Gå til innhold

Er du for eller mot røykeloven?

Gjest Elenath

For eller mot røykeloven?  

1 stemme

1. 1. For eller mot røykeloven?

• For
      100
    • Mot
      36
    • Bryr meg ikke
      4
    • Annet
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For røykeloven.

Det var greit der det fantes egne røykerom adskilt fra resten av lokalet, desverre ble ikke den forrige røykeloven fulgt opp slik.

Dessuten er det er fint at den nye loven beskytter de som jobber i serveringsbransjen, og da er egne røykerom uaktuelt uansett.

Som ex.røyker har jeg kviet meg for å gå på byen siste par årene, for når promillen stiger synker terskelen for å ta ett lite trekk omvendt proporsjonalt.

Nå er det derimot fritt frem for flatfylle på byen for meg i helgene igjen!

Takk Høybråten! Jeg går for olympisk imorgen kveld!

:perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mot slik den er nå.På cafe bryr det meg ikke, er ikke så mye der for det første å når jeg er det så spiser jeg.Røken kan jeg ta etter på.Men på byn kunne det vert et røke rom i alle fall.Er ikke kost å gå på byn å drikke å kose seg,å må ut for å ta en røk i 10- når vintern kommer.Kan ikke si det frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Lizbet er FOR!!!!

Og det er vel ikke bare i norge at dette "overformynderiet" i såfall gjelder? Var ikke både Irland og NY før oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For!

Og det er ikkje jakt på røykarar - men etter eit røykfritt arbeidsmiljø.

Eg synest heller ikkje det er overformynderi å hindra at tilsette i praksis blir tvinga til å utsetja seg for skadelege stoff i arbeidstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anneline

Jeg er i grove trekk for den nye røykeloven. Øyner anledningen til å få ned alkoholforbruket her i landet på sikt, for det blir nok mindre omsetning med denne nye loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart for. Tenk så deilig å kunne gå ut uten å svi i øynene pga røykfylte lokaler, eller slippe at klærne lukter røyk - for ikke å snakke om slippe å få bestekjolen brent hull i.... Dessuten, bare tenk på all den passive røykinga vi slipper vi som ikke røyker...

Jeg røyker altså ikke selv, men var storrøyker en gang i tida. Er glad, og stolt over at jeg klarte å slutte! :wink:

KozmicBlues

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

MOT men røyker ikke selv, fint med røykfritt arbeidsmiljø, men litt trist hvis det er røykfritt fordi man ikke lenger har noen jobb og befinner seg på Aetat, tror

det blir skjebnen til mange ansatte i utelivsbransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men jeg synes det er et problem med overformynderiet. Har Norge som stat rett til å bestemme hva det enkelte individ skal gjøre med livet sitt?

Nei... Bare hva du kan gjøre mot andre..

Det er det som er hensikten med de fleste lovene.. å hindre deg i å påføre andre skade..

Røyk alt du vil, men ikke opp i trynet på andre..

Akkurat som du har sex så mye du vil, men der blir du faktisk arrestert om du gjør det på cafe.. er det "overformynderi"? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er i MOT.

Jeg røyker ikke selv lengre, sluttet for 10 år siden. Men jeg er allikevel i mot røykeloven.

Du er altså mot at jeg endelig i en alder av 25 år skal få lov til å begynne å gå ut på byen..

Tusen takk for det.. :(

Betyr ikke det å beskytte de svake noe som helts for deg? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MOT!

i den form den har i dag, vel og merke. ikke overaskende mener jeg at den kunne vært utformet på en måte som ville tilfredstilt alle parter

ambi

:smoke:

Jepp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes man skal beskytte ikke-røykere' date=' men det hadde sikkert gått ann å finne en løsning som "beskytter" de som røyker også. [/quote']

Kè??

Og det gjør de fremdeles!! De må bart tilpasse seg fellesskapets beste.. bittelittegran.. De får ikke lengere lov til fritt å skade barn, allergikere, fremtidige kreftpasienter osv så mye de bare vil.. (stakar.. :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men på byn kunne det vert et røke rom i alle fall.

Slik at alle som er allergiske blir 100 % hindret fra å delta i denne "arenaen"?

Du synes det er viktigere at du får tilfredsstillen en helseskadelig og ekkel uvane i alle rom enn at jeg skal få komme meg ut på byen i det hele tatt? (en smule egoistisk i dag?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
MOT!

Er ikkerøyker,

:evil:

men synes likevel jakten på røykere grenser mot fanatisme

Jakten på røykere??

Ingen som har noen hensikt i å jakte på røykere.. Vi vil bare slippe å bli plaget og få helsen vår ødelagt av andre menneskers rusavhengighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...