AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Jeg og min mann slutta på prevansjon rundt november, men har blitt "prøvere" nå den siste tiden. Det tok laaang tid før han følte seg komfortabel med å være prøver, og jeg har ønska meg barn i flereår. Tror nok det har vært et savn for meg. I mellomtiden har jeg prøvd å fokusere på andre ting. Det har ikke gått så bra alltid, vi har vært en del uenig om temaet. Nå har jeg nylig møtt en mann, gjennom felles hobbyer, som er helt utrolig dyktig, og veldig annereledes enn min mann. Jeg kjenner at det kribler litt når jeg ser han. Ikke fordi han et kjekk eller noe, men han er så god en person. Jeg lurer på om savnet mitt etter å få barn har gjort at jeg har søkt oppmerksomhet og trøst i andre sammenhenger? Nå vil jeg helst bli gravid, sånn at jeg kan igjen fokusere på forholdet til meg og min mann, vise hvor glad jeg er i han. Høres dette urimelig ut?Anonymous poster hash: 5b649...7ac
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 For det første burde du finne ut om du virkelig elsker mannen din og det er han du vil være med. Det høres urimelig ut at du må bli gravid for å fokuserer på forholdet deres igjen. For det andre så setter ett barn forholdet på prøvet og hvis det er sånn du føler allerede før du blir gravid ville jeg tenkt meg om. Anonymous poster hash: 04935...082 5
Teriyaki Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Ikke mat forholdet til denne mannen du er betatt av, det fører bare til at du blir enda mer betatt. Fokuser på å gjøre ting for mannen din, dyrke det gode forholdet, finne på artige ting sammen og øke nærheten. Det er ikke uvanlig å bli betatt av andre i løpet av et forhold, og det er typisk at det skjer hvis man har en litt dårlig periode. Når det er sagt, så er det jo en fordel å ikke være i en dårlig periode når man prøver å få barn. Du burde i alle fall prøve å finne ut om det kun er pga. all ventingen og bitre følelser rundt det som gjør at ikke alt er optimalt i denne prøvetiden, eller om du faktisk har mistet følelser for mannen din, men tvilholder på han fordi du vil ha barn. 2
Gjest bustyvel Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Du bør iallefall ikke bruke graviditet som en "quick fixer" for forholdet... 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Takk for gode innspill. Når dere sier det sånn, så blir jeg veldig usikker, og der skremmer meg. Vi har ikke vært gift lenge, men vært sammen i mange år. Syns det er en vanskelig situasjon. Føler det er det eneste jeg har ønska meg i mange år(barn). Nå blir det kanskje virkelighet (!!), og plutselig teeffer jeg noen som får meg til å tenke på noe annet. Jeg trodde jo ikke det fantes noen andre i verden, og hadde aldri planlagt dette. -tsAnonymous poster hash: 5b649...7ac
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Dumt å ødelegge et forhold med den mannen som dere elsker hverandre - så du får et øye til en annen... Du vet ikke om han vil ha deg? Du vet ikke om dere vil fungere sammen.....osv..... Det skjer av og til i livet med endringer......Vil du ikke jobbe med deres forhold hvis dere har det så godt sammen? :D Anonymous poster hash: 91a35...707
Salmonella Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Takk for gode innspill. Når dere sier det sånn, så blir jeg veldig usikker, og der skremmer meg. Vi har ikke vært gift lenge, men vært sammen i mange år. Syns det er en vanskelig situasjon. Føler det er det eneste jeg har ønska meg i mange år(barn). Nå blir det kanskje virkelighet (!!), og plutselig teeffer jeg noen som får meg til å tenke på noe annet. Jeg trodde jo ikke det fantes noen andre i verden, og hadde aldri planlagt dette. -tsAnonymous poster hash: 5b649...7ac Du, det der kommer til å skje med de aller fleste av oss. Selv om det kan være sterke følelser i sving der og da så er det ikke ensbetydende med at man må bryte forholdet man er i. Det virker for meg som om folk er litt naiv og tror at man aldri kommer til å ha varme følelser om en annen person om man er i et forhold. Klarer man å akseptere at det mest sannsynlig kommer til å skje en gang tror jeg man har ufarliggjort det litt mer og man er mer bevisst på å ikke bli helt irrasjonell når det skjer. Forhold blir ikke bra av seg selv. Man må jobbe og finne tilbake til det som man liker med forholdet og den man er glad i. Som noen andre her sier, ikke dyrk følelsene du har for den andre personen. Aksepter at de er der men ikke gjør noe mer ut av det. Hadde du likt at din mann hadde kastet hele forholdet på sjøen med en gang han fikk litt følelser for noen andre? Du bør iallefall finne tilbake til følelsene dine for mannen din før dere får barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå