Gå til innhold

Hvor mye alenetid med barna når man har ny partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til alle dere som har barn og har funnet en ny partner/kjæreste. Hvor mye alenetid med barna synes dere det er riktig å ha ?

Jeg har hatt en kjæreste nå i ca. 1 1/2 år, og gikk til å begynne med veldig rolig frem da jeg har en datter på 6 år som er veldig knyttet til sin pappa som var min tidligere samboer. Etter et års tid lot jeg den nye kjæresten min overnatte et par ganger i uka. Noen ganger har det blitt 3-4 ganger ukentlig og da klager min datter fælt og ønsker at hun og jeg skal være alene.

Jeg har alltid hørt på henne når hun sagt dette, og sagt til min kjære at vi i kveld skal sove alene. Men hva er vanlig for folk flest i slike tilfeller? Er det riktig at partner stort sett er med på de fleste aktiviteter, eller er det mer riktig å skille dette 50/50 ?

Jeg leste en annen tråd her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=818855 som ga meg nesten gåsehud når jeg så hvor raskt denne mammaen kastet sin kjæreste på barnet. Jeg kunne like gjerne ha skrevet dette under den tråden, men velger å lage en ny da man i den andre tråden blir for fokusert på hva denne mammaen gjør galt

Anonymous poster hash: 7b783...5dd
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Som skilsmissebarn så kan jeg si at jeg ikke alltid satte pris på å ha den nye kjæresten der. Det var kjekt å ha Mor på egenhånd, og spesielt noen dager var det større behov. Jeg følte meg lett oversett når hun var med den nye kjæresten og det var ikke alltid like komfertabelt å vite at han var i huset hele veien. Men det gikk seg til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på det samme egentlig...Jenta mi er nå 7år og vært alene med henne siden hun var 9mnd gammel. Hun har samvær med pappaen sin annenhver helg. Jeg har hatt kjæreste i 1 1/2år. Han er mest her den uka hvor han ikke har barna sine.

Anonymous poster hash: b2dc8...f99
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det må finnes en mellomting. Skal dere aldri kunne flytte sammen da TS, fordi barnet ditt vil ha deg alene i sengen? Skal dere aldri leve som en vanlig familie? Hva hvis dere får barn da?

Og sover dere fast sammen nå når hun er så stor? Isåfall tror jeg du gjør henne en bjørnetjeneste på mange måter. Og det er klart hun ikke ønsker besøk av din kjære hvis det kun er da hun må sove alene.

Jeg tror ofte man som aleneforelder/samværsforelder finner seg i mye mer enn man ville gjort hvis mor/far var sammen. Og ofte tror jeg dette også kan bunne i at mor/far selv ønsker kontakt.

Lykke til da TS :-) Det går seg nok til skal du se :-)

Anonymous poster hash: 6acf6...cb6

• Liker 2
Skrevet

barn trenger tid - mange også lang tid. Det du opplever der TS er helt normalt. Jeg synes det ser ut som om du har gått forsiktig frem, men kanskje ikke datteren din føler det samme og trenger enda mer tid. Det er hennes behov som uansett skal settes foran dine egne. Hvis hun synes det var greit med et par ganger i uka, synes jeg du skal holde på det inntil videre. Ellers er det veldig viktig at du og datteren din gjør ting bare dere to - også på kvelder hvor du normalt ønsker å ha kjæresten der

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på det samme egentlig...Jenta mi er nå 7år og vært alene med henne siden hun var 9mnd gammel. Hun har samvær med pappaen sin annenhver helg. Jeg har hatt kjæreste i 1 1/2år. Han er mest her den uka hvor han ikke har barna sine.

TS her. Ligger han over hos dere også ?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ligger han over hos dere også ?

Ja, han overnatter. Datteren min tar det fint og synes det er koselig. Men nå får hun mange dager alene med meg i tillegg så vet ikke om det er derfor hun tar det så fint.

Skrevet

Svaret er egentlig enkelt - så mye som barnet føler for selv inntil kjæresten har blitt naturlig integrert i forholdet uten å stille mere spørsmål om hvorfor han er der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...