Signe83 Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Hei! For en uke siden tok jeg grep og snudde totalt om på kostholdet mitt. Fra å være en person som spiste absolutt alt jeg hadde lyst på, samt søtsaker hver dag, teller jeg nærmest kalorier nå, og skriver kostdagbok. Tja, kanskje litt ekstremt.. I tillegg er målet trening tre dager i uken. Men problemet mitt er at jeg er konstant sulten! Jeg spiser regelmessig, men har ganske høy forbrenning. Og når jeg i tillegg trener tre dager i uken, har jeg vel behov for mer mat? Slik har måltidene sett ut idag: Frokost: To rugsprø knekkebrød med makrell i tomat. Halvt glass melk og en kopp kaffe. Mellommåltid: En liten pakke med nøtter og en kopp kaffe. Lunsj: En skål med salat (inneholdt også coscos, fetaost og noe rømmedressing) Mellommåltid etter trening: En banan, ett beger med byggrynlunsj med blåbørsyltetøy oppå. En kopp kaffe. Middag: Ca. ett stykke med laks, grønn salat og bittelitt pasta. Kveldsmat: Et rugsprø knekkebrød med egg og majones. Ei skive brødskive med egg og majones. Naturell yoghurt med tørket frukt og bær. Et par kopper med te iløpet av kvelden... Synes dette høres mye ut jeg, men..? Hvertfall helt ok? Er det en vanesak ift. sult?
strawberry Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Rugsprø er ihvertfall ikke noe særlig mettende. 1
Vannflaska Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 (endret) Fetaost, rømmedressing og majones inneholder MANGE kalorier. Bryggrynlunch, er det ferdig-joghurt ala go'morn? Jeg foreslår at du leser deg bedre opp på kosthold. Det er mye jeg kunne skrevet for å hjelpe deg, men du kan heller ta kontakt med meg så kan vi ta det steg for steg - hvis du vil Endret 13. mars 2014 av Vannflaska
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Rugsprø er ihvertfall ikke noe særlig mettende.Mer enn en brødskive faktisk. Men du kan godt fylle på med grønnsaker, paprika, sukkererter, gulrøtter. Hvis du skal spise brokkoli rå burde du gi dem et superkjapt oppkok fordi det er hardt for fornøyelsen. Kutt ut majones og feta og alt av dressinger. Du kan alternativt bruke litt sitronsaft og urter f.eks. Eller balsamico/soya. For å få salaten våtere pleier jeg rett og slett bare ta en ss vann og helle over sammen med litt salt og pepper. Sånne ferdigbeger med byggrynslunsj osv burde du sjekke kaloriene på hvis du ikke har gjort det allerede. Ikke spis frukt når du slanker deg, det er rent sukker.Anonymous poster hash: 1eb44...02a
pusekatta Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Dette er enkelt: Hvis du er konstant sulten, så prøver kroppen din å fortelle deg at den får for lite mat. Spis mer! 1
Hjertefisk Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Altså, jeg synes ikke dette hørtes noe mye ut. Høres ut som en helt vanlig dag for meg når jeg ikke trener. Hvor mange kalorier er det i dette? Siden du sier du regner kalorier nå. Men husker da jeg starta opp med trening selv, at jeg var sykt sulten og nærmest maula smør fra smørboksen. Sikkert et tegn på at jeg ikke fikk i meg nok fett. Kanskje det stemmer for deg også? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå