AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Er første gangsmor og midt i første bhg år. Har vært forskånet for mye. Nå tror vi omgangssyken har ankommet....det rare er at barnet ikke har diaré eller feber, og kun har kastet opp på natten. 2 ganger i går natt, og 2x så langt i kveld. Jeg får ikke vsove når snupp er dårlig, til det er jeg for bekymret. Mann er på jobb reise dennw uka, så mor er i gang med døgn 2uten søvn.....kan et barn kaste opp så sjelden og likevel ha omgangssyke?Anonymous poster hash: 480b3...63e
Miss moneypenny Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg tror det, men jeg kan ta feil. Mine barn har heller ikke hatt diaré eller feber ved antatt omgangssyke. Hvordan er formen ellers? Får barnet i seg drikke? Mine spiser saftis når de er syke når ingenting glir ned er bleiene våte?
SummerJoy Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Ja, mine har til og med hatt omgangssyke hvor de bare har kastet opp 1 gang. Men da har de hatt feber i tillegg. Det kan jo være noe hun har spist også... Du trenger ikke være bekymret. Går nok over snart
Medusa13 Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Dette må du nok igjennom gang på gang Ja det er ikke unaturlig. Så lenge den generelle formen er god og du sørger for nok drikke og ligge slik at du merker at ungen kaster opp så går nok dette bra. Man har jo alltid redsel at de skal kaste opp å bli kvalt av sitt eget oppkast og slike ting og sover aldri rolig
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Dette må du nok igjennom gang på gang Ja det er ikke unaturlig. Så lenge den generelle formen er god og du sørger for nok drikke og ligge slik at du merker at ungen kaster opp så går nok dette bra. Man har jo alltid redsel at de skal kaste opp å bli kvalt av sitt eget oppkast og slike ting og sover aldri rolig Nei, man skal ikke "alltid ha redsel for at barnet blir kvalt av sitt eget oppkast". Det skjer ikke, - det kommer ut. Tenk på hvor mange barnehagebarn med omgangssyke det finnes i Norge hvert år! Hvor mange av disse dør av omgangssyke som følge av kvelning av sitt eget oppkast??? Det er mer sannsynlig at du krasjer og dør på vei til barnehagen. Jeg håper virkelig at du kan legg deg og sov uten å tenke slike tanker! Hilsen en fembarnsmor som har kommet ut av tellingen med omgangssyke i hus. Anonymous poster hash: d70d8...45f 2
SurSilden Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Her kastet guttungen opp i 1 uke.. Av og til flere ganger om dagen også var det stopp en dag. Så var det igjen...
Ciara Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Usj, omgangssyke er grusomt. Når er det høysesongen pleier å være over?
Tante-Sofie Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Dersom du i fullt alvor blir så bekymret at du ikke får sove på 2 døgn når barnet ditt har mild omgangssyke, høres det ganske hemmende ut? Det du beskriver er virkelig ingenting å bekymre seg for, det er en helt normal del av å ha barn. Dessverre, siden det er én av de verste sidene ved det. Det er helt normalt å kaste opp flere ganger med lange mellomrom, det er derfor man skal vente 48 timer etter siste runde med å sende i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå