten for å haike nedover i stedet, noen her som har prøvd? Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 4a9d8...e50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel ulike sider på facebook for folk som reiser samme veien? :)

Skrevet

Tjasj, jeg har haiket endel opp igjennom ja. Lenge siden nå. det kjipe med å haike ut av en by er jo at det er mange som ikke skal så langt, da lønner det seg evt. å snakke med noen trailersjåfører som kjører langtransport. Eller så kan du ta bussen litt ut av byen til neste kommune og haiker derifra. Husk å stå ved en hovedvei, ha lite verdisaker på deg, gode sko (du orker ikke stå stille lenge, du kan også bli "jaget" bort fra der du står). Og vær beredt på å både møte kjipe og gode mennesker.

Men om du hele tiden reiser fra Trondheim så burde du jo bare være ute i god tid med å kjøpe billetter på lavprisekspressen, du kommer til å bruke mer en 50,-/149,- på en haiketur. Du er også tryggere, selv om det ikke er like farlig å haike her i norge som i endel andre land. Selv om jeg har haiket endel selv så har det mest vært for å rekke noe, eller at jeg har vært heeelt blakk. De lengste turene har vært på 5-6 timer, og har stort sett møtt hyggelige folk -men tar glatt en busstur med bøker og film på pc'n enn å ta sjansen på haiking. Merkelige greier egentlig, nå som jeg er eldre er jeg jo mindre utsatt for dritt -men jeg har blitt mer forsiktig med meg selv.

Å kjøre med noen du "vet" hvem er, altså møter gjennom haikesider på facebook ol. er det nok større sjans for at jeg hadde gjort. Er du student så ville jeg også hengt opp en lapp på campus -er mange nok som kjører hver helg, hjem til samboere, foreldre ol. Kanskje du kan få napp og en fast person å dele bensinpenger og reisetimer med? (Bensinpenger vil uansett koste deg mer enn bussbilletten men..)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...