Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld/natt!

Jeg skal gå på skole til høsten og er litt nysgjerrig på hvor mye jeg kommer til å få av lån og stipend. Jeg jobber foreløbig og tenkte å fortsette å jobbe i helger og ferier når jeg har begynt på skolen. Jeg bor på et greit dyrt sted hvor leien er på 5000 og strøm/internett blir på rundt 1400, så altså 6400 til sammen. Noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går utifra at det er snakk om høyere utdanning? Alle får det samme dersom man søker fullt lån og stipend, som er ca 7800 i måneden. Og ca 19 000 i august og januar.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går utifra at det er snakk om høyere utdanning? Alle får det samme dersom man søker fullt lån og stipend, som er ca 7800 i måneden. Og ca 19 000 i august og januar.

Høyere utdanning, ja. Jeg kan få det samme som andre selv om jeg har jobb?

Gjest tinbjo1
Skrevet

7040 i mnd.

Og maks 15 000 i året.

Skrevet

Ja.. 15 000 hørtes litt vel lite ut :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Høyere utdanning, ja. Jeg kan få det samme som andre selv om jeg har jobb?

Det kommer an på hvor mye du tjener. Info om dette finner du lett på Lånekassens nettsider.

Anonymous poster hash: 0ab66...3cd

Skrevet

Det kommer an på hvor mye du tjener. Info om dette finner du lett på Lånekassens nettsider.

Anonymous poster hash: 0ab66...3cd

Leita litt, men Støttekalkulatoren ville ikke gjøre som jeg ba den om :trist: Trykte inn all informasjon og når jeg trykte "Regn ut" så kom jeg bare til forsiden igjen..

Gjest Naria
Skrevet

Alle for fullt lån uavhengig av inntekt og formue, men dersom du tjener for mye vil du få omgjort mindre av lånet til stipend etter at eksamen er bestått. Disse inntektsgrensene finner du mye informasjon om på Lånekassens hjemmesider.

Gjest constance90
Skrevet

Det er og annpå skolen du går på. Jeg mottar 45000kr i august og januar + 7000 ca de andre månedene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er og annpå skolen du går på. Jeg mottar 45000kr i august og januar + 7000 ca de andre månedene.

Det er vel fordi du får skolepenger.

Anonymous poster hash: d2247...d92

Gjest constance90
Skrevet

Det er vel fordi du får skolepenger.

Anonymous poster hash: d2247...d92

Ja selvfølgelig. Men sitter igjen med 10'. Så det blir ikke så mye ekstra.

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel 7080 kr som alle oss andre. Med mindre du har høy inntekt eller mye penger på konto.

Anonymous poster hash: bdaaf...6ad
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel 7080 kr som alle oss andre. Med mindre du har høy inntekt eller mye penger på konto.

Anonymous poster hash: bdaaf...6ad

Man får samme lån uavhengig av hva man har av sparepenger og ekstrajobb. Det er når lån skal omgjøres til stipend at dette vil ha noe å si.

Anonymous poster hash: e3b3a...0e2

AnonymBruker
Skrevet

Her er satsene for neste skoleår: http://www.lanekassen.no/aktuell-kundeinformasjon/stipend-og-lan/Nye-satsar-for-tildeling-av-lan-og-stipend/

Basisstøtten er den samme uansett om du har jobb ved siden av eller ikke, men inntekt og formue avgjør hvor mye som eventuelt blir gjort om til stipend etter at likning og eksamensresultater er sjekka (gjelder kun for de som ikke bor sammen med foreldrene sine).

Anonymous poster hash: efd20...30e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7080 ikke 7800.

Anonymous poster hash: 78f91...400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...