AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Det er ekstremt normalt å drikke en flaske brus i hverdagen har jeg fått med meg etter å ha jobbet i en matbutikk. Noe jeg selv ikke gjør, men har veldig lyst til å drikke 2 kopper vaniljesaus om dagen.. Er dette fryktelig skadelig? Er det mye mer/mindre/like mye skadelig som å drikke en halv liter cola?Anonymous poster hash: 2881a...602
Gjest constance90 Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Det er vel mer sukker og kcal i vaniljesaus. Sukkeret etser også tennene. Cola etser definitivt mest. Jeg vet ikke hvor mye kcal det er i begge to men det er vel den enkleste måten å se på hva som er mest usunt. Men jeg ville selv tippet vaniljesausen pga mengden sukker og melkeprodukt. 1
Gjest crazycatlady Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Vaniljesaus er nok verst ja. Masse fett i tillegg til sukkeret. Høres dessuten kvalmt ut å drikke vaniljesaus. Cola derimot, nammmmmm! Men prøver å holde det til kun helgen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Per 100g vaniljesaus er det 149 kalorier, 9,8g tilsatt sukker, 8,5g fett (5,2g mettet fett). Det vil si at det er litt mindre sukker enn det er i god morgen yoghurtene. Tilbereder du vaniljesausen av puver, er det mindre fett og sukker. I cola brus er det er det 42 kalorier per 100g og 10,6g sukker. Det er altså mer sukker i brus enn vaniljesaus, brus har heller ingen næringsstofer, det finner du litt av i vaniljesaus ettersom det er et melkebasert produkt Anonymous poster hash: aec57...38d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå