Gå til innhold

Drivhus, hvilket?

Nemmera

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe oss et drivhus. Det bør være stort nok til å sitte i, men ikke over 15kvm. Er det noen som har erfaring med drivhus og har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Allergikeren

Det kommer vel litt an på hvor mye planter og sånt du har tenkt å ha inni der også. Min kjære kunne nok lett ha fylt et 30 kvm drivhus til randen med bare planter, potter og diverse utstyr ... :P

Likevel vil jeg si at 8-9 kvm bør være et absolutt minimum når sitteplass(er?) også skal inkluderes. Der vi bodde før, hadde vi et som var rundt 4 kvm, og med romfrekke tomat- og agurkplanter ble det fort trangt om saligheten. Vår daværende nabo hadde et som var rundt 12 kvm, og det var plass til et par stoler samtidig som han hadde et passe utvalg av planter og vekster. Jeg gleder meg til vi får opp et nytt der vi bor nå. :) Da blir det nok så nært 15 kvm som vi kan komme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor du bor. Her jeg bor er det egentlig nesten bare tull å kjøpe noe med mindre enn 10 millimeters plater i. Vil man bare ha ting der fra april/ mai og utover kan man nøye seg med et med 6 mm plater.

Jeg hadde ikke kjøpt noe på mindre enn 12 kvadrat om jeg skulle ha en liten sitteplass der inne også. Min ekssvigermor har et på 10 m2 der hun får plass til en stol og et lite bordi det ene hjørnet, men det er jo fint at det er plass til minst ett menneske til :)

Har forøvrig ikke så mye erfaring med såpass små drivhus, mitt minste var 360 m2 , men nå har jeg bare et tunnelhus med armert plastduk på 18 m2 i påvente av at jeg skal få råd til et hobbyhus som jeg synes er bra nok og det kommer ikke på under 30 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:) menige tenkte mer på om noen har konkrete drivhus å anbefale?:) type/merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Iallefall ikke netthandelen sitt. Det er ikke i glass, men type plastplater som fyker av i høststormene.....

Anonymous poster hash: 366ee...f13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ingen fare;) Skal ikke ha noe billig skrap (nå vet jeg ikke hva det koster på netthandelen, men antar det er et billig-drivhus). Vurderer sterkt Sirius som BoGrønt har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du bruke huset til planter fra tidlig vår og kanskje som vinterlagringsplass er polykarbomat (plast) å anbefale. Det isolerer best. Om det går å sikre godt mot vind vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det skal bære pent også. Og det er nok ikke snakk om noe vinterlagring. Tenker at vi kan ha en liten varmeovn der inne også evt hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt en av bio top modellene fra gartnerteknikk. http://www.gartnerteknikk.no/drivhus/

De er ikke akkurat rimelige, men en av de svært få typene som er verd å investere i her jeg bor.

PDF brosjyre http://gartnerteknikk.no/brosjyre/Drivhus.pdf

Edit: ser at " Vario" også ser grei ut, med valg av dimensjoner på tekkemateriale mm,

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så fine ut ja, men ser ingen priser?

Tror man må be om prisforespørsel, men innbiller meg at det minste koster rundt 19000. Ikke billig, men verd pengene og god kvalitet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, Sirius fra Bogrønt koster vel rundt 22.000 eller noe, det er vel 13-14 kvm. Så da er det vel kanskje litt dyrere dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...