Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest linsina
Skrevet

Lurer på om deres menn hjelper til med vasking og rydding på lik linje som dete selv? Eller gjør du mest og han svært lite i hjemmet??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han "hjelper ikke til" nei, det impliserer at det egentlig er min jobb.

Litt vanskelig å si hvem av oss som gjør mest. Jeg liker å ta rydding og rengjøring oftere, så hvis du teller antall ganger gjør nok jeg mest. Men når han først gjør det er han grundigere enn meg, så sånn sett er han flinkest.

Anonymous poster hash: 4bd65...bb1
  • Liker 9
Skrevet

"Hjelper til" :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

han gjør faktisk mer enn meg.

Anonymous poster hash: 506d5...69c
Skrevet

Min tørker støv jevnlig, vasker badet og vasker gulv.

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme hos oss gjør mannen (meg) mest ,siden hun jobber mest. Jeg er student. Hun jobber. Lager all mat, handler, vasker 90% av alle klær til hele familien og rydder. ungene har arbeidsoppgaver. Kona gjør minst men tar i et tak innimellom. Nå skal jeg snart ut i 100% jobb. Da blir det andre boller :)

Syns jeg hun fortjener straff så tar jeg det ut på soverommet - der bestemmer jeg alt ! :)

Anonymous poster hash: 483b5...92d
Skrevet

kjæresten min er dritgod til å støvsuge og vaske, og er skikkelig nøye! :laugh: har rett og slett vært råheldig! Matlaginga er det stort sett jeg som står for, men på vaskinga er vi likestilte. :)

Gjest linsina
Skrevet

Jeg gjør stort sett alt selv :( huff... Orker ikke det så lenge tror jeg

AnonymBruker
Skrevet

Er vel mer jeg som "hjelper til"...

Men vi har egentlig en grei deling. Han gjør mer hverdagsting som å rydde, vaske klær, lage middag, støvsuge. Så tar jeg mer helgevasken siden han er støvblind.

Fungerer fint, at det blir slik har med arbeidstid å gjøre, jeg er mye borte fra morgen til kveld, om det endres endres nok arb.fordelingen og til det som blir mest funksjonelt og tidsbesparende for oss begge.

Anonymous poster hash: 49bbc...6a4

AnonymBruker
Skrevet

Skal vi se..

1. forhold: Han vasket og ryddet, noen ganger delte vi jobbene andre ganger tok den som ville det ansvaret. Jeg var hjemme med barn i noen år, og da tok jeg det meste. Han var norsk.

2. forhold: Han vasket og ryddet, det samme gjorde jeg. Han var afrikaner og likte å ha det rent slik som jeg. Men, han kunne slurve hvis han var lei.

Anonymous poster hash: a9e21...de7
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre her sier: Ingenting som heter "hjelpe til", det er like mye hans ansvar som mitt. Her deler vi ca 50/50.

Jeg skjønner meg ikke på kvinner som orker å jobber for mannen.

Anonymous poster hash: 9e2b4...4dc
  • Liker 2
Skrevet

Han er den mest ryddige av oss... Han rydder mye, lager mat og tørker støv. Jeg rydder, støvsuger/vasker gulv og vasker klær. Jeg tar mesteparten av det som har med ungene å gjøre (bading, klær lekser matpakke etc) men nå jobber jeg også mindre enn han...

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss liker husvask. Jeg var den som endte opp med å ta jobben, hver gang. Livet ble så mye lettere etter at vi fikk oss vaskehjelp.

Anonymous poster hash: a05a1...1dc

Skrevet

Den som skal gå på mine gulv har ikke annet valg enn å vaske møkka etter seg også. Svaret "var" ja. Han hjalp ikke til, men han tok sin del av felles oppgaver. Jeg liker ikke å kalle det "å hjelpe til" for det er åpenbart en selvstendig oppgave for voksne personer som bor i sammen

Skrevet

Jeg er ryddigere enn han, men begge vasker. Han har hovedansvaret for klesvask (jeg får "ikke lov" å vaske tøy siden jeg hiver alt på 40 gr, ifølge han, og han har nok i bakhodet den gangen en ulllgenser ved et uhell havnet sammen med vanlig farget...den krympet til barnestr...)

Når jeg jobber mye og er sliten tar han det meste. Jeg har heller dager jeg overrasker, ved å shine huset fullstendig fra topp til tå. Om jeg da disker opp med middag på bordet i tillegg fins det ingen lykkeligere mann i verden... ;)

Skrevet

I mine forhold har renhold vært ganske jevnt fordelt. Vi har valgt ansvarsområder som vi trives best med.

Jeg for eksempel hater klessvask, men jeg tar gjerne mat oppvasken. Jeg hater å støvsuge, men jeg kan godt vaske badet. osv osv

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er vanskelig å si hvem som gjør mest, da vi tar ansvar for ulike oppgaver.

Han tar ut vanlig søppel, jeg håndterer papp og glass/metall (som må kjøres til miljøstasjonen).

Jeg vasker kjøkkenet og gangen, han vasker badet.

Jeg vasker klærne, han handler mye av maten (jobber i samme bygg som en kiwibutikk), men vi skriver handleliste sammen (dvs den ligger på benken og er under kontinuerlig utfylling)

Han bryter om vinteren, jeg klipper gress om sommeren (ette er store jobbber begge deler, da vi har lang privat vei og mye plen)

Osv osv

Ingen "hjelper til"

Anonymous poster hash: 2ad71...89f

Skrevet

Ja det gjør han. Veldig heldig som har en manm som bryr seg like om at det er rent i leiligheten som meg. Vi pleier å dele på å rydde og vaske.

Skrevet

Jeg gjør 99% av husarbeidet men ser jeg som naturlig siden jeg er hjemme på dagen og han på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen kjæreste for øyeblikket!

Forrige jeg var sammen med var veldig rotete (alle klær fra klesskapet ligger på soveromsgulvet), det våte håndklet etter å ha dusjet ble slengt på senga(?), han var gjerrig og vanskelig å få med seg til å bidra i forhold til dopapir, kaffe, middag osv, dessuten kjøpte han seg bare fjordland ferdig-middag, og var utrolig flink til å kritisere og kreve av andre - men å gå nada tilbake :P (aldri igjen, var en ung og naiv student) !

Neste gang håper jeg å treffe en snill(!!) fyr som også liker å ha det rent rundt seg, og som drar sin del av lasset :) Altså også er i stand til å gå ut med søpla, tømme og fylle på vaskemaskinen, vaske kjeler etter bruk, støvsuge, rydde, holde ting ryddig, kjøpe inn mat, osv.

Anonymous poster hash: f1a08...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...