Gå til innhold

Jeg har mista apetitten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Orker så sinnsykt lite mat for tiden, og blir bare kvalm om jeg spiser nok. I dag har jeg spist dette: to kokte egg, noen få ruter med sjokolade, en ballerinakjeks og én iskrem. Bare søte ting, for det er det eneste jeg orker. Jeg skjønner ikke hva som skjer? Er veldig veldig stresset og farter rundt hele dagen, og kjøper usunn tilfeldig mat i butikkene jeg stresser forbi. Kan det være problemet? Hva kommer til å skje om kostholdet fortsetter sånn? Jeg skjønner jeg må gjøre noe endringer.

Anonymous poster hash: 92571...e30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du må endre matvanene dine, så da må du gjøre det. Det første du bør gjøre er at du sørger for å spise minimum 3 måltider til faste tider hver dag.

Frokost er viktig, men om du har lite matlyst kan du godt la en smoothie, yoghurt e.l. være frokost. Ved å spise frokost får du magen og kroppen igang, og det kan hjelpe på matlysten også.

Spis også lunsj og middag. Og en av de bør absolutt være varmmat. Dropp sjokolade og søtsaker, velg heller frukt, nøtter og grønnsaker som "i farten" snacks. Konsentrer deg i starten om å sette deg ned til hvert måltid og ta deg tid til å spise litt. Kanskje orker du ikke så mye i starten, men du kan øke etter hvert.

Anonymous poster hash: 0ecdb...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...