Gå til innhold

Kaloriunderskudd på lavkarbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ny på lavkarbo, men er litt usikker på dette med kcal. Vet at man bare skal telle karbo, men jeg pleier å komme opp i sånn 2000 kcal når jeg spiser til jeg er mett.

Dette er nesten vedlikehold for meg. Vil jeg gå ned på denne måten? Har mistet mye vann, men vil jeg miste fett med å spise 2000 kcal dagen og 20 gram karbo?

Håper noen kan informere meg! Finner lite på nettet!

Anonymous poster hash: 0d469...668
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Er ny på lavkarbo, men er litt usikker på dette med kcal. Vet at man bare skal telle karbo, men jeg pleier å komme opp i sånn 2000 kcal når jeg spiser til jeg er mett. Dette er nesten vedlikehold for meg. Vil jeg gå ned på denne måten? Har mistet mye vann, men vil jeg miste fett med å spise 2000 kcal dagen og 20 gram karbo? Håper noen kan informere meg! Finner lite på nettet! Anonymous poster hash: 0d469...668

Kommer helt an på om du er aktiv. Om du skal ned i vekt så må du i underskudd uansett hva kosthold du velger. Om 2000 kcal er vedlikehold uten trening så vil du gå ned om du trener og inntar samme mengde kcal.

• Liker 1
Skrevet

Er ny på lavkarbo, men er litt usikker på dette med kcal. Vet at man bare skal telle karbo, men jeg pleier å komme opp i sånn 2000 kcal når jeg spiser til jeg er mett.

Dette er nesten vedlikehold for meg. Vil jeg gå ned på denne måten? Har mistet mye vann, men vil jeg miste fett med å spise 2000 kcal dagen og 20 gram karbo?

Håper noen kan informere meg! Finner lite på nettet!

Anonymous poster hash: 0d469...668

Hvorfor teller du kalorier da?

Og hvordan vet du at 2000kcal er det du skal ha for å vedlikeholde vekten? Svaret er at du vet ikke. Så du må nesten bare se. De fleste vil øke energiforbruket av å spise mer proteiner og mer fett samtidig som de kutter karbohydratene.

Infamøse kostdoktorn skrev om akkurat dette nylig: http://www.kostdoktorn.se/en-kalori-ar-inte-en-kalori-inte-ens-nastan

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver meg nå på 1500 kcal og en time trening fire ganger i uka. Etter en måneds tid skal jeg evaluere, og evt tilpasse opplegget. Har fått dette kcalforslaget ved å legge inn mine data på Gillian Michaels nettsider.

Anonymous poster hash: fa037...e49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...