LilleBallerina Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har lyst å bli god på å bake makroner. Hvilke fyll liker du? Og kan jeg bruke mandelmel eller bør jeg kverne mine egne mandler?
Schadenfreude Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Mandelmel funker fint, det. Jeg foretrekker en sjokokadeganache eller lemon curd. "Skallene" er såpass søte at det er best med litt syrlig fyll. Du kan også smelte mørk sjokolade og blande med et par skjeer rømme.
Rosebud Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Mandelmel funker, men ikke den fettreduserte typen, da blir røren feil konsistens. Jeg er veldig glad i cream cheese-krem i makroner, philadelphia, smør, melis, vaniljeekstrakt og en klype salt. Philadelphiaen gjør at det ikke blir for søtt
Schadenfreude Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Går det an å lage dem melkefrie? Ja, så lenge du lager fyll uten melk så. Egentlig bare fantasien som setter grenser.
Gjest Chlorophyll Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Ja, så lenge du lager fyll uten melk så. Egentlig bare fantasien som setter grenser. Vet ikke hvordan man lager dem i det hele tatt jeg da
Gjest Solsmil Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Du kan bruke ferdigmalte mandler, men ikke fettredusert mandelmel. Mine favoritter av de jeg lager selv er fylt med lemon curd eller salt karamell
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Noen som har en idiotsikker oppskrift på vellykkede makroner? Anonymous poster hash: 1291f...bd2
LilleBallerina Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2014 Noen som har en idiotsikker oppskrift på vellykkede makroner? Anonymous poster hash: 1291f...bd2 Nå har jeg sett på serien Vi baking på tv3play. Episode 8 tror jeg har mange makron-tips Ellers tusen takk for tips!
juliane Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Jeg syns mandelmel (altså ferdigmalte mandler) er veldig praktisk og fint, men syns ikke mandlene er malt fint nok. (Har forsøkt med Cacas sitt og et fra helsekosten som ikke var fettredusert). Makronene smaker like godt, men får en litt mer ruglete overflate. Neste gang tenkte jeg jeg skulle la mandelmelet få seg en liten tur i blenderen, gjerne sammen med melisen, slik at det kanskje blir litt mer finmalt. Å male selv tar jo så utrolig lang tid, det skal skåldes og tørkes i det uendelige!
Gjest Superwoman! Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Vil bare tipse om at de selger finmalte mandler på innvandrerbutikker, mye billigere enn helsekosten!
LilleBallerina Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 14. mars 2014 Vil bare tipse om at de selger finmalte mandler på innvandrerbutikker, mye billigere enn helsekosten! Takk for tips! Jeg skåldet mandler i går så nå ligger de til tørk før jeg skal male dem. Så får vi se hvordan det går.
^^Belle^^ Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 iherb har også billig mandelmel. Det de selger på helsekosten er jo et ran! Jeg har aldri lagd makroner, men jeg har spist mange. Liker godt når det er syrlig eller friskt fyll i dem. Og pistasj. Mmmm.
Gjest Chlorophyll Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 iherb har også billig mandelmel. Det de selger på helsekosten er jo et ran! Jeg har aldri lagd makroner, men jeg har spist mange. Liker godt når det er syrlig eller friskt fyll i dem. Og pistasj. Mmmm. Fant også kokosnøttmel på innvandrerbutikken, til ca en tredjedel av prisen på helsekosten
Gjest Chlorophyll Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Vil bare tipse om at de selger finmalte mandler på innvandrerbutikker, mye billigere enn helsekosten! Det har jeg ikke sett før. skal sjekkes ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå