AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Jeg og kjæresten min sitter å har det helt fint helt inntil hun finner ut at jeg har skiftet passord på mobilen, og da går hun bare å legger seg i senga. Spør hvorfor i faen hun reagerer sånn, når hun har gjort det samme selv, både når det gjelder mobilen og facebook. Hun svarer at dette bare beviser at jeg ikke er til å stole på, og ødelegger alt! Jeg og hun hadde en avtale om at så lenge hun kan få ha facebook så ska jeg ha tilgang til den, og det var greit (grunnen til at jeg ville ha tilgang til den var fordi en fyr hun har en historie med snakker til henne hele tiden bare for å lage kvalme). Dette endra seg fort etter at jeg svarte noen randomme folk som skulle kjøpe noe av meg på hennes facebook (vi la ut ting for salg der fra hennes, siden jeg ikke har facebook selv) , fordi jeg tydeligvis invaderte privatlivet hennes eller noe, og ikke hadde noe rett til det. Men jeg gjorde det kun fordi hun var på jobb og ikke hadde anledning selv til å svare, og det hastet (de folka kunne ikke komme til avtalt tid likevel, og hvis de ikke kunne komme før så kunne de ikke komme før dagen etter, og det passet veldig dårlig for oss da vi skulle dra bort dagen etter). Så hun går og endrer passord både på facebook og mobilen, senere får jeg vite passord på mobilen men ikke facebook. Går en stund igjen og noe tull skjer, så endrer hun passord på nytt, og siden har jeg ikke fått vite den. Ved nærmere ettertanke syns jeg dette ikke var noe særlig, så bestemte meg for å endre selv, siden jeg er sånn at enten ska ting være likt eller så går det ikke. Og da reagerer hun med å legge seg i senga som sagt! Vi sier ikke mye til hverandre og hun går for å se på tv mens jeg ligger i senga, etter en stund går jeg og skrur av lyset i stua og ber henne dempe tv'en litt (vi har sovealkove uten dør så hører tv'n godt og lys plager meg når jeg ska sove), hun reagerer ikke! Skrur da av lyden selv, så sier hun at hun ikke hører det de sier og skrur den på igjen (enda høyere enn før). Jeg blir jævlig irritert (da jeg har sagt til henne at jeg er jævlig sliten og trøtt flere ganger siden hun kom hjem fra jobb) , og skrur av tv'en helt. Hun reagerer med å kalle meg respekløs og andre ting. Så spør jeg henne; "Hvorfor er det sånn at mens jeg sitter å spiser sent på kvelden så kan du bare skru av lyset så det blir helt mørkt og gå å legge deg uten og si noe som helst, og reagerer når jeg skrur på lyset igjen. Mens når jeg gjør noe lignende, så er det helt uaktuelt og jeg er respektløs?" Hun svarer med at klokken var da tolv på natta og at nå var den bare halv 11, og at hun måtte på jobb tidlig og ville sove. Og at i det huset her (hele huset der vi leier en liten leilighet) så er det sånn at man ikke trenger å være stille før kl. 11 på kvelden, siden det står i kontrakta. Jeg svarer at det gir jeg faen i og at når jeg er så trøtt så vil jeg sove, og da har hun plutselig ikke noe mer å si på det og bare sier "Jaja, da varte vi bare xx måneder sammen da". Jeg merker jeg ikke klarer slikt piss lenger, og begynner å gi faen i alt.. Er det meg det feiler noe?? Sorry for at dette kanskje ble litt langt. Takker for svar! Anonymous poster hash: 7bbca...05e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Nei, hun har vært urimelig på alle punkter. Anonymous poster hash: 54c13...5ee 9
Jolene Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Synes ikke dette hørtes ut til å være noe sunt forhold, verken for deg eller henne. 17
Leonia Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Høres ut som om dere må snakke skikkelig ut sammen. Rolig, uten å kjefte på hverandre. Ta dere god tid til å både lytte, snakke og forklare hvordan dere egentlig har det. Og hva som kan gjøres for at dere får det bedre begge to. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Synes ikke dette hørtes ut til å være noe sunt forhold, verken for deg eller henne. Hvorfor ikke? Kan du vennligst begrunne svaret litt? "Leonia i dag, 22:47 Høres ut som om dere må snakke skikkelig ut sammen. Rolig, uten å kjefte på hverandre. Ta dere god tid til å både lytte, snakke og forklare hvordan dere egentlig har det. Og hva som kan gjøres for at dere får det bedre begge to." Vi har ofte prøvd å snakke ordentlig sammen, men nytter ikke. Sånn det virker så kan hun gjøre det hun vil, når hun vil, mens jeg må bukke for hennes regler om diverse som hun ikke engang følger selv!! Hvor er logikken?? ;sAnonymous poster hash: 7bbca...05e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Hvorfor ikke? Kan du vennligst begrunne svaret litt? "Leonia i dag, 22:47 Høres ut som om dere må snakke skikkelig ut sammen. Rolig, uten å kjefte på hverandre. Ta dere god tid til å både lytte, snakke og forklare hvordan dere egentlig har det. Og hva som kan gjøres for at dere får det bedre begge to." Vi har ofte prøvd å snakke ordentlig sammen, men nytter ikke. Sånn det virker så kan hun gjøre det hun vil, når hun vil, mens jeg må bukke for hennes regler om diverse som hun ikke engang følger selv!! Hvor er logikken?? ;sAnonymous poster hash: 7bbca...05e Hvorfor ikke? Kan du vennligst begrunne svaret litt? "Leonia i dag, 22:47 Høres ut som om dere må snakke skikkelig ut sammen. Rolig, uten å kjefte på hverandre. Ta dere god tid til å både lytte, snakke og forklare hvordan dere egentlig har det. Og hva som kan gjøres for at dere får det bedre begge to." Vi har ofte prøvd å snakke ordentlig sammen, men nytter ikke. Sånn det virker så kan hun gjøre det hun vil, når hun vil, mens jeg må bukke for hennes regler om diverse som hun ikke engang følger selv!! Hvor er logikken?? ;sAnonymous poster hash: 7bbca...05e Les det du har skrevet, så skjønner du nok hvorfor. Anonymous poster hash: 21e62...a4e 4
roberta Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Jeg får en følelse av at dere begge er litt "rare". Bl.a pga det du skriver at hun får "lov" til å ha facebook kun sålenge du har tilgang til den ... 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Les det du har skrevet, så skjønner du nok hvorfor. Anonymous poster hash: 21e62...a4e Skjønner jo på en måte hvorfor. Men hvordan kan jeg få henne til å skjønne at for å ha en balanse, ha det fint og være lykkelige, så må ting være likt oss imellom? Anonymous poster hash: 7bbca...05e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Jeg får en følelse av at dere begge er litt "rare". Bl.a pga det du skriver at hun får "lov" til å ha facebook kun sålenge du har tilgang til den ... Mulig vi begge er litt "rare" , men vi har litt problemmer med å stole på hverandre siden begge har gjort dumme ting iløpet av forholdet vårt før. Og jeg liker ikke helt at en hun har knulla med før meg sender henne mld på facebook ofte og spør om de ska finne på noe (som å se film sammen, kjøre litt rundt osv osv ( noe som helt klart er hint fra han at han vil ha sex med henne igjen, som hun ikke skjønner selv tror jeg )) , så da vil jeg gjerne ha oversikt over hva han egentlig skriver til henne. Kan du forstå det? Anonymous poster hash: 7bbca...05e 1
Gjest Blomsterert Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Så mye piss det går an å krangle om! Det underliggende er total mangel på tillit til hverandre. Spørsmålet er om noen av dere er modne nok til å jobbe med det.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 Så mye piss det går an å krangle om! Det underliggende er total mangel på tillit til hverandre. Spørsmålet er om noen av dere er modne nok til å jobbe med det. Ja, man kan vel finne på det meste å krangle om kan du si. Jeg jobber med det, og gir alt, hun gjør noe jeg føler er minimalt. Jeg har endra meg totalt fra åssen jeg pleide å være før, hun har ikke endra seg i det hele tatt. Jeg prøver å si til henne at hun må be han fyren slutte å snakke til henne og dra seg langt vekk.. Hun svarer "Nei, jeg kan ikke det, for jeg vil ikke ha noen uvenner/fiender" . Tar mao ikke hensyn til meg og hva jeg føler, når jeg prøver alt jeg kan å ta hensyn til henne og det hun føler om alt mulig! Da blir aldri ting bra når det er sånn.. Anonymous poster hash: 7bbca...05e
Noteknekk Skrevet 12. mars 2014 #12 Skrevet 12. mars 2014 Mulig vi begge er litt "rare" , men vi har litt problemmer med å stole på hverandre siden begge har gjort dumme ting iløpet av forholdet vårt før. Og jeg liker ikke helt at en hun har knulla med før meg sender henne mld på facebook ofte og spør om de ska finne på noe (som å se film sammen, kjøre litt rundt osv osv ( noe som helt klart er hint fra han at han vil ha sex med henne igjen, som hun ikke skjønner selv tror jeg )) , så da vil jeg gjerne ha oversikt over hva han egentlig skriver til henne. Kan du forstå det? Anonymous poster hash: 7bbca...05e Ikke jeg som spurte, men jeg kan ikke forstå det. Hvis det er sånn at dere ikke klarer å stole på hverandre så hadde ikke jeg sett noen grunn til å bli værende i et slikt forhold. Tillit er en viktig faktor, og bør være på plass for at et forhold skal fungere. Der samme med respekt og det virker ikke som at dere har noe særlig av noen av delene. Jeg skjønner at du synes at det er ubehagelig at denne fyren skriver til henne, men du må jo kunne stole på henne i at hun ikke gjør noe ut av forespørselene hans, og heller ber han slutte med dem, istedet for å måtte kontrollere at hun ikke gjør noe feil. Det høres ikke sunt ut for noen av dere. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 12. mars 2014 #13 Skrevet 12. mars 2014 Det virker ikke som hun er villig til å gjøre så mye for forholdet deres? Så da må du nesten vurdere det. Som det er nå, slites du/dere ut av krangling om alt og ingenting. Vis henne tråden her, og se om hun vil snakke seriøst om dere.
Gamerfrue Skrevet 12. mars 2014 #14 Skrevet 12. mars 2014 (endret) mennesker som lager regler for andre slik det passer dem i øyeblikket for så å tøye grensene til de samme reglene når det igjen passer dem har jeg ingenting til overs for. En gylden regel når det kommer til det å skulle sove har for min del vært at "den som legger seg har rett", enten det har vært meg, søsken, venner eller kjæreste. Dvs at man tar hensyn til den som er trøtt og vil legge seg: ikke nødvendigvis å skru av alle lys eller måtte legge seg samtidig, men i hvert fall skru ned lyd på ting, være stille osv. Hun har jo data, så hun kan jo se programmer videre der med hodetelefoner. Det hørtes veldig slitsomt ut slik dere har det, for det skaper en stor følelse av urettferdighet istedenfor at dere skaper en følelse av å ta vare på hverandre og det gjør jo bare at man får mindre toleranse for det den andre foretar seg, blir lettere irritert,og skaper dårlig stemning i hjemmet - det er jo ingen som vil komme den andre i møte når man ikke selv blir tatt hensyn til, og akkurat her synes jeg hun tar fryktelig lite hensyn til deg. Har heller ingen respekt for folk som bruker det å slå opp som en manipuleringsteknikk for å vinne diskusjoner. (tenker på kommentaren om hvor lenge dere varte) Er dette virkelig et forhold som er verdt å kjempe for..? Endret 12. mars 2014 av Gamerfrue 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #15 Skrevet 12. mars 2014 Ikke jeg som spurte, men jeg kan ikke forstå det. Hvis det er sånn at dere ikke klarer å stole på hverandre så hadde ikke jeg sett noen grunn til å bli værende i et slikt forhold. Tillit er en viktig faktor, og bør være på plass for at et forhold skal fungere. Der samme med respekt og det virker ikke som at dere har noe særlig av noen av delene. Jeg skjønner at du synes at det er ubehagelig at denne fyren skriver til henne, men du må jo kunne stole på henne i at hun ikke gjør noe ut av forespørselene hans, og heller ber han slutte med dem, istedet for å måtte kontrollere at hun ikke gjør noe feil. Det høres ikke sunt ut for noen av dere. Vet at tillit og respekt er veldig viktig i et fohold for at ting skal fungere. Jeg blir værende fordi jeg gjerne vil kunne stole på henne igjen, fordi jeg elsker henne, og hun er den første jenta jeg noen gang har elsket og er min første kjæreste. Men jeg føler ikke jeg kan det når hun gjør det motsatte av det du sier om å avslå forespørslene hans, men istedet går med på å "finne på noe en dag". Og til meg sier hun at hun bare gjattet med og at hun sier det fordi hun ikke vil ha noen uvenner/fiender. Hvorfor ta hensyn til han og ikke meg istedet, og bare be han gi faen i å snakke med henne mer og at hun ikke er interessert i noe som helst som han foreslår?? Anonymous poster hash: 7bbca...05e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #16 Skrevet 12. mars 2014 Det virker ikke som hun er villig til å gjøre så mye for forholdet deres? Så da må du nesten vurdere det. Som det er nå, slites du/dere ut av krangling om alt og ingenting. Vis henne tråden her, og se om hun vil snakke seriøst om dere. Det virker ikke sånn for meg heller, desverre. Jeg sliter med all denne urettferdigheten, måten hun får meg ned på for ting jeg har gjort galt i forholdet før, når hun har gjort ting selv også. Og når jeg da sier hun også har gjort ting, sier hun enten; "Nå snakker vi om deg, ikke meg" , eller "Det du har gjort er mye verre" , og hun har egentlig gjort ting som er så og si like ille. Vurderer å bare bli ferdig med alt, men jeg klarer ikke å gjennomføre det for jeg blir hindra av følelser ;sAnonymous poster hash: 7bbca...05e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #17 Skrevet 12. mars 2014 mennesker som lager regler for andre slik det passer dem i øyeblikket for så å tøye grensene til de samme reglene når det igjen passer dem har jeg ingenting til overs for. En gylden regel når det kommer til det å skulle sove har for min del vært at "den som legger seg har rett", enten det har vært meg, søsken, venner eller kjæreste. Dvs at man tar hensyn til den som er trøtt og vil legge seg: ikke nødvendigvis å skru av alle lys eller måtte legge seg samtidig, men i hvert fall skru ned lyd på ting, være stille osv. Hun har jo data, så hun kan jo se programmer videre der med hodetelefoner. Det hørtes veldig slitsomt ut slik dere har det, for det skaper en stor følelse av urettferdighet istedenfor at dere skaper en følelse av å ta vare på hverandre og det gjør jo bare at man får mindre toleranse for det den andre foretar seg, blir lettere irritert,og skaper dårlig stemning i hjemmet - det er jo ingen som vil komme den andre i møte når man ikke selv blir tatt hensyn til, og akkurat her synes jeg hun tar fryktelig lite hensyn til deg. Har heller ingen respekt for folk som bruker det å slå opp som en manipuleringsteknikk for å vinne diskusjoner. (tenker på kommentaren om hvor lenge dere varte) Er dette virkelig et forhold som er verdt å kjempe for..? Jeg begynner å få lite til overs for "sånne" selv. Tenker akkurat det samme som du, den som ska legge seg har "rett" . Derfor er det sånn at hver gang hun legger seg, legger jeg meg også (selv om jeg ikke skulle være trøtt) , bare for å ikke bråke sånn at hun våkner og ikke får sove igjen (hun har en greie at dersom hun først våkner eller ikke sovner helt fordi jeg bråker eller noe, så våkner hun helt og klarer ikke sove mer). Så skjønner da ikke hvorfor hun tar så lite hensyn tilbake? Når jeg tar opp ting som det her så bare snakker hun seg bort uten å egentlig svare på noe av det jeg spør om.. Det er det jeg spør meg selv om også, men klarer som nevnt over ikke å avslutte pga følelser.. Det har vært sånn her så jævlig lenge, og jeg går alltid å "lurer" meg selv og tenker at en dag så kommer alt til å være "perfekt" og vi kommer til å bare være lykkelige.. Men den dagen kommer aldri til å komme, virker det som Anonymous poster hash: 7bbca...05e
Gamerfrue Skrevet 12. mars 2014 #18 Skrevet 12. mars 2014 Jeg begynner å få lite til overs for "sånne" selv. Tenker akkurat det samme som du, den som ska legge seg har "rett" . Derfor er det sånn at hver gang hun legger seg, legger jeg meg også (selv om jeg ikke skulle være trøtt) , bare for å ikke bråke sånn at hun våkner og ikke får sove igjen (hun har en greie at dersom hun først våkner eller ikke sovner helt fordi jeg bråker eller noe, så våkner hun helt og klarer ikke sove mer). Så skjønner da ikke hvorfor hun tar så lite hensyn tilbake? Når jeg tar opp ting som det her så bare snakker hun seg bort uten å egentlig svare på noe av det jeg spør om.. Det er det jeg spør meg selv om også, men klarer som nevnt over ikke å avslutte pga følelser.. Det har vært sånn her så jævlig lenge, og jeg går alltid å "lurer" meg selv og tenker at en dag så kommer alt til å være "perfekt" og vi kommer til å bare være lykkelige.. Men den dagen kommer aldri til å komme, virker det som Anonymous poster hash: 7bbca...05e Nei min venn, vet du - det å gå rundt og vente på at partner skal forandre seg er virkelig det verste grunnlaget for et forhold! Det kommer mest sannsynlig ikke til å bli bedre uten innsats, så du får sette deg ned med henne og ta en skikkelig prat om det - fortell henne det du har sagt i denne tråden, og gi konkrete eksempler på situasjoner der hun ikke har tatt hensyn til deg, og spør henne om hun er villig til å jobbe og gjøre en ekstra innsats for at det skal fungere for dere to. Hvis hun ignorerer det du sier, blir sint, nekter å snakke om det, eller svaret hennes rett og slett er "nei", så vet du jo hvor dere står, og da kan du rett og slett komme deg videre i livet. Men skjønner at det er skikkelig vanskelig også selvfølgelig, man vil jo prøve ALT annet før man kommer til punktet der man føler det eneste valget er å slå opp, men akkurat slik du beskriver ting hørtes virkelig ut som et trangt forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #19 Skrevet 13. mars 2014 Men jeg har jo forandra på så mye ved meg selv som har vært negativt, hvorfor kan ikke bare hun gjøre det også? Noen ganger så lover hun at hun ska forandre på hennes negative sider, bli flinkere til å ta hensyn til meg, men så fort jeg gjør en liten ting som er egentlig bare en bagatell (men som hun ser på som noe stort) , så er alt det hun har sagt glemt og helvete igang.. Hun klager ofte på at jeg er så usikker av meg (var ikke dette før jeg ble sammen med henne, men blitt det i ettertid når jeg ikke aner hvor jeg har henne og hva neste ting kan bli som kan utløse helvete) , og ber meg være mer sikker og bestemt.. Går en ukes tid kanskje og vi har det ganske bra (blir mer sikker på meg selv og henne, og mer bestemt) , så går hun og river meg ned igjen.. Har hatt dårlig selvtillit fra før jeg møtte henne, men har enda dårligere nå da hun klarer å få meg til å tro jeg ikke er verdt en dritt , ved å kalle meg opp alt mulig og si at alt er min feil.. Hun bygger meg opp en stund, jeg får det mye bedre meg meg selv, for så å rive meg enda lenger ned enn det jeg noen gang har vært før.. Sånn er det hele tiden, og det er så jævlig dårlig gjort : ( Sagt til henne at jeg snart ikke klarer å takle mer alt hun gjør mot meg, men nytter ikke, for alt er min feil.. Er forståelsesfull noen ganger der og da, for så et par dager senere gjøre det samme igjen.. Huuuff!! Anonymous poster hash: 7bbca...05e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #20 Skrevet 13. mars 2014 Hahaha, gratulerer! Du overtok visst eksen min! :D Får se hvor lenge du holder - bedre blir det ikke! Anonymous poster hash: 682a3...869 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå